beantwoord

Snelheid en wegvallen verbinding

• 12 January 2018
  • 4 reacties
  • 144 x bekeken

De laatste dagen valt de verbinding regelmatig weg en is de snelheid erg laag. Wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 12 January 2018, 21:52

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik begrijp bekabeld niet. De wifi valt weg en is traag, de tv geeft geen problemen. Het modem is met een kabel op de telefoonlijn aangesloten

Bij bekabeld bedoelde ik dat jou computer aan de modem met een kabel verbonden is, net zoals jou TV ontvanger.

Als je geen probleem ervaart met de TV, vermoed ik dat het een wifi gerelateerde probleem is en geen netwerk storing.

Je kunt de volgende proberen.

Eerste neem even de tips voor wifi door.

Dan kun je een andere wifi kanaal kiezen, of (als het mogelijk is) jou modem op automatisch zetten. hier de handleiding.

Zodra dat gedaan is, kun je je modem uit de stekker halen en even wachten zoals @Help2014 zegt.

Laat even weten als dat jou probleem opgelost heeft.
Reputatie 5
Badge +3
Met bekabelt verbinden sluit je de verbinding op een slechte werking uit,..
Anders even vragen of Tele2 je verbinding wil bekijken, dat kunnen ze op afstand doen.
Resetten wil ook vaak helpen (stekker van modem er 1 min. uithalen.
Modem loopt vaak na een paar maanden 'vol' resetten geeft dan weer een 'opgeruimd' modem en de Wifi zal weer op orde zijn.
Ik begrijp bekabeld niet. De wifi valt weg en is traag, de tv geeft geen problemen. Het modem is met een kabel op de telefoonlijn aangesloten
Reputatie 7
Badge +2
Welkom op het forum!

Voor zover bekend is er geen storing.
https://www.tele2.nl/klantenservice/storingen/

Ervaar je dit alleen met WiFi of ook me bekabeld verbinding?

Als het een Wifi probleem is, probeer even met een kabel.
Als je buren bijvoorbeeld een nieuwe/sterker router hebben, kan het zijn dat je daar last van krijg.

Probeer andere wifi kanalen, of je modem op automatisch zetten en opnieuw starten.

Als je ook problemen ondervindt met bekabeld verbinding, voeg alvast je klant gegevens in jou profiel, zodat een Tele2 medewerker jou verbinding kan controleren en meten.