beantwoord

Onjuistwachtwoord wifi-vetsterker

  • 10 May 2019
  • 23 reacties
  • 1566 x bekeken

Hallo, ik heb een modem van tele2. Daaraan heb ik een wifi-versterker gekoppeld omdat we in een tijdelijke woonunit zitten ivm een verbouwing. De versterker heb ik gekoppeld aan het modem via wps. Dat werkt prima. In de gebruikshandleiding van de versterk staat dat ik hetzelfde wachtwoord in moet typen als mijn tele2 wachtwoord maar dan bij deverbind8ng waar .ext achter staat. Als ik het juiste wachtwoord intyp krijg ik de melding ""onjuist wachtwoord". Ik heb hierop mijn directe wifi verbinding met het modem verwijderd en opnieuw ingelogd, dat ging wel. Hierdoor weet ik.dus dat het wachtwoord juist is. Daarna heb ik een andere versterker, van hetzelfde merk (netgear 2700 ex geloof ik) aangesloten. Hierbij krijg ik dezelfde melding. Ik heb 3 collega's van u van de klantenservice aan de lijn gehad en alles is al een keer gereset maar nog steeds krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is. Kunt u mij helpen? Zonder de versterker hebben we geen wifi in de tijdelijke woonunit en dat is heel erg vervelend. Ik hoop van u te horen.
Groet Jorn Kerkhof
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 May 2019, 18:50

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

23 reacties

Stappenplan die hieronder beschreven is al uitgevoerd?

https://kb.netgear.com/25532/How-do-I-install-my-NETGEAR-EX2700-extender-Firmware-version-1-0-1-7-and-below

Dat is voor de netgear 2700 ex, en als je het merk en type nr geeft van die andere dan krijgen we die misschien ook wel aan de praat.
Maar goed probeer eerst de Netgear maar eens.
Hallo, ik heb alle stappen doorlopen, zojuist de laatste nog. Na de update krijg ik de melding dat ik niet verbonden ben met de versterker..... dat is dus het probleem, ik weer opnieuw proberen in te loggen en weer hetzelfde probleem. Hij geeft aan dat het wachtwoord onjuist is....
Hopelijk heeft u een andere oplossing?
Groet Jorn
Ps. Die andere versterker is exact dezelfde.
Log eens in bij het Tele2 Modem en zet je netwerk protocol op WPA2 AES als deze op TKIP staat.
Staat deze op TKIP dan op AES zetten, dan de versterker opnieuw aanmelden en nogmaals proberen.
Misschien een domme vraag maar hoe en waar log ik in in het tele 2 modem?
Dat doe je door 192.168.1.1 in te typen in je browser als je met het Tele2 Modem verbonden bent via je Wifi of een UTP kabel.
Dan vul je user en user in in de window die dan verschijnt, dan naar draadloos.
Daar kun je ook je Wifi wachtwoord veranderen etc
Ik ben erin geweest maar kon bij wireless geen wachtwoord veranderen.
Ook zag ik geen wpa2, wel zag ik bij security mode "wpa.psk" staan??
Zegt dat ieta of moet ik.ergens anders zijn?
Groet Jorn
Wireles en dan idd security, daar kun je dus het Wifi wachtwoord en het protocol veranderen.
Als je nu dan het wachtwoord verandert dan weet je iig zeker wat het Wifi wachtwoord is, en zet je het protocol op WPA-TKIP dan save and apply.
Dan log je weer uit je Modem en start je het aanmeld procces van de versterker weer en hopen dat hij dan het wachtwoord dat je verandert hebt wel pakt.
Ik wil niet dom overkomen maar ik kan bij wireless en security niets aanklikken of ergens mijn wachtwoord veranderen...
Bij home kan ik alleen het wachtwoord "user" aanpassen maar dat is niet de bedoeling neem ik aan.
Sorry voor het ongemak maar ik ben heel blij dat je me wilt helpen.
Ga naar Wireless dan vul je bij "preshared key" een ander wachtwoord in, bij "Security" WPA-TKIP dan druk jecop save/apply

Lees ook de onderstaande link eens door.

https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/wifi-wachtwoord-veranderen-51347
Ik heb het gelezen. Vanmiddag al een reset gedaan door iemand van tele 2.
Ik denk dat we niet hetzelfde scherm hebben als ik inlog.
Wireless staat onder home network. Als ik dan op wireless klik krijg ik een scherm met wireless acces point tele 2,,,,,,,,,
Daaronder staat configuration met een aantal dingen en daaronder staat security met een aantal dingen.
Maar op die hele pagina kan ik niets aanklikken of veranderen....
Welk merk en type Tele2 Modem gebruik jij dan?
Een technicolor
Type TG789bvn
Klik maar rechts bovenin de hoek op configure dan lukt het wel.

Nou kijk eens aan Gela was me net voor 😉
Bedankt! Mijn wachtwoord heb ik veranderd.
De regel erboven staat op: WPA-PSK + WPA2-PSK.
Daar stond geen TKIP bij.
Hrt modem pakt mijn nieuwe wachtwoord meteen maar bij mijn versterker krijg ik weer de melding dat het wachtwoord onjuist is.....
Heeft iemand nog een idee?
Reputatie 5
Helaas is dit een niet ondersteunt probleem en ik kan je dan helaas ook hier niet mee helpen
Hallo Jasper, maar dat de melding is dat het wachtwoord onjuist is, licht dat niet aan het modem dan? Bij de vorige provider hadden we nergens last van... dus vreemd dat tele 2 mij niet kan/mag helpen.
Het is voor ons een echt serieus probleem dus als je de oplossing weet....
Reputatie 5
Als de andere apparaten wel verbinding kunnen maken en op internet kunnen lijkt me het wachtwoord correct.
Als iemand, die me wel wil en mag, helpen nog een tip heeft hoor ik het heel graag.
Je kunt de onderstaande link eens doorlezen.

https://www.netgear.com/support/product/EX2700.aspx#Troubleshooting_CommonTopics
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper