beantwoord

Nieuw modem in jaren 50huis aansluiten

• 6 July 2018
  • 8 reacties
  • 6079 x bekeken

Hallo!

Gisteren kreeg ik een sms dat mijn nieuw internet abonnement klaar staat. Helaas wil de installatie niet lukken. De aansluitdoos die in mijn meterkast hangt, zit er bij de 4 types in de handleiding niet bij. Ik heb (volgens mijn onderzoek) een ronde PTT plug.

Mijn oud Tele 2 modem met internet-light contract had ik de afgelopen jaren hierop aangesloten. Dus in theorie zou het kastje het moeten doen.

Hieronder een foto:

Kabel rechts: kabel wat er al zat (loopt naar een ISRA punt of zo? (Geen idee, ik zeg maar iets ;)

Links: nieuw telefoonkabel van Tele 2 wat ik net vastgeschroefd heb (kleuren passend bij de kabelkleuren van rechts) gaat in de DSL poort van mijn modem

Heb ik het verkeerde kabel gebruikt? Verkeerde kleuren? Ik heb geen flauw idee wat ik verder nog kan doen.

Het 5G netwerk en de naam zie ik op de laptop en mobiel telefoon al in de lijst staan en de lampjes op de modem zijn ook zo als in de handleiding.

Heeft iemand van jullie een tip voor mij?
Alvast bedankt!!

Groet! Julia
icon

Beste antwoord door T2user99 6 July 2018, 10:10

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Dat lijkt inderdaad een verkeerde aansluiting!

In Nederland is rood blauw het eerste aderpaar en oranje wit het tweede Bij jou vermoedelijk groen geel.
Aan de andere kant heb je een kabel aangesloten waar de normale aansluitingen rood groen voor het eerst aderpaar is en geel zwart voor het tweede.

Dus probeer zwart te verwijderen en groen hiervoor in de plaats te zetten.
Als dat niet werkt kun je proberen rood groen op groen geel aan te sluiten.
Ik kan niet zien hoe de RJ11 (die in het modem gaat) aangesloten is dus ga ik van de standaard uit.

succes.
Hallo T2user99,

Dankjewel voor jouw hulp!
Ik heb het net geprobeerd maar zodra ik zwart verwijder gaat het rode internet lampje op mijn modem aan. 😕
Heel vreemd ,
Het standaard kabeltje van Tele2 heeft zwart rood groen geel , en het tele2 modem heeft alleen aansluitingen op rood groen.
Het verwijderen van zwart zou dus geen effect op het modem mogen hebben.
Zou toch maar even geel en zwart verwijderen en dan als eerste groen aan blauw (denk aan blank koper en geen isolatie onder het schroefje.
Werkt dit niet of rood internet lampje (over het algemeen teken dat je geen IP Adres krijgt , meestal dsl van andere provider dan groen rood aan groen geel.

Werkt beide niet vraag Tele2 of bestel eventueel monteur.
Het zou gewoon de groene en de blauwe moeten zijn.
Mijn WiFi doet het!!
Voordat ik 3 uur geleden op de bank in slaap viel was er nog een rood lampje- net wakker geworden, kijk ik nogmaals en het rode lampje was er niet meer en WiFi doet het.
Superbedankt voor jullie hulp @T2user99
, @Cypher

De kabeltjes heb ik nu trouwens zo:

Fijn weekend allemaal!
Heb je wel een goede stabiele verbinding ??
Volgens mij wekt je verbinding nu maar over 1 ader (rood ) .
Adviseer dus groen op blauw aan te sluiten
Reputatie 5
Badge +2
Fijn dat het gelukt is Julia!

Gezien je niet meer gereageerd hebt op de vraag van T2user99 ga ik er van uit dat het nog steeds goed werkt.

Groet, Kevin

P.S. Als je je klantnummer aan je profiel toevoegt kan ik de lijn meten en zo zien of je verbinding snel en stabiel is, laat het maar even weten
Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens gebrek aan nieuwe reacties gesloten