beantwoord

Nefit niet op Wifi

  • 5 June 2019
  • 7 reacties
  • 4013 x bekeken

Onze Nefit thermostaat was altijd aangesloten op ons WiFi netwerk maar na een stroomstoring krijg ik deze niet meer gekoppeld. Ik lees op internet dat er meer mensen dit probleem hebben maar voor Tele2 gebruikers zie ik geen oplossing. Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
- thermostaat reset
- thermostaat van de muur
- security van netwerk aangepast naar WPA2

Wie weet de juiste oplossing?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 5 June 2019, 19:01

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 5
Topic vanwege inactiviteit gesloten
Reputatie 7
Heb je naar de wifi kanaal van de modem gekeken? Veel van die Smart devices hebben geen ondersteuning voor kanaal 11 en 13 bijvoorbeeld
Heb je naar de wifi kanaal van de modem gekeken? Veel van die Smart devices hebben geen ondersteuning voor kanaal 11 en 13 bijvoorbeeld

Heb ik ook naar gekeken. Hij staat op kanaal 11. Maar ik hoor dat je problemen krijgt met je andere apparaten als je het kanaal wijzigt. Blijft ook vreemd dat de thermostaat het eerste half jaar wel gewerkt heeft?
Reputatie 4
Kanaal 11 zou het moeten doen, ik dacht alleen 12 en 13 niet.
Kanaal zou je zonder problemen moeten kunnen wijzigen, alleen heel vroeger kwam het nog wel eens voor dat een apparaat daar problemen mee had.

Staat in het Tele2 modem/router de DHCP nog wel aan?
Ook moet je soms (oudere modellen waarschijnlijk) bij de WiFi instellingen Mixed mode aanzetten om het te laten werken.
Kanaal 11 zou het moeten doen, ik dacht alleen 12 en 13 niet.
Kanaal zou je zonder problemen moeten kunnen wijzigen, alleen heel vroeger kwam het nog wel eens voor dat een apparaat daar problemen mee had.

Staat in het Tele2 modem/router de DHCP nog wel aan?
Ook moet je soms (oudere modellen waarschijnlijk) bij de WiFi instellingen Mixed mode aanzetten om het te laten werken.


DHCP? Waar kan ik dat checken?
Reputatie 4
Al die instellingen moet je in je Tele2 modem/router controleren/veranderen.
Als de overige WiFi apparaten wel een ip-adres krijgen zal de DHCP waarschijnlijk wel aanstaan.
Reputatie 7

Na een strom uitval kan het zijn modem een nieuwe kanaal heeft gekosen bij opstarten.

Welke wifi kanaal je gebruikt is afhankelijk van de kwaliteit van elke kanaal bij jou, of met andere woorden, hoe veel buren op een zelfde kanaal uitzenden, te veel mensen op de zelfde kanaal en kan dat een storing veroorzaken.

Je kunt je modem op automatisch zetten en zou die waarschijnlijk wen kanaal uitkiezen waar het niet al te druk is en hopelijk met compatibiliteit voor alle je apparatuur.

Mocht dat niet baten, dan de modem een paar keer opnieuw laten starten. Als dat ook niet helpt dan handmatig een kanaal kiezen.

Je thermostaat werkt op wifi b/g dat zijn relatief oude standaarden. Dus wifi mode moet inderdaad op mixed of b/g zijn en bandbreedte op 20mhz/auto

Kijk eerst naar de wifi voor dat je met iets anders aan de slat gaat, dat is het beste manier van troubleshooten.

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel: