beantwoord

Incorrecte internet opzegging

  • 6 April 2022
  • 17 reacties
  • 244 x bekeken

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag ontving ik TEN ONRECHTE van u een email, waarin u aangeeft mijn Tele2 Thuis internet abonnement op 19 april 2022 te beëindigen: 

“Jammer dat je weggaat bij Tele2. Maar het is jouw beslissing, dus we gaan het netjes afhandelen. We beëindigen je abonnement op 19 april 2022. Vanaf die datum vervalt ook de maandelijkse incassokosten.”


IK HEB Tele2 HIER GEEN OPDRACHT OF TOESTEMMING VOOR GEGEVEN! Gelieve dit terug te draaien. 

 

Tele2 heeft in de afgelopen jaren reeds 3x ONTERECHT en zonder mijn toestemming mijn Tele2 internet Thuis aansluiting beëindigd. Ik hoop, dat dit niet nogmaals zal gebeuren, anders zie ik mij genoodzaakt stappen te nemen. 

 

Tele2 is op de hoogte van de situatie op mijn adres en ik verwacht, dat Tele2 zich aan onze overeenkomst houdt. 

 

Ik ben in afwachting van uw onmiddellijke bevestiging, dat ik mijn Tele2 Thuis internet abonnement zal behouden. Bij voorbaat dank, 

Met vriendelijke groet,

Deefeij

 

 

icon

Beste antwoord door Floor109 7 April 2022, 18:13

Bekijk origineel bericht

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het is zeer aannemelijk dat jij last heb van iemand die een internet aanvraag van een andere aanbieder op jouw adres heeft aangevraagd. Tele2 is verplicht akkoord te geven op zo'n aanvraag als een andere aanbieder de lijn wil overnemen.

ALs het goed is staat in de aankondiging ook een telefoonnummer van de klantenservice van Tele2 wat je kunt bellen om aan te geven dat dit niet de bedoeling is . Alleen dan mag Tele2 de aanvraag van de andere provider annuleren. Op het forum lezen wel moderators mee, maar dat kan weer een paar dagen duren.

Reputatie 7
Badge +8

Het lijkt erop dat je het slachtoffer bent van een pestkop. Controleer in mijn tele2 of ook andere gegevens zijn gewijzigd. 

En bel meteen. Laat er geen tijd over heen gaan.

...

Tele2 is op de hoogte van de situatie op mijn adres en ik verwacht, dat Tele2 zich aan onze overeenkomst houdt. 

Ik neem eerder aan dat er misschien sprake is van meerdere aansluitingen op één adres waardoor dit probleem zich voor (blijft) doen? Hoe dan ook ik hoop dat er snel iemand van tele2 langskomt in dit topic om dit met je op te lossen. Bellen is misschien sneller?

Reputatie 6
Badge +7

We spreken hier van slamming, het onterecht overnemen van een lijn waarbij slechts 1 van de 2 partijen toestemming heeft gegeven.

Je ziet het vaak bij adressen waarbij een huis in het verleden is opgesplitst, bijvoorbeeld 150 en 150-1, waarbij er alleen een telefoon kabel binnenkomt op 150 en het vanaf deze meterkast wordt doorgetrokken naar de andere toevoeging.

Ook kan het voorkomen dat de gemeentelijke huisnummer(toevoeging) afwijkt van de database van KPN, waardoor de nieuwe bewoner een abonnement aanvraagt op een verkeerd adres.

Of ten slotte inderdaad een pestkop of typefout bij de aanmelding..

 

In ieder geval MOET hiervoor contact opgelegd worden met Tele2, als je nog op tijd bent kunnen ze een mail sturen naar KPN om deze onterechte overname te stoppen, ben je te laat dan moeten ze een heraanmelding uitvoeren (waarmee zij de nieuwe buren “terug-slammen”).

En mocht je nieuwe buren hebben, wellicht aangeven bij hen wat ze hebben veroorzaakt.

