beantwoord

Oplevering vast internet/ slechte communicatie

• 13 March 2018
  • 21 reacties
  • 756 x bekeken

Gisteren zou mijn vaste internet geactiveerd worden. 12 maart in de avond was het eerste verhaal, brief bij modum ging verder en zei, 12 maart kunt u vanaf 18:00 uur internetten. Online ging iets minder ver: ‘wacht op een sms/mail.’

Geen sms/mail/internet. Volgende ochtend (vandaag)klantenservice gebeld. ‘Ik kan het niet achterhalen, er is iets heel raars aan de hand, u wordt binnen 4 dagen gebeld.’

Tele2, jullie communicatie is echt héél erg slecht. Ben gewoon eerlijk: wat is de opleverdatum, is dit alleen een indicatie? Zet dit dan duidelijk in de brief. Ga al helemaal geen tijden in brieven zetten. En álsjeblieft, laat gewoon zelf iets weten als er iets mis is en laat dit niet aan de klant over.

Zouden jullie kunnen vertellen wat ik kan verwachten?

Groet.
icon

Beste antwoord door Nilsgrab 19 March 2018, 23:12

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo

Wat is je opleverdatum: 12 maart ! Het komt wel eens voor dat we een wensdatum niet halen door wat dan ook.. Bij jou is de order blijven hangen en dit is uitgezet naar de desbetreffende afdeling.
Wat je nu kan verwachten? We zijn nu aan het nakijken waarom je order is vastgelopen. Het ligt er nu aan wat ze vinden op basis daarvan kan ik meer duidelijkheid geven.

Er is een notitie uitgezet daar is het wachten op zodra ik meer weet laat ik het je weten.

Groetjes,

Mario van Tele2

"Ik heb deze post verwijderd, omdat het niet relevant is voor dit topic"

Arjan van Tele2
Ja dat vermoeden heb ik al op basis van andere berichten op dit forum. Daarom heb ik ook meteen op alle manieren contact gezocht. Binnen 4 dagen is me een reactie beloofd. Tele2 zou wel echt beter bij me scoren als eerlijker zouden communiceren over wat er gebeurt en waarom, liever open over falen dan ontwijkend en indirect met valse beloften en verwijzen naar algemene voorwaarden en andere partijen zoals bij andere melders. Kom op tele2.
Reputatie 7
Badge +4
Volgens mij heeft Mario van Tele2 toch openheid gegeven over jouw case? De order is vastgelopen en hij heeft dat intern geescaleerd.
Natuurlijk is hij afhankelijk van anderen, maar je hebt het in iedergeval aanhangig kunnen maken en dat is de start van een oplossing!
Dag Eric,

Mario geeft misschien wel een reden, maar Het begon niet bij Mario. Het gaat mij meer om een aantal andere dingen;

-Data en tijden die in brieven en mails noemen. Je kunt naar mijn mening niet met grote woorden en zonder veel nuance data en tijden noemen, en als je die dan niet haalt verwijzen naar de kleine lettertjes.

- Daarnaast aan de telefoon iemand zetten die geen info kan geven.

- En zoals ik in mijn eerste bericht zei: als je die wensdatum niet haalt de hele uitvraag bij de klant leggen.

Daar maak ik punt van omdat ik dat geen manier vind, zeker niet met een product als internet wat gewoon belangrijk is. Bijna als verwarming; je gaat niet dood als je het niet hebt, maar het is wel heel vervelend.

Wat vind je dan van de reactie van Mario, Eric? Weet jij nu bijvoorbeeld wanneer ik een reactie kan verwachten? ‘Doorgaans duurt het ... dagen voor ik antwoord krijg van de betreffende afdeling’ Natuurlijk kan Mario dat niet meteen achterhalen.

En Ik vind het niet zo erg als een bedrijf door een fout laat levert. Wie weet ligt de fout bij mij (heb ik iets niet betaald of iete verkeerd ingevuld) of bij Netbeheerder KPN. Feit blijft dan dat ik internet bestel bij Tele2 en dat zij verantwoordelijk zijn voor dat die afspraken met klant en KPN duidelijk zijn en er geleverd wordt.
Reputatie 7
Badge +4
Het gaat hier om het blijven hangen van een order. Normaal krijgen nieuwe klanten ook nog een sms als de verbinding geactiveerd is. Dat is dus als het hele proces is doorlopen waarbij voor de aansturing van KPN inderdaad niets van jou verwacht wordt. Het blijft wel een belangrijke schakel in het leverproces en een schakel die niet flexibel aan te sturen is. Maar zolang je niet weet waarom die order is blijven hangen is er nog niet veel te zeggen over een oplostijd. De moderators houden cases hier in de gaten, dus zodra er een update is laat Mario dat weten. Laat je niet gek maken door bepaalde forumleden, zoals je weet wordt op social media voornamelijk frustratie gepost en beschouwen mensen een correcte levering als normaal (terecht) en wordt dat meestal niet breed uitgemeten. Ik heb zelf glasvezel van Tele2 en ben er erg tevreden mee.
Reputatie 4
Badge +1
Zal even wat toelichten:

