beantwoord

onrechte internet opzegging

  • 15 February 2021
  • 14 reacties
  • 189 x bekeken

Beste Tele2,

 

Geachte heer, mevrouw, 

 

Hopelijk wordt met deze e-mail mijn situatie duidelijker. Ik heb van jullie op 12-02-2021 een e-mail gekregen. In jullie e-mail stellen jullie dat ik mijn abonnement heb opgezegd of een andere provider heb aangevraagd. Dit is onjuist. 

 

Ik woon niet op de Gedempte Burgwal 43 R maar op de Gedempte Burgwal 43 toevoeging P (P van Pieter). Die toevoeging is in het verleden veranderd maar dit heb ik afgelopen jaar al aan jullie doorgegeven. En dit zou in jullie systeem aangepast moeten zijn maar blijkbaar is dat niet volledig gebeurd. 

 

Omdat jullie mijn internet op 12-02-2021 buiten mij om hebben gedeactiveerd heb ik navraag gedaan bij mijn buurman op de 43 R. Deze heeft afgelopen week wel een nieuwe provider aangevraagd. Blijkbaar sta ik in jullie systeem nog steeds ergens op 43 R geregistreerd, waardoor het opzeggen van mijn buurman ertoe heeft geleid dat jullie ten onrechte mijn verbinding hebben verbroken.

 

Dit terwijl ik in juli 2020 een nieuwe reuter op mijn juiste adres (Gedempte Burgwal 43 P) heb ontvangen en ook op elke factuur dit juiste adres Gedempte Burgwal 43 P vermeld staat. Ik heb nu door een fout uwerzijds geen internet meer, in deze tijden van lockdown echt een groot probleem. Ik reken erop dat jullie dit onmiddellijk rechtzetten. 

Ik hoor graag van jullie.

 

Mat vriendelijke groet, 

 

Martyna Mandrysz. 

icon

Beste antwoord door ManMana 23 February 2021, 20:31

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7

Is die wijziging in de adres nummering ook bij de gemeente doorgegeven? Providers gebruiken het centrale systeem van KPN waarin alleen de officiële adressen zijn opgenomen die zijn geregistreerd.

Ja de wijziging is bij de gemeente doorgegeven.

Reputatie 7
Badge +12

Dan denk ik dat de gemeente en KPN nog niet op 1 lijn zitten.

Heeft die buurman wel een eigen ISRA punt in zijn woning? Het is best wel raar dat jij een ander toevoeging van huisnr. hebt gehad en hij jouw oude. 

En je kan er nu bijna vanuit gaan dat die nieuwe provider van je buurman op de kabel geleverd gaat worden die bij jou uitkomt. Die provider heeft op basis van het kabelsysteem van KPN een lijn aangevraagd naar 'r'. Dan zijn ze verplicht de oude provider eraf te gooien en de nieuwe aan te sluiten.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @ManMana,
Welkom op de Community! Ik ga meteen met je meekijken zodat je zo snel mogelijk weer online kan zijn.

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Dit klinkt als ‘line-slamming’, dat houdt in dat iemand anders (je buurman) een nieuw abonnement afsluit op jouw lijn waardoor jouw huidige abonnement wordt opgezegd. Ik ga meteen kijken wat je het best kan doen en daarvoor heb ik jouw klantnummer nodig. Kan je deze aanvullen in jouw Community profiel? Dan duik ik er meteen voor je in. Als het echt haast heeft wat ik mij kan voorstellen dan is het misschien beter om te bellen met onze klantenservice op 020 - 754 4444

Geef je een seintje als je klantnummer hebt ingevuld? De Community staat voor je klaar! 

Hi, 

 

@Cas van Tele2  ik heb mijn klantnummer toegevoegd. 

Hey @ManMana,
Welkom op de Community! Ik ga meteen met je meekijken zodat je zo snel mogelijk weer online kan zijn.

