Netwerk

  • 11 May 2019
  • 6 reacties
  • 7465 x bekeken

Hoi...……





Ik heb een Technicolor TG789b vn ,Nu heb ik deze in DMZ gezet .
Het PUBLIC address is ook te zien bij Devices , alleen daar word allen het MAC address weergegeven en niet de naam/type Router
Ik had de Technicolor TG789bn vn in bridge mode willen zetten .( beste optie )
En DMZ is niet het zelfde , want in DMZ blijft het wifi actief en zou hij in bridge mode staan is dit niet het geval en ook niet mogelijk . ( Tweakers )
verder staat bij HOME NETWORK Devices dat het apparaat INACTIVE is
zie foto

TYPE ROUTER is
Netgear BR500. Ethernet LAN, data-overdrachtsnelheden: 10,100,1000 Mbit/s, Bekabelingstechnologie: 10/100/1000Base-T. Netwerkstandaard: IEEE 802.1Q, Overdrachtssnelheid: 924 Mbit/s. Routing protocols: RIP-1,RIP-2, Ondersteunde netwerkprotocollen: IPv6. Soort antenne: Intern. Ondersteunde beveiligingsalgoritmen: 3DES,DES,IPSec,MD5,SHA-1, Firewall: SPI, Autenticatiemethode: NETGEAR Insight SSO
Hij is aangesloten op de manier Technicolor LAN poort 1 netwerk kabel en naar de WAN poort van de Netgear .
Weet iemand hier meer over

alvast bedankt voor moeite

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Bridge mode kun je idd vergeten, maar je moet even wachten als je je apparaat een ip adres toewijst in DMZ modus.
Zelf een ip adres toewijzen.
Hoi.....

Ik lees et op internet dit

DMZ is het openzetten van ALLE poorten naar een bepaald IP adres in je LAN. Je schakelt bij wijze van spreken je hele firewall uit naar dat IP adres.
Daarom wordt portforwarding aangeraden. Dan zet je enkel die poorten open die nodig zijn. Je prikt dus maar een paar gaatjes in je firewall.
Portforwarding zou moeten volstaan maar dan wel alle nodige poorten en dat kunnen er soms 3 of 4 zijn en dan TCP of UDP of beiden.
Ik heb wel al meegemaakt, maar niet bij een Provider, dat UPnP aan zetten en bepaalde poorten openzetten dat dit conflicteerd.

Als ik moet portforwarding doen ,dat is dan toch heel erg jammer van de goede kwaliteit Router die ik er dan achter zet NETGEAR
Demilitarized zone (afgekort: DMZ) is niets anders dan dat je de interne router van de Technicolor buiten werking zet en hij dus alleen modem wordt. Het is dan ook zinloos om nog aan poorten te sleutelen. Je Netgear neemt dan het netwerk over en met de Technicolor doe je niets meer. Die is nu kaal modem en doet alleen data door laten op bevel van de Netgear router. Dat is dus ook de enige kabel die in een Lan poort zit. Los van eventuele tv.

UPnP werkt hiervan dus ook niet en dat is maar goed ook. Moet je feitelijk helemaal niet willen.

Als je de Technicolor in DMZ hebt gezet kan de wifi hiervan actief blijven, het is immers alleen maar een intern accespoint, maar dat hoeft niet. Je bepaald zelf of je die wel of niet erbij wilt gebruiken door het vinkje hiervan weg te klikken of aan te laten.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-het-modem-plaatsen-zinvol-of-onzin-52822
Hoi..............

Ik heb een PUBLIC address is ook te zien bij Devices , ( Technicolor ) Dit is mijn PUBLIC Address 82.173.152.92
Als ik in mijn Router inlog , dat zie ik ook dat daar ook PUBLIC te zien is .
Wat vul ik in bij DEFAULT GATEWAY .......... vul ik daar dit in 82.173.152.1


Als standaard gateway gebruik je de eerste drie cijfers van je public IP adres en als laatste getal een 1. (dus in het voorbeeld wordt dat 82.173.152.1).

Primary DNS is dat 192.168.1.1
of als ik het check op internet what is my DNS 62.58.48.15
Gebruik ik het tweede

( DNS Adress fout op afbeelding )


Alvast Bedankt
Vul het eens op deze manier in. DNS van Cloudflare is super snel en veilig.


Foutje gemaakt. Natuurlijk geen komma's maar punten gebruiken.
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper