beantwoord

Internet erg traag

• 3 January 2018
  • 8 reacties
  • 795 x bekeken

Dag Tele2,

Sinds 30 Dec is mijn internetverbinding erg traag. Op zondag kon ik nauwelijks internetten. Vandaag krijg ik een downstreamsnelheid van 1.46Mbit terwijl ik 50Mbit verwacht. Nooit dit soort probleem gehad. Ik heb de modem meerdere keer opnieuw herstart maar dat heeft geen gevolg.

Hier mijn verbindingsinformatie:

Link Information
Total Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 534 / 1.739
DSL Type: -
Line 1 Line 2
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps] 534 / 1.739 0 / 0
Output Power (Up/Down) [dBm] 12,6 / 7,5 0 / 0
Line Attenuation (Up/Down) [dB] 27,1 / 34,4 0 / 0
Line Interleave Delay (Up/Down) [ms] 8,00 / 0,00 0 / 0
SN Margin (Up/Down) [dB] 5,4 / 4,6 0 / 0
icon

Beste antwoord door Christel van Tele2 5 January 2018, 09:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Een platte kabel is zeer slecht geïsoleerd wat er voor zorgt dat er meer weerstand op de lijn ontstaat. 9 van de 10 keer is het met een ronde kabel opgelost omdat deze van hogere kwaliteit zijn 🙂.

Mocht het met een ronde kabel traag blijven, dan hoor ik natuurlijk graag van je!

Dank je wel. Ik wacht keurig op de nieuwe kabel.
Badge +2
Een platte kabel is zeer slecht geïsoleerd wat er voor zorgt dat er meer weerstand op de lijn ontstaat. 9 van de 10 keer is het met een ronde kabel opgelost omdat deze van hogere kwaliteit zijn 🙂.

Mocht het met een ronde kabel traag blijven, dan hoor ik natuurlijk graag van je!
Dan lijkt dat de oorzaak te zijn. Ik maak er in ieder geval een melding van dat je een platte kabel hebt ontvangen, dat is niet de bedoeling.

Ik wil je vragen om de platte kabel te vervangen voor een ronde telefoonkabel. Met alle liefde wil ik je er een toesturen, maar dan gaan er maximaal 5 werkdagen overheen.

Dank je voor je attentie. Hoe komt het dat de kabel het jaren heeft gedaan en nu ineens slecht presteert?
Badge +2
Dan lijkt dat de oorzaak te zijn. Ik maak er in ieder geval een melding van dat je een platte kabel hebt ontvangen, dat is niet de bedoeling.

Ik wil je vragen om de platte kabel te vervangen voor een ronde telefoonkabel. Met alle liefde wil ik je er een toesturen, maar dan gaan er maximaal 5 werkdagen overheen.
Dankje! De aansluitsituatie kan een lage snelheid veroorzaken, daarom wil ik deze graag met je doorlopen. Waar in je woning heb je het modem aangesloten? Hoelang is de kabel van het aansluitpunt naar je modem? Is deze kabel rond of plat?

De aansluitsituatie is niet in de afgelopen week veranderd. Hij is met de geleverde RJ11-achtige (dus plat) kabel aan de straat-zijde van het huis aangesloten.
Badge +2
Dankje! De aansluitsituatie kan een lage snelheid veroorzaken, daarom wil ik deze graag met je doorlopen. Waar in je woning heb je het modem aangesloten? Hoelang is de kabel van het aansluitpunt naar je modem? Is deze kabel rond of plat?
Welkom op het forum, dgpollard!

Zou je je klantnummer in je profiel kunnen vermelden? Ik wil graag de verbinding voor je controleren 🙂.

Dank je Christel. Het nummer is toegevoegd.
Badge +2
Welkom op het forum, dgpollard!

Zou je je klantnummer in je profiel kunnen vermelden? Ik wil graag de verbinding voor je controleren 🙂.