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Dit klinkt als ‘line-slamming’, dat houdt in dat iemand anders (je buurman) een nieuw abonnement afsluit op jouw lijn waardoor jouw huidige abonnement wordt opgezegd. Ik ga meteen kijken wat je het best kan doen en daarvoor heb ik jouw klantnummer nodig. Kan je deze aanvullen in jouw Community profiel? Dan duik ik er meteen voor je in. Als het echt haast heeft wat ik mij kan voorstellen dan is het misschien beter om te bellen met onze klantenservice op 020 - 754 4444

Geef je een seintje als je klantnummer hebt ingevuld? De Community staat voor je klaar! 

@Cas van Tele2 

 

Hallo, 

Tot nu toe heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. In plast van oplossing  heb ik een brief met lege doos ontvangen dat ik de reuter  en alles terug naar tele2 moet sturen. Het is echt vervelend. Zouden jullie toch mijn niet helpen weer mijn internet aan te sluiten? 

Reputatie 7
Badge +12

Als ze al een oplossing bieden dan is het weer een nieuwe aanvraag. De provider van je buurman is inmiddels aangesloten en je lijn moet dus met een nieuwe aanvraag naar KPN weer 'teruggepakt worden'.

Wat geeft de buurman nu aan? Heeft hij een starterspakket ontvangen en doet die het op zijn ISRA punt? Heeft hij wel een ISRA punt? 

Je kunt waarschijnlijk de Tele2 spullen dus terugsturen. Als het lek al boven water komt krijg je gewoon weer een nieuwe. Check dat even met de telefonische klantenservice. Cas is de enigste moderator hier en beperkt aanwezig.

Ten eerste vind ik onnodig om alle spullen terugsturen als ik z.s.m. toch internet wil krijgen.

En ten tweede dit kost mij een extra tijd en werk om alles opnieuw aanvragen etc. terwijl dit niet mijn fout is. Graag wil een andere oplossing hierover. 

Reputatie 7

Ja de wijziging is bij de gemeente doorgegeven.

Dan is inderdaad de vraag of er destijds voor 23P en 23R ieder een eigen ISRA punt is aangevraagd, want anders kunnen jij en de buurman niet apart internet aanvragen over dezelfde lijn. Als het een huurwoning betreft, dan kan de verhuurder dit beantwoorden. Staat de factuur nog op 23R of al op 23P?

Ja de wijziging is bij de gemeente doorgegeven.

Dan is inderdaad de vraag of er destijds voor 23P en 23R ieder een eigen ISRA punt is aangevraagd, want anders kunnen jij en de buurman niet apart internet aanvragen over dezelfde lijn. Als het een huurwoning betreft, dan kan de verhuurder dit beantwoorden. Staat de factuur nog op 23R of al op 23P?

Factuur staat op 43P. Ik heb mijn verhuurder gevraagd en hij zei dat alles is doorgegeven en aangepast. 

Reputatie 7
Badge +12

Vergeet niet, Tele2 heeft jou niet afgesloten. De lijnaanvraag van de buurman heeft KPN getriggerd de lijn vrij te maken. De andere belangrijke vraag heb je nog niet beantwoord, heeft de buurman een eigen ISRA punt gekregen? Dat had je verhuurder via https://www.mijnaansluiting.nl/home moeten regelen. Anders is er maar 1 aansluiting voor het pand en kunnen jij en je buurman niet een zelfstandige lijn aanvragen. Heeft je buurman het nieuwe modem al binnen? Dan kun je dat op jouw isra aansluiten. Waarschijnlijk werkt dat.

Ik heb mijn buurman gesproken. Hij geeft aan dat hij geen eigen ISRA punt heeft. Het nieuwe modem  van hem is binnen en het is alles geïnstalleerd dus zijn internet werkt. Morgen stuur ik alle spullen naar Tele2 terug. Ik heb ze net in de doos neergezet. 

Bedankt @eric voor jouw advies. 

Reputatie 7
Badge +12

Tja, de verhuurder heeft het dus niet helemaal op orde gemaakt. Wel fijn dat jij weer internet hebt.

Reputatie 7

Als je toch gescheiden internet wilt, dan is een 2e ISRA punt of een abonnement via de kabel een oplossing.