beantwoord

Internet en bellen valt steeds uit

  • 21 December 2020
  • 85 reacties
  • 1443 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb sinds vanmorgen het probleem dat steeds mijn internet en bellen steeds met tussenpozen uitvalt.

De power en wifi lampjes op mijn modem blijven branden, maar het internet en het bellen lampje gaan dan helemaal uit. Deze blijven dan zo'n 10 seconden uit, dan flits het internet lampje een fractie van seconde rood en dan groen, en 3 seconden later is ook het bellen lampje weer groen. Dit is vanmorgen nu zo'n 20-30 keer gebeurd, soms is het een half uurtje goed, soms maar een paar minuten voordat het weer gebeurt.

 

Modem reset is gedaan en bekabeling gecontroleerd. Kan iemand van tele2 een blik werpen? Bellen is ondoenlijk omdat de telefoon ook steeds mee uitvalt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 December 2020, 09:43

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

85 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Kijk, dat is meedenken met de klant!

Reputatie 2

@Shilka Hier is ook alles nog steeds stabiel, ik weet zelf niet precies wat er aan de hand was bij mij maar ik ga niet klagen. Ben blij dat het opgelost is voor ons beide!

Reputatie 7
Badge +12

Lijnmetingen, nieuwe appatuur verzenden of eventueel monteurs aansturen doen ze alleen via de telefonische helpdesk. Voor zo'n troubleshoot moet je ook zelf even terplaatse zijn. Het makkelijkst is het als je even met een mobiel toestel belt.  Dan wordt je ook gelijk geholpen door de afdeling met de juiste tools.

Is het raar als ik zeg dat het bijna onwennig voelt om een compliment van jullie te krijgen? Maar bedankt. :)

Ik hoop het ook, we zullen het zien. ik heb in ieder geval het gevoel dat ik nu alles er aan gedaan heb om de kansen op een oplossing te vergroten. Alleen mijn bureaulamp heeft  het geïnvesteerde dagje niet overleeft, maar als het gewerkt heeft is dat de moeite meer dan waard.

Reputatie 2

Ik had 3 dagen geen last maar het begint nu weer, dit zijn mijn tijden waarop ik disconnect. De telefoon doet het ook niet, het is hinderlijk voor meerdere mensen in mijn huishouden..

16:04 18-1-2021
16:12 18-1-2021
16:42 18-1-2021

00:54 19-1-2021

07:43 20-1-2021

06:49 21-1-2021
12:55 21-1-2021
13:06 21-1-2021

16:03 24-1-2021
16:20 24-1-2021

Ik ga maandag weer met tele2 bellen.

Tot zover is het goed nieuws, mijn modem loopt nog als een zonnetje, geen reconnects meer gehad, 0/0 CRC errors, FEC errors is stabiel laag en attainable rate is inmiddels boven de 100.000 kbps uitgeklommen.

 

Als dit maandagavond nog zo is zal ik de guidion monteur annuleren. Komt er voor een gelukkige ook nog eens een tijdslot vrij waardoor ie niet meer dan 3 weken op een monteur hoeft te wachten! :)

Reputatie 7
Badge +12

 

Als je het echt irritant vindt kan ik de tijden wel opsparen en er een wekelijkse update van maken :)

Top idee. Kan me ook voorstellen dat dit beter werkbaar is voor Cas. Die zal ook jouw meldingen moeten doorzetten.

Reputatie 2

Ik heb dit zelfde probleem al een paar maanden en probeer het met tele2 op te lossen, er zijn al twee verschillende monteurs thuis komen kijken. 1 van KPN en 1 van Guidion. Ook heb ik een nieuwe modem gekregen en nu is KPN bezig met te kijken of er buiten iets mis is. Dus het is weer afwachten voor mij.

 

@Shilka Na het lezen van jouw forum post ben ik begonnen met het bijhouden van wanneer het disconnect. Ik ga het een paar dagen bijhouden en zal mijn resultaten hier posten.

Reputatie 2

@Shilka 

17:47 4-2-2021
18:14 4-2-2021
18:33 4-2-2021
18:55 4-2-2021
18:58 4-2-2021
19:05 4-2-2021

Vandaag gaat het ook niet zo lekker hier. Ik heb afgelopen 2 weken ook paar speedtests gedaan maar bij mij geen dipjes raar genoeg. Wilde er net nog eentje doen maar toen viel mijn internet uit, haha. Morgen zien wat de monteur zal zeggen, ik heb alleen nog geen toestemming gehad van de woningbouw of er nou wel een stopcontact in de meterkast mag… maar ik betwijfel of dat het probleem zal fixen sinds ik in 10+ jaar dat er internet hier in huis is dit nog nooit mee heb gemaakt.

