beantwoord

PS5 verbindingsproblemen

  • 10 March 2022
  • 7 reacties
  • 285 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties

Hi guys,

Mijn console (PS5) wilt niet met mijn 5Ghz verbinding verbinden. Signaalsterkte is 100%, foutmelding is verbinding is zwak. Echter, verbinden lukt helemaal niet en op 2.4Ghz speel ik met hoge ping/lag.

Ik vind dit bijzonder, omdat ik dit op andere consoles niet ervaar. Bekend probleem? Kan iemand mij hierbij helpen?

 

gr.

feo

icon

Beste antwoord door carbear 5 April 2022, 13:18

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb zelf geen Ps5 maar ik als ik het dit probleem google dan zie ik meerdere websites opkomen met tips. 

Dit is een voorbeeld: https://appuals.com/ps5-ps5-wifi-connection-issues/ 

of

https://gamingsection.net/news/is-ps5-2-4ghz-or-5ghz/

 

succes!

Reputatie 6
Badge +7

Heb je hetzelfde probleem als je 2.4Ghz uitzet op het modem?

Dit kan via de url 192.168.1.1 , naam/wachtwoord: user
Links op WLAN drukken, daar kun je 2.4Ghz en 5Ghz in/uitschakelen.

Als je gamed op de playstation zou ik echter wel altijd aanraden om een internetkabel te gebruiken, dan heb je nooit last van lagg. Maar ik snap dat dat niet bij iedereen mogelijk is.

Hoi Carbear, 

Bedankt voor je reactie. Heb inmiddels na x aantal maanden alle Google threads al gelezen en toegepast, maar ben helaas niet verder gekomen. Volgens Tele2 ligt het aan PS en volgens PS ligt het aan communicatieproblemen door een verouderd modem (aan Tele2 dus).  Sta dus op het punt om beiden uit het raam te gooien.

Hoop verder nog dat iemand soortgelijke problemen heeft ervaren en mij de oplossing kan geven. 
 

Reputatie 6
Badge +7

Klopt het dat je een wit ZTE modem hebt?

Klopt het dat je een wit ZTE modem hebt?

Hoi Floor,

Dat klopt inderdaad.

Bedankt voor je response. Dit heeft helaas niet gewerkt en omdat je mijn modem benoemde lijkt het dus op een bekend probleem. Ik heb mijn PS5 meegenomen naar andere huishoudens en daar werkt alles naar behoren.
 

Probleem lijkt dus bij mijn WiFi te zitten, maar telefonische klantenservice geeft aan dat alles goed zit. Ben dus ten einde raad en moet mijn opties gaan afwegen.

Reputatie 6
Badge +7

Niet zo zeer een algemeen probleem, ik maakte de aanname omdat alleen het ZTE modem een 5Ghz bandbreedte heeft.

Gebruik je de fabrieksinstellingen van het modem? En heb je hem al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen?