beantwoord

Sinds erg warm weer traag internet

• 30 July 2018
  • 10 reacties
  • 5763 x bekeken

Hallo, is er iemand die weet of er met erg warm weer traag internet kant ontstaan? Als ik gewoon internet gaat het nog wel, maar zodra ik bijv. een groter bestand van bijv. een foto van 7 MB wil uploaden naar Facebook, dan geeft dit problemen. Verklein ik de foto, dan lukt het wel. Maar dat is niet de bedoeling. A.s. zaterdag ga ik een bruiloft fotograferen en dan zou het wel erg fijn zijn als ik m'n originele bestanden in goed formaat kan uploaden naar een foto-site.

Groetjes, Renee
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 1 August 2018, 09:52

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Sorry, ik heb m'n eigen vraag al kunnen beantwoorden. Het moet een bug van Facebook zelf zijn. Want de foto upload wel normaal in een foto album, maar in bericht en cover foto dus niet.

Echter, de vraag of internet trager kan zijn met erg warm weer wil ik wel graag weten, want m'n internet is wel wat langzamer dan dat ik ben gewend. En dat is gebeurd sinds het warme weer.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je het over VAST internet of mobiel internet?
Vast internet, wifi
Reputatie 5
Badge
Dat zou theoretisch kunnen. Normaal gesproken houden ramen en muren de signalen van de buren deels tegen. Als u dan in een drukke wijk woont en als iedereen zijn raam open heeft staan, kan er interferentie ontstaan.

Bij een bruiloft denk ik niet dat u zich zorgen hoeft te maken, ik neem aan dat iemand niet midden in de woonwijk trouwt :P

Mvg
De atmosfeer kan ook invloed hebben op je Wifi signaal, heb je een slecht signaal als je bedraad internet of alleen via de Wifi?
Alleen via de Wifi dan eens een ander kanaal kiezen.
De atmosfeer kan ook invloed hebben op je Wifi signaal, heb je een slecht signaal als je bedraad internet of alleen via de Wifi?
Alleen via de Wifi dan eens een ander kanaal kiezen.

Weet ik eigenlijk niet, maar een ander wifi kanaal heb ik al en paar keer veranderd en helpt dat niets. Dus ik denk wel dat het de atmosfeer zal zijn. Het is ook al vrij lang warm weer, dat hebben we niet vaak in Nederland!!!
Reputatie 7
Badge +2
Als je modem op een slechte geventileerde plek staat, dan kan het voorkomen dat het te warm wordt en minder goed functioneert.

Dat kan ook trouwens zo zijn met je computer, de web van Facebook is niet echt licht, vooral icm een browser als Chrome en je dan te maken hebt dat je computer minder goed functioneert omdat het te heet is, dan kun je daar wat van merken.
Ik denk dat dit het ook nog wel eens zou kunnen zijn. Is al een paar jaar oud artikel, maar volgens mij nog wel relevant.

https://nos.nl/artikel/2128055-slechte-internet-en-televisieverbinding-door-hitte.html
Reputatie 5
Badge +2
Hé Nea,

Zoals je zelf al hebt gevonden kunnen (extreme) weersomstandigheden invloed hebben op de werking van apparatuur zowel bij je thuis als buitenshuis. Mocht het zo zijn dat er problemen zijn met apparatuur waar in een kabelverdeler of een hoofdverdeler dan zullen we over het algemeen vrij snel meerdere meldingen krijgen van klanten die problemen ondervinden. Gezien het probleem in jouw geval al redelijk lang duurt zijn er 2 mogelijkheden:

- Niemand tot weinig klanten nemen contact met ons op om de problemen te melden (er is namelijk geen algemene storing bekend door hitte)
- Het is een individueel probleem die mogelijk niets met de warmte te maken heeft

Als je nog steeds traag internet ervaart zou ik je willen vragen om met een kabel rechtstreeks op het modem te kijken of er dan ook problemen zijn. Ook kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel zodat ik de lijn voor je kan meten!

Laat maar weten!

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens inactiviteit gesloten