beantwoord

Routing vanaf mijn huis naar specifiek IP-adres lukt niet

  • 18 November 2021
  • 4 reacties
  • 192 x bekeken

Hoi,

Sinds vanochtend lukt het mij niet om vanuit huis het IP-adres 77.243.160.12 te bereiken. Ik heb een glasabonnement bij Tele2, via het netwerk van KPN. Gisteren werkte het nog. Het lijkt erop dat er werkzaamheden zijn geweest waardoor de routing nu niet goed gaat. Ik heb een tracert gedaan. Ik kom dan op de eerste hub, 1-232-208-87.ftth.glasoperator.nl [87.208.232.1] en dan kom ik niet verder. Met andere webpagina's heb ik tot dusver geen problemen. Als ik een hotspot op mijn telefoon opzet, kom ik wel bij 77.243.160.12 en tracert komt dan zelfs helemaal tot de destination. Zie de toegevoegde screenshots.

Het ligt echt niet aan mijn thuisnetwerk, het ligt aan de provider. Klantenservice van Tele2 gebeld maar zij kunnen me hiermee niet helpen. Zij raadden me aan dit forum te gebruiken, in de hoop dat iemand in het hoofdkantoor van Tele2 dit leest en een netwerktechnicus bij T-Mobile kan inschakelen om op de betreffende hub op 87.208.232.1 te controleren waarom de routing mislukt.

Hierbij dus het verzoek.

Tracert via de vaste verbinding, loopt stuk op de eerste hub
Tracert via mobiele hotspot, werkt wel.
Tracert via vaste verbinding naar nu.nl, werkt ook

 

icon

Beste antwoord door Floor109 18 November 2021, 19:07

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Mark!

Merkwaardig dat dit geadviseerd word, het forum is in principe een klant-helpt-klant community, afgezien van mij zijn er weinig technische collega's die voor hun lol op het forum zitten, de moderator's beheren alles en hebben grotendeels dezelfde escalatie mogelijkheden als de klantenservice medewerkers.

Daarentegen is hier gewoon een procedure voor, problemen met het bezoeken van bepaalde websites word geclassificeerd als internet storing, al helemaal als je kan aantonen (zoals jij netjes doet) dat het binnen ons domein ligt. Het kan zijn dat collega je verkeerd begreep of niet bekend was met de procedure, dit is ook niet een standaard vraag dus ik snap volledig als hij even niet wist waar hij moest zoeken.

Ik kan dit verder voor je oppakken en doorzetten, maar dan heb ik wel het een en ander nog van je nodig qua informatie en dan moet ik toestemming hebben om je gegevens in te zien.

Andere optie is dat ik een linkje bij je dossier zet en dat je zelf opnieuw belt wanneer dat uitkomt, dan kan de klantenservice dat formulier invullen en doorzetten naar de technische dienst.

 

P.S. ik heb zelf even getest op een Tele2 domein en kom ook niet bij de website, thuis via mijn ziggo lijn geen problemen.

Beste Floor,

Dat idee had ik ook al ja, vond het ook een heel vreemd advies. Ik had echt duidelijk aangegeven dat het een technisch probleem was aan Tele2-zijde, niet in mijn thuisnetwerk.

Wat ben ik blij dat er inderdaad een medewerker voor de lol op dit forum zit! Ook heel fijn dat je de moeite hebt genomen het uit te proberen en het ook hebt kunnen reproduceren! Heel hartelijk dank!

Ik heb je een privébericht gestuurd met mijn gegevens.

Sinds vandaag is het weer werkend. Het bleek inderdaad te gaan om een storing in de routering bij Tele2. Deze is nu door technici opgelost.

Met grote dank aan Floor109, die dit heeft geëscaleerd bij de technische dienst van Tele2.

Reputatie 6
Badge +7

Graag gedaan! Ik ben blij dat het weer werkt.