beantwoord

Internet verbeteren

  • 25 January 2022
  • 9 reacties
  • 120 x bekeken

Ik woon in appartement.  Nu hebben we met alle appartementen een gezamenlijke video-bel systeem gekocht. Het is de bedoeling dat het aangesloten wordt op onze internet want dan kan ik, waar ik ook ben, via mijn smartphone zien wie er beneden bij ons aanbelt en de deur beneden open doen.

Nu zijn wij de enige die klant zijn binnen ons appartement gebouw bij Tele2 en ook de enige die de melding krijgen bij het aansluiten op onze internet 2,4ghz dat aansluiten alleen mogelijk is als het internet verbeterd is. Ik heb al van kanaal gewijzigd maar heeft niet geholpen. In de handleiding van de video-bel staat dat aansluiten alleen mogelijk is op 2,4ghz.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want via de klantenservice van Tele2 kom ik niet verder.

Alvast bedankt  !

icon

Beste antwoord door Floor109 3 February 2022, 13:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Dag Xaja, Is het signaal te zwak? Anders kun je er wellicht een versterker tussen hangen. Voor een simpele versterker zou je naar 'xiaomi wifi versterker’ kunnen kijken.

Bedankt Frank. Ik heb als versterking een Netgear Orbi router en 2 satellieten gekocht. Maar zoals beschreven, in de video-bel handleiding staat dat er alleen gekoppeld kan worden met 2,4ghz

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Floor109 heb jij toevallig een idee? :smile:

Reputatie 6
Badge +7

@xaja Zou je je klantnummer in je profiel willen toevoegen? Dan kan ik even meekijken

In mijn profiel is mijn klantnummer ingevuld helemaal bovenaan 

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb de wifi encryptie versterkt en WPS ingeschakeld zodat het videobelsysteem hopelijk verbinding kan krijgen met je modem. Zou je het nog eens willen proberen?

Floor wat een geweldig bericht. Zodra ik thuis ben ga ik het uit proberen.  Ik hou je natuurlijk op de hoogte !

Helaas Floor, er verschijnt nog steeds de melding : aansluiten pas na verbetering van internet. 

 

We hebben ondertussen wifi plus aangevraagd. 

Bedankt voor hetgeen je gedaan hebt !

Reputatie 6
Badge +7

Ook hier even een update, na de uitgebreidere handleiding erbij te pakken en het op een andere telefoon te proberen is het gelukt :grinning: