Ondertussen heb ik alles al geprobeerd:
- Ik heb een statische IP ingesteld voor de Switch (en bijbehorende activiteiten)
- In mijn Technicolor router heb ik de benodigden poorten open gezet (45000 - 65535) - Nintendo geeft zelf op hun support website aan dat je 1 - 65535 moet open zetten. Dit gaat niet werken omdat er dan niks over blijft voor andere devices. (overigens is het niet eens mogelijk om de hele range open te zetten, router blokkeert het)
- Upnp staat ingesteld
Desondanks lukt het niet om de NAT te verbeteren (het wordt zelfs slechter als ik de port-forwarding heb ingesteld) . Ik heb verschillende Nintendo fora en andere (waaronder deze) gelezen. Al met al is de oplossing vaak het bovenstaande.
Verder onderzoek bracht me tot meerdere sites die aangeven dat er een mogelijkheid is dat je internet service provider (ofwel Tele2) mogelijk de poorten zelf blokkeert. Het zogeheten "double NAT problem". Vervolgens ben ik met online tools gaan kijken en zag dat meerdere ports in de range worden gefilterd.
Om deze reden ben ik hier mijn vraag aan het voorleggen: "Worden er poorten in de range 45000 - 65000 geblokkeerd / gefilterd voordat mijn router bereikt wordt ?"
A
Beste antwoord door Anonymous
Bekijk origineel bericht