beantwoord

Help: is aansluiting mogelijk?

  • 17 March 2019
  • 34 reacties
  • 2130 x bekeken

  • Snapt hoe het werkt
  • 10 reacties
Morning,

Is het mogelijk om het pakket te installeren met uitsluitend de aanwezigheid van de kabels op de foto (foto 1). Ter info, de meterkast ligt buiten de woning.

(Twee verdiepingen lager hangt een kpn-kastje - foto 2)

Ik woon in een recent volledig gerenoveerde jaren ‘50 woning. Indien installatie niet mogelijk is, bestaat er dan een converter die uitkomst biedt?

Duifje.
icon

Beste antwoord door theocoppes 17 March 2019, 09:53

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +8
De ronde kabels zijn coaxkabels, dat is voor Ziggo. Het KPN kastje is volgens mij een Isra punt. Normaal moet je de linkse plug hebben (1). Die zit in je meterkast? Heb je daar stroom?
Dank voor jouw reactie Theo.

Ik heb stroom in de meterkast. Meterkast ligt op de begane grond. Ik woon op twee hoog.

Op Aliexpress zag ik iets van omvormers / converters voor coax kabels. Is dat wat?
Reputatie 7
Badge +8
Nee, aan die coax heb je niks. Je moet het isra punt hebben, dat is dat kastje van KPN. De telefoon aansluiting.
Reputatie 7
Badge +8
Welk pakket heb je? Ook tv?
Ja tv + internet, geen telefoon.
Reputatie 7
Badge +8
Je hebt dan eigenlijk twee verbindingen naar boven nodig, WiFi vanaf de meterkast geeft weinig soelaas over twee etages.
Theo, verder heb ik nog wat men in de woningbrochure noemt, een tweetal loze leidingen. Kan ik hier nog wat mee? Zie foto.
Reputatie 7
Badge +8
Wat zit daar in? Draai de kapjes ervan af. Beneden op dat kastje is daar iets aangesloten wat naar boven gaat?
Reputatie 7
Badge +8
Als er vanuit dar isra punt een kabel naar boven gaat, ik weet niet of je dan je modem boven kan zetten. Dat zou ideaal zijn. Maar ik lees altijd dat het modem zo kort mogelijk bij de isra aansluiting moet zitten. Ik zelf heb dat in de woonkamer, eengezinswoning. Dat is gemakkelijk. Ik heb twee verbindingskastjes van tele2 voor draadloos naar de tv via het stopcontact. Perfect bij mij.
Zo ziet de loze leiding er van binnen uit.
Reputatie 7
Badge +8
Maak die twee schroefjes ook los
Reputatie 7
Badge +8
Op dat kastje zit een zwarte ovale kabel, waar gaat die naar toe?
Zie foto’s.
Reputatie 7
Badge +8
Dat is de kabel die in de meterkast op het KPN kastje is aangesloten?
Reputatie 7
Badge +8
Heb je rood en blauw?
De tweede foto van je eerste post is je ISRA punt en daar moet je Modrm staan/aangesloten zijn, want de kabel van het Modem naar het ISRA punt mag niet langet dan 2 meter zijn.
Je zult dan bv een UTP kabel vanaf je Modem naar je verdieping moeten trekken of powerplugs gebruiken, moet de electriciteitsleiding wel op dezelfde groep zitten.

Er is ook een alternatief, de kabel van Ziggo gebruiken maar dat is een andere provider/kabel plus techniek vergeleken met ADSL.
Wat zijn powerplugs en hoef ik met een powerplug geen lijn te trekken?
Reputatie 7
Badge +8
Die zwarte Kabel is toch een UTP? Maar hij heeft dan ook nog powerplugs nodig voor tv.
Reputatie 7
Badge +8
Powerplugs gaat via stopcontact. https://www.tele2.nl/thuis/tv-abonnement/verbindingsset/
Theo, sorry, ik weet niet of die kabel utp is. Ben een volbloed leek.
Powerplugs plug je in je electriciteits stopcontacten en zo stuur je dan een datasignaal over je electricireits leiding.
Geeft zo een powerplug ook internet of alleen tv?
Data (internet) en aangezien je tv reciever via je datalijn gaat dus ook je tv signaal.
Deze krijgt hij van het Modem
Reputatie 7
Badge +8
Allebei, maar niet tegelijkertijd over dezelfde denk ik.
Reputatie 7
Badge +8
Volgens mij heb je een UTP kabel naar boven liggen, die zwarte.