beantwoord

Internet valt steeds uit en nat type 3

  • 1 March 2019
  • 20 reacties
  • 358 x bekeken

Dsl valt steeds uit waardoor internet uit valt heel iritant want dan doet de internet het 5 min en dan daarna gaat het weg en is de verbinding een half uur weg heb al na klantenservice gebelt maar geen voor uit gang en als ik inlog in de modem dan kan ik zien hoeveel data er is gebruikt bij de dsl en dan staat er ook een maximale hoeveelheid bij en dan valt het uit en ik heb nat type 3 wat niet klopt want deze modem hoort geen nat type 3 te hebben iemand die kan helpen aub
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 4 March 2019, 11:28

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Valt hij bedraad uit, of alleen via de Wifi.
En hard reset je Modem eens als je dat nog niet gedaan hebt.
Haal ook de splitter er tussen uit als je die gebruikt, dus alleen het modem aangesloten op je isra punt.
En de kabel tussen het modem en isra punt mag niet langer zijn dan 2 meter.
Als hij uit valt dan valt alles uit dan is internet lampje rood of uit en ik heb het meerdere malen gereset maar dan duurt het alleen maar langer voor dat het aan gaat en ik heb gewoon de orginele kabel heb de modem nog niet zo lan pas 3 a 4 maanden
Dan denk ik aan drie dingen die jijzelf niet op kunt lossen.

Voeding
Modem
Verbinding met Tele2 of de verbinding tussen het ISRA punt en je Modem.

Heb je hem zelf aangesloten?
Dan denk ik aan drie dingen die jijzelf niet op kunt lossen.

Voeding
Modem
Verbinding met Tele2 of de verbinding tussen het ISRA punt en je Modem.

Heb je hem zelf aangesloten?



Ja maar ik heb alle dingen gedaan van het filmpje
Er van uitgaande dat je alles goed aangesloten hebt zal Tele2 dan je lijjn/Modem uit moeten lezen om het een en ander uit te sluiten.
Zet je klantnummer in je Forum profiel, dan kan er naar gekeken worden zodra dit topic opgepakt wordt.
Er van uitgaande dat je alles goed aangesloten hebt zal Tele2 dan je lijjn/Modem uit moeten lezen om het een en ander uit te sluiten.
Zet je klantnummer in je Forum profiel, dan kan er naar gekeken worden zodra dit topic opgepakt wordt.




Ja hoor maar ik weet alleen niet meer waar ik mijn klantennummer kan vinden heeft u misschien wat aan adres?
Er van uitgaande dat je alles goed aangesloten hebt zal Tele2 dan je lijjn/Modem uit moeten lezen om het een en ander uit te sluiten.
Zet je klantnummer in je Forum profiel, dan kan er naar gekeken worden zodra dit topic opgepakt wordt.




Ja hoor maar ik weet alleen niet meer waar ik mijn klantennummer kan vinden heeft u misschien wat aan adres?

Er van uitgaande dat je alles goed aangesloten hebt zal Tele2 dan je lijjn/Modem uit moeten lezen om het een en ander uit te sluiten.
Zet je klantnummer in je Forum profiel, dan kan er naar gekeken worden zodra dit topic opgepakt wordt.




Kan nat type veranderd worden want het is heel vervelend als je op de ps4 wilt en dan kan je met niemand praten vanwege slechte wifi heb al geprobeerd static ip adres tegeven maar dan heb ik geen verbinding met de ps4 terwijl ik wel gewoon internet heb op mijn telefoon
Reputatie 7
Badge +12
Dat gaat niet vanzelf. Gebruik de zoekfunctie op dit forum om de vele topics hierover te zoeken.
Dat gaat niet vanzelf. Gebruik de zoekfunctie op dit forum om de vele topics hierover te zoeken.