Er was dus een probleem met de levering. WIj controleren of alles goed gegaan is met je order.
Daarna komt er een bericht van KPN:
"Basisretourticket van Tele2 Consumer (Access Delivery).
ADSL2 + lijn is niet OK na levering.
Meting toont aan dat de kruisdraden ontbreken.
Controleer de kruisdraden(HVD en KVD), zonder klantbezoek."

Dit geeft dus aan dat na een controle vanuit Tele2 dat KPN aangeeft dat er toch iets fout is gegaan met het koppelen van de draden. Vanuit de centrale moet het sighnaal de grond in daar zijn de kruisdraden voor(simpel uitgelegd).
KPN is hiervoor automatisch aangestuurd zonder klantbezoek omdat het een kwestie is van KPN en niet van de klant. Normaal zou jij hier geen last van moeten hebben.. Maar op dit moment lijkt het of KPN nog steeds bezig is voor je.
Meer informatie heb ik niet.. Maar ik probeer je zo goed mogelijk te informeren en op de hoogte te houden.

Als je nog andere vragen mag je ze stellen.. Ik zal de order zelf in de gaten houden voor je.

"Ik heb deze post verwijderd, omdat het niet relevant is voor dit topic"

Arjan van Tele2

Ik vraag me af waarom iemands negatieve ervaring met de wachttijd bij tele2 niet relevant is voor een klacht over de communicatie/ afhandeling van een order van een soortgelijk product op een forum.

Voor de goede orde: in dit bericht beschreef deze persoon dat een reactie bij een soortgelijke procedure 30 dagen op zich liet wachten.
Reputatie 4
Badge +1
KPN heeft de bon afgemeld als compleet! Kruisdraden zijn gerepareerd.. Omdat ik vandaag toch voor je bezig ben.. ga ik dit laten controleren door een van de collega's van de monteursafdeling!
De kans is dus aanwezig dat je zo gebeld gaat worden 🙂 Omdat ik dit wel zeker wil weten of het herstel goed gegaan is.
Dag Mario,

in mijn voicemail staat een ander bericht (dat het niet opgelost is). Ik moet vanavond bellen als ik thuis ben.
Reputatie 5
Badge +2
[quote=Nilsgrab]Ik vraag me af waarom iemands negatieve ervaring met de wachttijd bij tele2 niet relevant is voor een klacht over de communicatie/ afhandeling van een order van een soortgelijk product op een forum.

Het verschil zit 'm tussen een negatieve ervaring en een negatief persoon. Ik zal helaas toch even de " devils advocate " moeten spelen in dit geval.... maar als je voor de gein eens door de reactie van de betreffende forum gebruiker scrolt, zul je merken dat een overgroot deel van zijn/haar reacties geen enkele toegevoegde waarde heeft aan de vraag van de topic starter en eigenlijk alleen maar geplaatst wordt om Tele2 in een negatief daglicht te zetten zonder onderbouwing van zijn/haar mening.

Er is absoluut niets mis met constructieve negativiteit. Tele2 zal absoluut geen bezwaar hebben tegen reacties van forum gebruikers die ook gewoonweg een duidelijk probleem aankaarten en/of iets aan de kaart brengen. Maar laat het op z'n minst dan wel constructief wezen. Helaas zijn er aantal op dit forum die blijkbaar voldoening halen uit het alleen maar plaatsen van negatieve berichten omdat het kan. In dat opzicht vind ik het toch redelijk dat Tele2 zulk soort reacties verwijdert.
[quote=BaardDraakje]Ik vraag me af waarom iemands negatieve ervaring met de wachttijd bij tele2 niet relevant is voor een klacht over de communicatie/ afhandeling van een order van een soortgelijk product op een forum.

Het verschil zit 'm tussen een negatieve ervaring en een negatief persoon. Ik zal helaas toch even de " devils advocate " moeten spelen in dit geval.... maar als je voor de gein eens door de reactie van de betreffende forum gebruiker scrolt, zul je merken dat een overgroot deel van zijn/haar reacties geen enkele toegevoegde waarde heeft aan de vraag van de topic starter en eigenlijk alleen maar geplaatst wordt om Tele2 in een negatief daglicht te zetten zonder onderbouwing van zijn/haar mening.

