Vandaag, 26 juli 2018, ontving ik een bericht over een prijsverhoging per 1 september 2018. Ik ben het hiermee niet eens.
Ik heb onderzocht of Tele2 de prijsverhoging zomaar mag doorvoeren. Ik kan voor deze prijsverhoging geen grond vinden. Volgens de website consuwijzer is aangegeven dat voor telecomproviders een andere bepaling geldt voor abonnementen dan voor andere aanbieders. Echter moet wel worden voldaan aan de algemene voorwaarden.
Ik heb de algemene voorwaarden bekeken, hierin zijn bij paragraaf 5 (5. WIJZIGING VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN) een aantal artikelen opgenomen, te weten kort samengevat: 1. op 1 juli van het kalenderjaar mogen de tarieven met een infratiecorrectie aangepast worden. 2. Na de afgesproken duur van de overeenkomst wordt het contract stilzwijgend een maand verlengd. 3. Prijswijziging naar aanleiding van wet- en regelgeving.
De prijsverhoging is niet op 1 juli, in mijn contract is vastgelegd dat voor een periode van 12 maanden ik 26 EURO per maand betaal met ingangsdatum 5-2-2018 en er is volgens mij geen aanpassing van de wet- en regelgeving. Ik zie dus geen grond dat Tele2 het contract tussentijds openbreekt. Ik hou tele2 dan ook aan eerder gemaakte en vastgelegde afspraken.
Beste antwoord door eric
Bekijk origineel bericht