Oke zoals u eerdere berichten kon lezen heb een probleem dat mijn wifi steeds uit valt is er een oplossing voor en heb ook gemerkt dat internet zeer traag @
Reputatie 7
Badge +12
Ik doelde op, gebruik de zoekfunctie voor PS4 aanpassing. Dat wifi het niet doet goed staat daar los van.
@Sjc.036 lees de onderstaande link eens door, met name het groen gekleurde gedeelte.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-van-het-technicolor-tg789bvn-modem-47624#post305602

Je klantnr staat op je contract dat jij destijds anngegaan bent met Tele2.
En als je Modem zijn verbinding verliest dan valt je Wifi natuurlijk ook uit, een ander Wifi kanaal kiezen bv zal dan wel geen zin hebben want je zei ertder dat hij het ook met ern UTP kabel doet en je lampje rood werd of uitgaat.
@Sjc.036 lees de onderstaande link eens door, met name het groen gekleurde gedeelte.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/dmz-functie-werkt-niet-van-het-technicolor-tg789bvn-modem-47624#post305602

Je klantnr staat op je contract dat jij destijds anngegaan bent met Tele2.
En als je Modem zijn verbinding verliest dan valt je Wifi natuurlijk ook uit, een ander Wifi kanaal kiezen bv zal dan wel geen zin hebben want je zei ertder dat hij het ook met ern UTP kabel doet en je lampje rood werd of uitgaat.




Dit link heb ik al bekeken en heb alle stappen gevolgt maar als ik mijn ps4 static ip adress geef dan heb ik geen internet op mijn ps4
Dat is dan heel jammer want Tele2 ondersteund het configureren niet, ik kan je ook niet helpen want ik heb geen internet van Tele2 maar lees de onderstaande link eens door.

https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/nat-type-aanpassen-van-3-naar-2-of-1-74406

En doe het eens alleen met een UTP kabel.
Dat is dan heel jammer want Tele2 ondersteund het configureren niet, ik kan je ook niet helpen want ik heb geen internet van Tele2 maar lees de onderstaande link eens door.

https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/nat-type-aanpassen-van-3-naar-2-of-1-74406

En doe het eens alleen met een UTP kabel.




Heel er bedankt het heeft gewerkt u wil niet weten hoe dankbaar ik ben zocht al eeuwe naar nat type 1 of 2 nu alleen nog het probleem dat de wifi steeds uivalt en dan ben ik tevreden
Geen dank, fijn voor je dat het gewerkt heeft.
Nu je Wifi probleem nog, de vraag is dan hoever je van de Wifi verwijdert bent en of er muren tussen zitten etc.
Maar zoals eerder gezegd dat als je Modem/verbinding met Tele2 weg valt je Wifi verbinding ook weg zal vallen.
Geen dank, fijn voor je dat het gewerkt heeft.
Nu je Wifi probleem nog, de vraag is dan hoever je van de Wifi verwijdert bent en of er muren tussen zitten etc.
Maar zoals eerder gezegd dat als je Modem/verbinding met Tele2 weg valt je Wifi verbinding ook weg zal vallen.




Nee er zitten geen muren tussen ik snap ook niet hoe dit komt en veel mensen hebben hier last van maar tele2 komt met geen oplossing
Ok dat is dan ook niet zo fijn als tijdens het gamen etc de verbinding weg valt, erg lastig .
Maar goed je kunt nu igg met medegamers praten, de verbindings problemen kan ik iig niet voor je oplossen.
Ik zelf zou dan overstappen als je niet geholpen kunt worden, kabel bv dat is een andere kabel dan je nu gebruikt.
Reputatie 5
Ten eerste fijn om te horen dat het gelukt is met de tips/links van @Cypher, topper!

Wegvallend wifi is en blijft lastig, de beste oplossing is om een kabel aan te sluiten. Gezien je geen muren tussen het modem en de PS4 hebt lijkt mij dit in jouw situatie ook mogelijk? Mocht het niet gaan lukken met een kabel dan kun je ook de volgende twee pagina's raadplegen voor tips om je wifi te verbeteren:

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-bereik-uitbreiden-en-versterken/
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-snelheid-verbeteren/

Had je daar al gekeken? Hopelijk heb je daar nog niets iets aan! *edit - typefoutje aangepast*

Groet, Kevin
Reputatie 2
@Kevin van Tele2 soms zijn tikfouten heel grappig! Hahaha ...
Reputatie 5
@BovensteSteen Bedankt, ik zal het speciaal voor jou zo laten staan 😉