beantwoord

Modem power lampje brandt rood, geen internet

  • 1 August 2019
  • 4 reacties
  • 15175 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Ik ben een nieuwe klant. Vanmorgen rond 8 uur bericht gekregen dat ik internet kon gaan instaleren.

Alles aangesloten, keurig 10 minuten gewacht tot powerlampje en dsl 1 niet meer knipperden, maar helaas geen internet. (En geen telefoon)

Alle draden gecontroleerd, klopt allemaal. Stroom eraf, minuut gewacht en opnieuw aangezet. Wederom 10 minuten gewacht maar helaas resultaat hetzelfde.

Nu lees ik hier dat powerlampje groen hoort te branden. Dat is dus niet zo.

Het is het technicolor-modem:
Powerlampje brandt constant rood, dsl1 brandt constant groen, internet brandt constant rood. Tv knippert groen (heb geen tv bij abonnement en dus ook geen tvkastje aangesloten) en wifi knippert groen. De rest van de lampjes zijn uit.

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 1 August 2019, 11:58

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Hoi AnnV,

Goed om te horen dat je klant bent geworden, maar ik kan begrijpen dat je ook graag wilt dat het allemaal werkt. Je geeft aan dat het DSL lampje wel constant groen brand. Dat betekend dat het het modem wel een DSL signaal heeft. Kun je het modem eens een harde reset geven. Dat doe je door het kleine weggezonken knopje ongeveer 10 seconden in te drukken. (tot dat de lampjes gaan knipperen). Daarna moet je even weer 10 minuten wachten.

Mocht dat ook niet werken dan hoor ik het graag.

Groeten Anton

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Ik ben een nieuwe klant. Vanmorgen rond 8 uur bericht gekregen dat ik internet kon gaan instaleren.

Alles aangesloten, keurig 10 minuten gewacht tot powerlampje en dsl 1 niet meer knipperden, maar helaas geen internet. (En geen telefoon)

Alle draden gecontroleerd, klopt allemaal. Stroom eraf, minuut gewacht en opnieuw aangezet. Wederom 10 minuten gewacht maar helaas resultaat hetzelfde.

Nu lees ik hier dat powerlampje groen hoort te branden. Dat is dus niet zo.

Het is het technicolor-modem:
Powerlampje brandt constant rood, dsl1 brandt constant groen, internet brandt constant rood. Tv knippert groen (heb geen tv bij abonnement en dus ook geen tvkastje aangesloten) en wifi knippert groen. De rest van de lampjes zijn uit.

Wat nu?Hoi AnnV,

Goed om te horen dat je klant bent geworden, maar ik kan begrijpen dat je ook graag wilt dat het allemaal werkt. Je geeft aan dat het DSL lampje wel constant groen brand. Dat betekend dat het het modem wel een DSL signaal heeft. Kun je het modem eens een harde reset geven. Dat doe je door het kleine weggezonken knopje ongeveer 10 seconden in te drukken. (tot dat de lampjes gaan knipperen). Daarna moet je even weer 10 minuten wachten.

Mocht dat ook niet werken dan hoor ik het graag.

Groeten Anton


Tot mijn verbazing begon vlak nadat je had gereageerd het internet lampje groen te knipperen. Maar power was nog steeds rood en ook telefoon deed nog niks dus toch harde reset gedaan. Eerst leek het niks uit te maken, want powerlampje en dsl1 brandden werderom continu zonder resultaat maar nog 10 minuten later... ineens sprong powerlampje op groen en voila alles doet het.

Hartelijk bedankt!
Reputatie 3
Badge +5
Top! Daar ben ik blij om. Werkt alles ook naar behoren verder?

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Aangezien ik geen reactie meer heb gekregen ga ik er vanuit dat het is opgelost. Bij deze is het topic gesloten.

Groeten Anton