Reputatie 2

@Shilka klopt, dat heb ik ook gemerkt en volgens allestoringen.nl zijn er niet veel meldingen van een storing tussen 17:00-20:00

4 minuten geleden weer een reconnect.

 

Reputatie 2

@Shilka Hey,

Ik heb inderdaad ook een ZTE modem sinds vorig jaar, mijn problemen zijn ook meestal in de middag en in de avond. Vaker in de avond. Heel af en toe in de ochtend.

Rond de kerstvakantie was het wel wat minder als ik me dat goed herinner.

Hmm, vandaag heb ik ook precies 3 uitvallen gehad en dat was rond 16:00-17:00

Ok, de KPN monteur is vanmorgen langs geweest. De aansluiting en signaal was thuis op moment van meten prima in orde, daarna is de monteur naar de aansluitingskast 400 m verderop gereden. Vandaar heeft hij mij gebeld dat de aansluiting daar niet in orde was, zo gauw hij mijn aansluitingskabel in de kast vastpakte had hij hem los in zijn hand. Het betrof nog een ouderwetse soldeerstrook aansluiting. Hij heeft de aansluiting opnieuw gemaakt en gesoldeerd. Het lijkt dus dat dit de oorzaak van mijn internet onderbrekingen geweest was, een slechte soldeer connectie in een aansluitkast. Ik hou de vinger aan de pols en zal laten weten als er weer problemen zijn, maar ik neem aan dat het nu verholpen is.

 

Ben blij dat het zo vlot verlopen is, met complimenten voor de tele2 helpdeskmedewerker die zo vriendelijk was mij terug te bellen op mijn mobiel zodat ik mijn prepaid tegoed niet op hoefde te souperen, en voor KPN voor de vlotte monteurs afspraak en professionele afhandeling :)

Reputatie 7
Badge +12

Klinkt inderdaad als een schoolvoorbeeld hoe storingen opgelost kunnen worden. Het blijft techniek, dus soldeer kan los laten, maar die reparatie kan neem ik aan weer een tijdje mee :)

Reputatie 2

@Shilka 

Een monteur van Guidion is net langs geweest, heeft mijn kabels gechecked en heeft tele2 een meting laten doen. Volgens de monteur is in huis alles in orde en volgens de meting is er ook niks aan de hand behalve een hoge aantal CRC errors. Hij heeft het probleem niet kunnen vinden in huis en heeft gevraagd aan tele2 voor een KPN monteur om buiten weer eens te checken aangezien de monteur van Guidion dat zelf niet mag.

Ik heb zelf geen ideeën meer wat het probleem zou kunnen zijn, bij mij thuis is er ook helemaal niks veranderend qua bekabeling/apparatuur.

Reputatie 2

@Shilka 

Ik heb met tele2 gesproken gistermiddag en volgens hem moet ik mijn modem verplaatsen. Op dit moment staat mijn modem in de woonkamer, en zou volgens hem in de meterkast horen te staan maar dit gaat nu niet omdat er geen stopcontact in de meterkast zit. Dus moest ik de woningbouw bellen om te vragen of hun eentje kunnen plaatsen. Bij ons in de meterkast is er een oud PTT doosje.

Waar heb je jouw modem staan?

Reputatie 2

Dit speelt alleen de pas afgelopen maanden, ik zou zeggen nu zo een 4 maanden. Daarvoor was het nooit zo erg, misschien één in de maand dat mijn internet uitviel voor een paar minuten. En toen zat het modem nog verder van het ISRA punt met een lange DSL kabel. Zonder problemen. Modem verplaatst naar de woonkamer met een kortere DSL kabel en nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb nu een afspraak ingepland staan met een monteur van Guidion over een weekje om te kijken of het modem in de meterkast kan. Ook is het nog afwachten op de woningbouw hun antwoord.

@Shilka ik betwijfel of dit het probleem zal fixen maar ik probeer alle opties. Heb jij nog dingen geprobeerd?

Reputatie 7

Beetje jammer dat KPN na alle wijkcentrale upgrades nog steeds die oude, kwetsbare soldeer aansluiting laat zitten, maar verder wel goed opgelost. Voordeel voor KPN is natuurlijk wel dat zij als aangewezen beheerder van het netwerk zelf wel de wijkcentrale in mogen. Dit in tegenstelling tot de andere providers.

