beantwoord

Nintendo Switch “Error Code 2110-3127 could not perform DNS name resolution”

• 26 November 2018
  • 10 reacties
  • 6919 x bekeken

Hi, sinds een paar dagen verbindt mijn Nintendo Switch niet meer met het netwerk thuis. Daarbij krijg ik de foutmelding Error Code 2110-3127 could not perform DNS name resolution. Alle andere apparaten werken (tot nu toe) nog gewoon en de switch verbindt wel gewoon met het netwerk bij mijn schoonouders.
Ik heb de modem en router al van de stroom gehad en weer aangezet, evenals de Switch zelf. Ik heb geprobeerd om de dns adressen in te stellen op de publieke van google (8.8.8.8 primair en 8.8.4.4 secundair), maar het hielp allemaal niets. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Klatenservice op Twitter wilde niets doen om te helpen namelijk.

Groet Michiel
icon

Beste antwoord door Sylpher86 27 November 2018, 07:30

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 1
Ik heb zoiets ooit meegemaakt, en een hard reset van het modem was de oplossing.
In mijn geval kregen 2 apparaten hetzelfde ip adres toegewezen en daardoor werkte er 1 niet meer.

Ik weet niet of een hard reset met tele 2 zal werken maar het zou kunnen.
Dank je wel voor je antwoord. Is een harde reset iets anders dan de modem van de stroom afhalen voor minimaal 30 seconden en dan weer aanzetten?
Reputatie 1
Een paperclip of naald in dat kleine reset gaatje doen 10 a 15 seconden tot alle lampjes aangaan ect of uitgaan en dan opnieuw laten starten
Ah dank je wel. Zal morgen eens proberen.
Reputatie 1
Heb je de Nintendo switch al is helemaal uitgezet? Via power opties en dan gewoon een tijdje uit laten. Dit zou ook kunnen werken

Of het netwerk vergeten en opnieuw het de WiFi erin zetten
Vaak doe ik dat ‘s nachts. Zet ik hem helemaal uit en dan pas de dag erna weer aan. Maar ik zal morgen de tip van de harde reset eens proberen. Die had ik nog niet gedaan namelijk.
Het netwerk vergeten heb ik al gedaan, maar als ik nu steeds wil verbinden krijg ik die foutmelding. En hij slaat hem niet meer op als registered network.
Reputatie 1
Wellicht zit het probleem in de switch kan je die niet hard resetten.. Fabrieks instellingen ect
Reputatie 1
De fout zit of in de nintendo switch of in je modem/router. Beide resetten zou moeten werken

Probeer dit

https://www.google.nl/amp/s/gameidealist.com/editorials/troubleshoot-tutorials/fix-nintendo-switch-2110-3127-error-code/amp/
Ik heb het inmiddels werkend. Ik had een vast ip adres toegekend voor de switch vanwege multiplayer online.op de manier zoals hier beschreven
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-van-het-technicolor-tg789bvn-modem-47624

Ik heb net opnieuw verbinding gemaakt met het netwerk, maar daarbij alles handmatig ingevuld (ssid, password, ip, dns ect.). Toen pakte hij wel de verbinding.
Reputatie 1
Mooi:)