beantwoord

Slechte klantenservice en guidion monteur bij internet snelheid Tele2

  • 13 August 2020
  • 15 reacties
  • 607 x bekeken

He sinds een paar weken nog maar 50% van de snelheid die ik normaal heb.(modem traint wel in met 100Mb ik krijg rond de 54.
2 uren bellen (5x moeten bellen) met tele2 klanten service.
De klanten service van tele2 documenteert totaal niets zo dat je elke keer als je belt het hele verhaal opnieuw moet opdreunen.
En elke keer gaan ze je modem op afstand resetten etc etc … ja we willen alles uitsluiten zeggen ze dan. Mijn antwoord was dat hebben ze al 4x daarvoor ook al  gedaan.
Heb je je laptop met utp rechtstreeks aan je modem zitten , andere utp kabel geprobeerd , andere laptop geprobeerd ja , ja ,ja ….  ELKE KEER het zelfde liedje.
Als de eerste *** van de klanten service van Tele2  netjes alles had gedocumenteerd na alle testen  was dit niet nodig geweest.
Vervolgens sturen ze een monteur van Guidion, die heeft alleen een laptop en een utp kabel bij zich verder NIETS.
Die gaat ook de snelheid meten en vertrekt weer , ruilt het modem niet uit en test etc etc niets van dit alles. omdat die niets bij zich heeft.
Ik bel hier weer over met Tele2 .. tja normaal hebben ze wel een modem bij zich etc etc…
Ik vraag aan Tele2 … weet u zeker dat het de modem is die vervangen moet worden, ja volgens de bon van de monteur wel !!!
2 dagen later krijg ik een modem van Tele2 en ja hoor u raad het al … het probleem zit niet in het modem.. log nog steeds in met 100mb  maar krijg maar 54.
Nu gaan ze de monteur opdracht geven om in de wijk centrale te kijken.
Misschien hebben ze mijn snelheid wel gekapt op 50 mb.

Gaat lekker bij Tele2 …….


 

icon

Beste antwoord door mariov123 10 September 2020, 23:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @mariov123,
Welkom op de Community! Bedankt voor het uitleggen van jouw situatie. 
Goed om te horen dat de volgende stap in het proces om dit op te lossen wordt gemaakt! Een aantal dingen verlopen niet helemaal vlekkeloos, dat geef ik toe.
Zelf kan ik niet de wijkcentrale in om dit voor je op te lossen. Het onderzoek in de wijkcentrale kan wel een hoop opleveren. We gaan er natuurlijk alles aan doen om ervoor te zorgen dat je weer jouw normale snelheid thuis kan ontvangen!
Als ik iets voor je moet uitzoeken dan hoor ik het graag. Wil je ons hier op de hoogte houden van de voortgang van het onderzoek in de wijkcentrale?
We staan voor je klaar! :muscle:

Ik ben ook in afwachting , hoe en wat …
Kreeg gisteren een telefoontje  dat ze de klacht door sturen naar het hoofdkantoor.
Eerder deze week zeiden ze dat ze kpn in de wijkcentrale zal kijken hoe het zit met mijn aansluiting daar.
De bal ligt bij Tele2 …..

Reputatie 2

Bij mij gebeurt er ook niks, zouden jullie daar naar willen kijken in mijn meest recente post.

Ik heb niet het idee dat er niets gebeurt , ik ben vanmorgen gebeld door Tele2.
Ze gaan een ZTE modem opsturen, die heb ik dinsdag in huis en kan hem gelijk installeren.
Woensdag bellen ze op om te kijken of er verbeteringen zijn.

Groeten Mario Veldhuis.

 

Reputatie 2

Fijn, ik zit al aan het ZTE modem. Ik hoop dat het lukt.

Het ZTE modem is binnen en aangesloten.
Er is niets veranderd.  upload rond de 30 mb download rond de 56mb (van de 100)
Wat ik wel zie is aardig wat CRC errors.
CRC Errors(Up/Down)                                10/151

Misschien kunnen de slimme  heren en dames van tele2 hier iets mee.