Reputatie 2

Ik zat vandaag ook te denken aan mijn thuis situatie en de situatie van mijn buren. Ik woon in een appartement en heb goede buren waarmee makkelijk te praten valt. Mijn buurvrouw heeft KPN, een buurman heeft ook tele2 en de buurman naast hem heeft Ziggo. Ik heb beide buurmannen gesproken en allebei hebben dit probleem niet. De buurman dat Ziggo heeft vertelde mij dat het ook kan liggen aan een oude lijn.

Ik zat ook aan te denken of het iets met de lockdown te maken zou kunnen hebben maar soms reset mijn internet rond 6:00-8:00 en ik denk niet dat zoveel mensen veel MB's gebruiken rond dat tijdstip.

Op dit moment gaat het wel goed aangezien mijn internet al 33 uur online is met maar 11/108 CRC errors terwijl de monteur van gisteren niks heeft gedaan aan de modem/bekabeling.

@Shilka Noise Margin(Up/Down) 6.9/5.5 dB

Dat is mijn noise margin op dit moment, ik heb er niet op gelet dus ik kan niet vertellen of het juist hoger of lager was de afgelopen tijd. Voor nu is mijn internet stabiel maar dat kan zo weer veranderen.

Aangezien mijn modem al 110 uur online is zonder reconnects, en het aantal CRC errors nog steeds 0/0 is ga ik de monteur maar annuleren en mijn probleem als opgelost beschouwen.

Ik neem aan dat ofwel die grote bundel kale draad uiteindes achter de stekkeraansluiting ergens contact gemaakt heeft, ofwel dat het extra lusje van de 2e naar de 3e pin van de stekkeraansluiting het probleem geweest is.

Mocht er in de toekomst al nog eens problemen optreden dan maak ik wel een nieuw topic aan aangezien deze ook al op opgelost staat.

Is bij jou alles nog steeds stabiel online zonder reconnects @Fais ? Dan kan wat mij betreft dit topic gesloten worden.

Reputatie 2

@Shilka donderdag had ik inderdaad ook veel CRC errors maar nu opeens niks. Mijn internet is al 80 uur ongestoord online terwijl er helemaal NIKS veranderd is in huis.

 

Reputatie 2

@Shilka Bij mij staat er ook T-mobile bij de speedtests, ik probeerde nog naar speedtests te kijken van een paar maanden terug maar kon geen vinden met 'Tele2’ en ik kon zweren dat ik een speedtest van Tele2 3-4 maanden terug had maar misschien onthoud speedtest.net het niet van zo lang geleden?

Ik heb de monteur van KPN nog niet inschakelt nu ik zie dat mijn internet stabiel is om 1 of andere reden. 

Reputatie 2

@Shilka 

Voor zover ik het weet zijn er geen grote verbouwingen aan de hand in mijn omgeving, er is wel een straat verderop een planning om glasvezel te leggen volgens KPNnetwerk.nl. Ik heb dit probleem al een paar maanden en vandaag duikt weer een probleem op, en dat is een instabiele connectie. Het is geen volle disconnectie maar als ik online games speel valt mijn ping naar 0 of stijgt het naar 60+. Heb jij daar ook last van gehad vandaag op 21 januari? Ik gebruik een CAT6 netwerkkabel. Ben nu gestopt met gamen en kijk later of het probleem er nog is.

 

Verder heb ik ook niets van KPN gehoord, ze zouden nog buiten kijken of er wat aan de hand is. Ik zal tele2 binnenkort bellen of hun nieuws hebben gekregen van wat er aan de hand kan zijn.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Shilka,

Bedankt voor je duidelijke update! Ik heb jou dossier een update gegeven met deze informatie. Als de korte uitval aanhoudt tot een langere disconnectie dan weet je ons te vinden!

Reputatie 2

@Shilka ik had vorig week ook even een kijkje genomen op het t-mobile forum, daar zijn zo ook wat actiever.

Mijn modem is nu al 127 uur online met geen inkomende CRC errors, snap nog steeds niet wat er veranderd zou kunnen zijn… op de ochtend wanneer de monteur kwam had ik nog 7000 CRC errors.

Inmiddels al een uur aan de lijn met helpdesk, harde reset gedaan en alles, lijn blijft instabiel, we gaan een monteursafspraak maken. Helpdesk heeft me teruggebeld op mijn mobiel zodat ik geen uur aan belkosten heb, prima.