beantwoord

Ps4 download upload traag

• 8 January 2018
  • 1 reactie
  • 904 x bekeken

• Durft te vragen
  • 0 reacties
Goedendag,

Kort samen gevat mijn download/upload snelheid is stuk trager dan wat ik hoor te krijgen.

Ik heb contact met een medewerker gehad en die kwam er ook niet uit.. ze hebben gemeten en er komt 35 mbps bij mij binnen maar me ps4 download maar met min 3 - max 7 mbps en upload rond de 700kbps.
Ik heb van alles geprobeerd ook poorten aan te maken en te openen in mijn router maar dit heeft ook niet geholpen ik heb google dns gebruikt in me ps4 en een geadviseerde mtu gewijzigd wat ook niks veranderd.

Me ps4 is bekabeld en heb ook speedtest via bekabelde pc gedaan en blijf op hetzelfde uitkomen (schiet tussen de 3-7mbps download)

Duuuuussss Ik snap het niet meer, heeft iemand een suggestie wat ik zou kunnen doen want een game downloaden en 27 uur over doen is niet prettig
icon

Beste antwoord door BaardDraakje 8 January 2018, 21:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2
Hey B3ck,

Welkom op het forum! 🙂

Het is soms een beetje moeilijk te zeggen waar de download perikelen vandaan komen.... Ikzelf heb bijvoorbeeld een Ziggo lijn van 200 MB/s maar met Steam kom ik bijv ook niet hoger dan tussen de 15-20 mb/s. Het heeft ook vaak te maken met de download die toegelaten wordt vanuit de server of met het aantal peers. Torrent ik iets dan haal ik vaak wel rond de 35 mb/s... Maar als ik zoiets via Google Chrome ga doen dan kom ik niet hoger dan 10 mb/s. Even een aantal voorbeelden van hoe erg het kan verschillen op hetzelfde device.

Een provider kan hier helaas helemaal niets aan doen omdat ze daar geen controle over hebben. Daarentegen staat Playstation en hun Playstation Network er op het internet ook erg bekend om dat hun download snelheden absoluut barslecht zijn. Je download rechtstreeks van hun servers / cloud wat dan weer door de PS4 verwerkt wordt en dat, even heel simpel gezegd, is het stukje connectie wat eigenlijk bepaalt hoe de download snelheid eruit komt. Op internet en Reddit zijn ook een aantal how-to's te vinden hoe je je PS4 sneller kan downloaden.