Zie hieronder:

Link Status                                                         Up
Modulation Type                                               VDSL2
Actual Rate(Up/Down)                                      33031/110576 kbps
Attainable Rate(Up/Down)                               35462/112152 kbps
Noise Margin(Up/Down)                                   6/5.4 dB
Line Attenuation(Up/Down)                             2.6/6.8 dB
Output Power(Up/Down)                                  -4/11.9 dBm
Data Path(Up/Down)                                          Interleaved/Interleaved
Interleave Depth(Up/Down)                              4/8
Interleave Delay(Up/Down)                               0/0 ms
INP(Up/Down)                                                      83/82 symbols
Profile                                                                    17a
Showtime Start                                                    1 h 2 min 15 s
LinkEncap                                                             G.993.2_Annex_K_PTM
CRC Errors(Up/Down)                                         10/151
FEC Errors(Up/Down)                                          1426/7148

DSL Connection Status

Connection Name                                               VDSL_Internet
Type                                                                       PPPoE
DSL Transfer Mode                                              PTM
IP Version                                                              IPv4
NAT                                                                        On
IP Address                                                            87.***.***.***/255.255.255.255
DNS                                                                       62.58.153.220/62.58.48.30/0.0.0.0
IPv4 Connection Status                                      Connected
IPv4 Online Duration                                          1 h 2 min 17 s
Disconnect Reason                                             None
WAN MAC                                                            **.**.**.**.**.**.**
Reputatie 6
Badge +2

Hallo @mariov123,
Bedankt voor jouw reactie! Top dat je ons op de hoogte houdt van de voortgang.
Het nieuwe modem heeft dus geen verandering gebracht in jouw snelheid. Heeft de technische dienst vandaag contact met je opgenomen?
Ik hoor graag van je! :thumbsup:

Ja dat hebben ze , maar ik zat in de auto , hebben mij div vragen gesteld.
Wat ik getest had etc.. div utp kabels  2 verschillende laptops rechtstreeks op het modem etc etc...
Dit ZTE modem zit iets hoger qua snelheid  Actual Rate(Up/Down)  33031/110576 kbps  dan de technicolor  die zat rond de 31000 / 109776 kbps.
Maar de werkelijke speedtest zit rond de 53400 kpbs.
http://tele2.speedtestcustom.com/result/56c54700-e228-11ea-84e7-f1a218c5478f

 

Link Status                                           Up
Modulation Type                               VDSL2
Actual Rate(Up/Down)                     33031/110576 kbps
Attainable Rate(Up/Down)              35462/112168 kbps

Dus mis ik nog steeds bijna de helft van de snelheid. 

http://tele2.speedtestcustom.com/result/961ca460-f3ae-11ea-912e-2f0fe898826c

Hee
volgens mij hebben ze een oplossing gevonden.

Heb wel een ander ip adres gekregen .

http://tele2.speedtestcustom.com/result/1c80f060-f3af-11ea-80aa-e9ba0399b2c4

Het
is geen 100mb maar hier val mee te leven ...top tele 2

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @mariov123,

Bedankt voor de update! Goed om te zien dat de technische dienst een oplossing heeft gevonden voor jouw probleem. Meestal heeft het wat tijd nodig om dit soort problemen op te lossen, maar dit is goed nieuws!

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of kunnen we je ergens bij helpen, geef een seintje. De Community staat altijd voor je klaar! :innocent:

Haha de soap is nog niet voorbij.
Nu beginnen ze te zeuren over modems die niet terug gestuurd zouden zijn.
Pffff wat een ….tent is Tele2 eigenlijk…
Zolang het goed gaat prima maar als je wat hebt ben je de sjaak bij Tele2.

TELE2 ik heb hier 2 verzendbewijzen liggen van het verzenden van uw modems naar het antw nr.
Jullie mogen 99 euro afschrijven van mijn rekening maar die storneer ik gelijk.
Zorg eens dat de zooi klopt daar bij Tele2 word er nu wel een beetje moe van.

 

https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ381425259-NL-5140VB

en


https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ514918356-NL-5140VB

TELE2
zorg dat jullie je zaken eerst op order hebben voor jullie beginnen te mekkeren.
Modem 1 is op 14 augustus ontvangen door Tele2 modem 2 op 19 augustus.

Ben hier nu wel een beetje klaar mee.

Groet Mario.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @mariov123,

Dat lijkt erop dat het niet goed gaat met het in retour nemen. Mijn excuses daarvoor. Ik ga dit meteen doorzetten naar de juiste afdeling, beloofd! :muscle:

Toppie Cas..

Goed weekend.

 

Groeten Mario.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @mariov123,

Ik heb dit meteen laten controleren en ik heb goed nieuws. De modems zijn retour ontvangen en ingeboekt. Je hebt dus helemaal gelijk en er is iets misgegaan. De herinnering die jij hebt ontvangen had niet verstuurd moeten worden. Het heeft elkaar gekruist!

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Voor nu is alles in orde. Fijn weekend, Mario!