Er is absoluut niets mis met constructieve negativiteit. Tele2 zal absoluut geen bezwaar hebben tegen reacties van forum gebruikers die ook gewoonweg een duidelijk probleem aankaarten en/of iets aan de kaart brengen. Maar laat het op z'n minst dan wel constructief wezen. Helaas zijn er aantal op dit forum die blijkbaar voldoening halen uit het alleen maar plaatsen van negatieve berichten omdat het kan. In dat opzicht vind ik het toch redelijk dat Tele2 zulk soort reacties verwijdert.

Zowel de negatieve alsook de vaak te optimistische reacties zouden onderbouwd moeten zijn. Feit is dat communicatie naar klanten toe voor verbetering vatbaar is.
Zo lang berichten over het betreffende onderwerp gaan zou ik ze laten staan en vanuit je eigen kracht als bedrijf het tegendeel bewijzen. Ik heb wel even gekeken naar de reacties van die persoon en die zijn inderdaad wel erg negatief. Maar een forum is een forum.

Vrijdag vanuit 4 partijen van tele2 tegenstrijdige berichten gehad. Waaronder een opleverings-sms. Internet werkt nog niet. Communicatie is wel echt een ding hier. Vooral omdat bij de technische dienst ook nog gewoon bekend was dat het nog niet zou werken.
[quote=Estherunlimited]Ik vraag me af waarom iemands negatieve ervaring met de wachttijd bij tele2 niet relevant is voor een klacht over de communicatie/ afhandeling van een order van een soortgelijk product op een forum.

Zowel de negatieve alsook de vaak te optimistische reacties zouden onderbouwd moeten zijn. Feit is dat communicatie naar klanten toe voor verbetering vatbaar is.

Ja, inderdaad ook veel niet-onderbouwde - en voor mij wat vreemd aanvoelende -Tele2 positivo’s op dit forum. Hoe zit dat Tele2? Die mensen die zonder tele2 logo geheel volgens het boekje reageren?
Nou het is opgelost! Een monteur van KPN is gekomen en heeft een verbinding kunnen forceren via een kastje buiten ergens. De oplossing lag dus bij KPN.

Vind wel dat één maand na bestellen verbinding hebben niet van deze tijd is. Als je al drie weken neemt om internet te leveren, zorg dan dat de verbinding klaar is bij oplevering.

En zo niet, communiceer dan duidelijk, transparant en zuivere koffie. En misschien als tip een beetje zakelijker/ met abn en interpunctie?
JJa, inderdaad ook veel niet-onderbouwde - en voor mij wat vreemd aanvoelende -Tele2 positivo’s op dit forum. Hoe zit dat Tele2? Die mensen die zonder tele2 logo geheel volgens het boekje reageren?

Die (niet allemaal hoor) zijn door Tele2 geconditioneerd, dat gaat dus geheel op de automatische piloot.
Je kent pavlovs dog wel, zoiets (niet al te serieus nemen aub)

Maar goed dat het dan uiteindelijk toch gelukt is, idd een maand te laat.
Maar om het dan toch nog een beetje positief te houden, beter laat dan nooit.
JJa, inderdaad ook veel niet-onderbouwde - en voor mij wat vreemd aanvoelende -Tele2 positivo’s op dit forum. Hoe zit dat Tele2? Die mensen die zonder tele2 logo geheel volgens het boekje reageren?

Die (niet allemaal hoor) zijn door Tele2 geconditioneerd, dat gaat dus geheel op de automatische piloot.

Haha Cypher, dat is wel een grappige vergelijking.

Haha Cypher, dat is wel een grappige vergelijking.

Nou kijk eens aan, heb ik toch met een grappige vergelijking een glimlach op je gezicht kunnen toveren.
Een goed begin van de dag zal ik maar zeggen, en veel plezier met je Internet verbinding toegewenst.
Reputatie 4
Badge +1
Nou je diensten zijn geleverd... Had hem net ook even getest ziet er nu goed uit!
Zoals ik al eerder aangaf KPN had de koppeling niet correct aangesloten.. Maar omdat we wat later leveren kan ik altijd even kijken wat we kunnen doen met je eerste factuur 🙂
Reputatie 7
Badge +4

Was niet een maand te laat, was een maand na bestelling. De oplevering was gepland op 12 maart en werkt nu pas op 20 maart, toch wel ruim een week te laat!
Gelukkig hebben we Mario van Tele2 die weet waar de bos bloemen heen kan.
Bij mij is KPN ook gewees! Maar het betekent wel dubbele onkosten!!
Er is wel vaak storing!!