beantwoord

Probleem aansluiten modem: geen hoofdaansluiting zoals in handleiding

  • 20 September 2019
  • 7 reacties
  • 4582 x bekeken

Ik ben overgestapt van internet van Ziggo naar Tele2. Nu blijkt dat ik geen van de vier types hoofdaansluiting heb voor dsl. Ik ben bang dat het niet mogelijk is om het modem aan te sluiten. Volgens de postcodecheck zou dat wel moeten kunnen.



In de buurt van de meterkast heb ik een coax aansluiting en komen er twee blauwe kabels uit de grond, zie foto. De ene kabel is 8-aderig: oranje/oranjewit/groen/groenwit/blauw/blauwwit/rood/roodwit. De andere kabel bevat ook 8 draden maar is 6-aderig: de oranjewitte en rode draad zijn niet aangesloten op het uiteinde.



Ik weet niet waar deze kabels voor zijn. Zou het kunnen dat het modem aansloten moet worden met behulp van deze kabels en een aansluitdoos, zoals bij hoofdaansluiting type 3 of 4?



icon

Beste antwoord door Sophie543 23 September 2019, 21:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 4
Hallo Sophie,

Het zou een oude ISDN aansluiting kunnen zijn waarvan 1 kabel aangepast is.
Als het goed is past die rechter connector met de 6 aangesloten draden in de DSL poort van je modem.
Zou die aansluiten en kijken of je dan een verbinding krijgt.
Hallo Sophie,

Het zou een oude ISDN aansluiting kunnen zijn waarvan 1 kabel aangepast is.
Als het goed is past die rechter connector met de 6 aangesloten draden in de DSL poort van je modem.
Zou die aansluiten en kijken of je dan een verbinding krijgt.

Hoi Malamute,

Dat heb ik geprobeerd, maar ik kreeg geen verbinding. Ik geloof dat de telefoonkabel die in het modem hoort 4-aderig hoort te zijn.
Reputatie 4
Hoi Sophie,

Een normale aansluiting heeft i.d.d. 4 draden maar alleen de middelste 2 in die connector worden gebruikt.

Als dat niet werkt houdt het helaas op of je moet 1 voor 1 alle combinaties gaan uitproberen.
Maar die draden lijken ook niet op een officiële KPN aansluiting dus grote kans dat het met deze kabels nooit gaat werken.

Je hebt ook niet ergens anders een telefoonaansluiting zitten, in de woonkamer b.v. of een andere kabel in de meterkast die het zou kunnen zijn?
Hoi Sophie,

Een normale aansluiting heeft i.d.d. 4 draden maar alleen de middelste 2 in die connector worden gebruikt.

Als dat niet werkt houdt het helaas op of je moet 1 voor 1 alle combinaties gaan uitproberen.
Maar die draden lijken ook niet op een officiële KPN aansluiting dus grote kans dat het met deze kabels nooit gaat werken.

Je hebt ook niet ergens anders een telefoonaansluiting zitten, in de woonkamer b.v. of een andere kabel in de meterkast die het zou kunnen zijn?


Hoi Malamute,

Nee, ik heb geen aansluiting in de kamer, en in de meterkast zie ik alleen deze twee blauwe kabels.

Bedankt voor je antwoorden. Ik ga bellen met de klantenservice om de mogelijkheden te bespreken... Ik zie het niet zitten om voor veel geld een ISRA punt aan te laten leggen.
Reputatie 3
Hoi Sophie,

Welkom op ons forum. Zijn de problemen met je ISRA punt al verholpen?

Groet, Michiel
Hoi Sophie,

Welkom op ons forum. Zijn de problemen met je ISRA punt al verholpen?

Groet, Michiel


Beste Michiel,

Zojuist heb ik het modem werkend gekregen! Ik heb weer de 6-aderige kabel in de dsl poort gedaan, maar deze keer ging het lampje wel branden. Misschien dat het signaal van tele2 er eerder nog niet was, al had ik wel de aansluit-SMS ontvangen.
Reputatie 3
Super, fijn dat je nu gebruik kunt maken van het abonnement. Ik zal het topic sluiten.