Reputatie 7
Badge +12

Hey @DeeFeij heb je inmiddels al contact opgenomen met mijn collega’s van de klantenservice? Zij kunnen deze onterechte overname voor je stoppen. Als ik het zelf kon doen had ik het met alle liefde voor je gedaan. Echter heb ik geen toegang tot de juiste Thuis-systemen om dit te doen. Je kunt mijn collega’s bereiken op 020-7544444. Laat je het ons weten als je ze hebt gesproken en of het voor je opgelost is?

Thanks mannen voor alle antwoorden. Toppers! @eric @theocoppes @Shilka @Floor109 

Beste allen, dank voor jullie reacties! 

Ik heb contact gehad met de klantenservice en was er gelukkig dit keer wel op tijd bij.

Er is inderdaad sprake van “slamming”, dit was de 3e keer in 16 jaar tijd. De vorige 2 keren had ik geen aankondiging ontvangen. Er zitten 8 appartementen in dit pand, die 16 jaar geleden gesplitst zijn.

Ik vind het erg jammer, dat Tele2 mij als trouwe klant en eerste bewoner van dit pand niet kan helpen te voorkomen, dat dit vaker gaat gebeuren, maar voor nu lijkt het erop, dat ik niet weer zonder internet zal komen te zitten. 

Fijn weekend allemaal! 

Reputatie 7
Badge +12

Nee, Tele2 kan dit niet voorkomen. Zij zijn verplicht bij een overname aanvraag van een andere provider direct medewerking te verlenen.

Beste Tele2, 

WEER ontving ik zojuist een email van jullie, waarin staat, dat ik mijn internet abonnement heb opgezegd en dat jullie mijn contract per 25 april ONTERECHT beëindigen. 

HELP! Moet ik hier nu elke week mee dealen? Dit is inmiddels de 4e keer sinds ik in dit appartement woon. 

Hoogachtend, 

Dee

Wie van de medebewoners vraagt internet aan op jouw huisnummer?

Waarschijnlijk een nieuwe bewoner, die ik nog niet ontmoet heb (appartement hiernaast staat leeg).

Reputatie 7
Badge +12

Het is voor Tele2 helaas niet anders mogelijk dan toestemming te geven met de lijn vrijgave die de nieuwe provider heeft geclaimd. Dat doet die andere provider natuurlijk na een aanvraag. Wellicht dat die nieuwe bewoner een verkeerd huisnummer opgeeft.  De aanvraag wordt richting hem/haar na een paar dagen (omdat jij met Tele2 belt om slamming te melden) een afwijzing van die nieuwe provider en start het aanvraag proces opnieuw.

Beste Tele2,

Er zijn wederom nieuwe buren in het pand en weer is mijn internetverbinding weg, terwijl er geen storing is. Kunnen jullie de slamming terugdraaien? Wat moet ik doen om gebruik te kunnen blijven maken van mijn internetverbinding? Ik word er radeloos van, dat ik hier elke keer weer de dupe van ben. 
 

Volgens de website van Tele2 zijn er werkzaamheden in mijn buurt. Telefonisch krijg ik geen contact met de klantenservice. 


chatten met Tara werkt niet op mijn iPhone, de “stuur gegevens button” is niet zichtbaar in mijn browser.
 

Heb ik daadwerkelijk weer last van slamming? Of is er een storing? Zo ja, wanneer wordt deze opgelost? Mijn klantnummer is B0008179015.

Reputatie 7
Badge +12

Hi @DeeFeij, woon je in de omgeving van Amsterdam? Er zijn daar momenteel namelijk problemen bekend. Zo niet, dan kan @Floor109 wellicht met je meekijken naar jouw situatie. Let op; het kan even duren, voordat hij reageert. Hij zit namelijk in zijn eigen tijd op de Community, maar ik weet zeker dat hij je meer duidelijkheid kan geven!

Ja, ik woon in Amsterdam, postcode 1013. 
ben blij met een storing, dat betekent niet weer slamming.. 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi, ik zie dat er geen sprake is van slamming, en dat je verbinding ondertussen ook alweer 5.5 uur online is 😄

Hartelijk dank, ik ben inderdaad weer online!

Reageer