beantwoord

Modem werkt niet

  • 10 September 2019
  • 23 reacties
  • 792 x bekeken

Laatst heb ik mijn modem aangesloten, maar het DSL lampje brandt niet. Ik kan de Wi-Fi wel zien, maar als mn apparaten er mee verbinden staat er "internet misschien niet beschikbaar" en werkt het niet. Ik heb alles al vaak opnieuw geprobeerd aan te sluiten en te resetten en heb ook al beide ISRA poorten geprobeerd maar niets werkt. Kan iemand me helpen?
icon

Beste antwoord door MyrtheManders 14 October 2019, 09:34

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

23 reacties

Reputatie 5
Hé Myrthe, leuk dat je voor Tele2 gekozen hebt!

Heb je de handleiding gevolgd bij het aansluiten van het modem? Zo ja kun je mij vertellen welk type aansluitpunt je het modem op hebt aangesloten en in welke kamer deze zit? Ook is handig om alvast even je gegevens te sturen in een privébericht:

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Bedankt voor je bericht Myrthe.

Ik heb een meting gedaan en ik zie dat je modem niet online is maar het lijkt er wel op alsof het signaal bij je in de woning aan komt. Ik wil daarom even goed met je de aansluitsituatie doorlopen en dit kan ik doen door je een vragenlijstje te sturen maar het is misschien makkelijker als je een foto stuurt van je aansluitsituatie modem > KPN aansluitpunt op de muur.

Ook wil ik je alvast vragen om de telefoonkabel uit het aansluitpunt van KPN op de muur los te halen voor een nieuwe meting.

Groet, Kevin

Dit is het aansluitpunt van KPN voor de telefoonkabel. Ik heb de kabel er uit gehaald zodat je een nieuwe meting kunt doen.
Reputatie 5
De tweede meting is klaar en ik ga een monteur van KPN sturen voor een onderzoek van de lijn. Zij zullen binnen 1 werkdag een sms sturen met een link waarmee je zelf een monteur kunt inplannen, ook staat er een nummer die je kunt bellen.

Laat je weten of het gelukt is?
Hoi, vanmiddag is de monteur van KPN langsgeweest. Hij zei dat binnen een half uur ik verbinding zou moeten hebben, maar het werkt nog steeds niet. Als ik probeer te verbinden krijg ik nog steeds de melding "internet misschien niet beschikbaar".
Kunnen jullie voor mij checken waar het probleem zit? Ik vind het nu helaas wel heel lang duren voordat mijn internet en tv werkt
Reputatie 5
Vanwege een vakantie neem ik het even over van @Kevin van Tele2. KPN geeft aan kabels vervangen te hebben en mogelijk zou moeten werken. Ik wil de lijn even testen. Zou je hiervoor de kabel van de hoofdlijn nogmaals even los kunnen koppelen uit de muur?
Hoi Jasper, ik heb gisteren de kabel er uit gehaald en er weer terug ingedaan. Toen bleef de zelfde melding terugkomen op mijn mobiel: "internet misschien niet beschikbaar". Ik heb ook geprobeerd mijn laptop te verbinden maar hier werkte het ook niet.
Reputatie 5
Ik zie nu geen signaal aankomen. Maar ik wil een test doen om te zien tot hoe ver hij gaat maar daar voor moet de hoofdlijn losgekoppeld zijn (de eerste test heb ik al gedaan)
Ik heb de kabel eruit gehaald.
Reputatie 5
Momenteel lijkt er wat mis te zijn in de wijkcentrale en kan geen tweede test doen. Ik moet je nog even vragen af te wachten
Reputatie 5
De wijkcentrale is in orde als de kabel nog longs ligt mag je deze weer aansluiten. Zou je kunnen laten weten als dit gebeurd is?
De kabel is teruggeplaatst en het modem is correct aangesloten. Internet en tv werken nog steeds niet..
Kan er opnieuw een test gedaan worden of een monteur langs gestuurd worden?

Daarnaast is laatst de eerste maand afgeschreven, terwijl mij in een privébericht verteld werd dat ik niet zou hoeven betalen voor de weken dat mijn tv en internet niet werkt. Tot nu toe hebben beide nog niet gewerkt, dus ik vraag mij af waarom dit bedrag toch is afgeschreven.
Reputatie 3
Badge +5
Ik neem het even over van Jasper.

Ik heb opnieuw een test voor je gedaan en ik zie verder geen verschil in de resultaten ten opzichte van de vorige keer. Ik heb daarom opnieuw een monteur aangestuurd van KPN. Je krijgt een SMS met daarin een link om een afspraak te maken. Wij kunnen een vergoeding invoeren zodra de storing is opgelost. Dat moet altijd achteraf. Ik hoop dat deze monteur het probleem voor je kan oplossen.

Groeten Anton
Ik heb de afspraak voor morgen gepland. Bedankt!
Reputatie 3
Badge +5
Top! Ik hoor dan graag wat daar is uitgekomen.

Groeten Anton
De monteur heeft het probleem kunnen oplossen, sinds 11 oktober werken mijn internet en tv eindelijk! Zou ik nu dus de vergoeding kunnen ontvangen van de maand dat ik geen werkend internet en tv heb gehad? Alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +5
Wat goed om te horen dat de monteur het eindelijk heeft opgelost. Ik heb je daarom een vergoeding van een maand gegeven. Deze zal worden verrekend met de factuur die je in november ontvangt.

Groeten Anton
Heel fijn, bedankt voor jullie hulp!

*** Reactie weggehaald door moderator ***  (dubbele post en heeft zelf al topic aangemaakt)

Reputatie 3
Badge +5

Wegens inactiviteit gesloten. 

Groeten Anton