beantwoord

Goed en goedkoop internet?


Heb sinds een paar weken last van een sloom internet, o.a. YouTube,marktplaats is niet meer

leuk. Ik heb 50mb abbonement op mijn adres,kijk ik op de tele2 internet abbo’s dan zit dit pakket er

niet meer bij teminste op mijn adres dan.50 mb kan wel geleverd worden via glaskabel lees ik

dan.alleen ik betaal dus ±30 euro voor 20 mb en dat is geen afspraak ...toch?

krijg net vandaag de folder binnen dat mijn modum is verouderd en dat ik een nieuwe krijg en dat is

leuk….alleen ik wil mijn 50mb abbonement terughebben en dat van 30 euro en geen 20mb!

En de aanvoerlijn is ook minder soms krijg ik kortstondig geen signaal.

icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 12 May 2020, 09:48

Bekijk origineel bericht

31 reacties

Heb hier thuis ook metingen laten doen door een techniese dienst,ik weet dus nu meer en laat het over aan mensen die het verder uitzoeken.

Ben bezig met het overstappen op een andere profider,heb de profider gevraagd of zij dat doen

of dat ik dat bij tele2 moet doen….ik hoop dat dat gladjes verloopt en niet dat ik weer 1 of 2 weken

zonder signaal zit….ondertussen wacht ik op het antwoord van Tmobile.

gr Bram.

Reputatie 3
Badge +5

Daar ben ik weer. Terug van weg geweest. Excuses voor de late reactie. 

 

Ik heb alle juiste gegevens gekregen om de lijn na te meten. Alles lijkt vanuit hier in orde. Ik zie een goede snelheid binnen komen en ook zie ik dat de lijn stabiel is. De snelheid die binnen komt op het modem is:

Ik zie dat je aangeeft dat je 27 Mb/s haalt. Ik zie alleen geen resultaten van een speedtest waaruit dat blijkt. Zou je dat voor me kunnen doen. Dan graag wel een bekabelde speedtest. In het modem zie ik alleen apparaten terug die verbonden zijn met je WiFi. Als je een speedtest doet via WiFi dan kan dat lager uitpakken. Externe factoren kunnen namelijk van invloed zijn op de WiFi. Je vind hier wel tips om het te verbeteren.

 

Groeten Anton

Reputatie 7
Badge +8

We hebben daar de geschillencommissie voor. Die zijn gemakkelijker toegankelijk en goedkoper dan de rechter. Maar met woorden als bijvoorbeeld grafleiers zal het bij beide instanties niet gemakkelijk zijn om een duidelijke zaak te starten. Volgens mij wek je daarbij een weerzin op die zich waarschijnlijk snel tegen je keert. Probeer je argumenten kort en zakelijk weer te geven. Beledigingen doen je zaak geen goed. 

Je weet nu de weg. 

 

https://www.degeschillencommissie.nl/

Je ziet ook dat deze boy’s dus in naam vrijwilligers geen uitspraak doen betreffende de 

snelheid die ik bezit,ze kijken wel uit wat dat betreft.

Anton is op vakantie gezien zijn lange afwezigheid.

En natuurlijk verbind ik mij met de tele2 centrale,ik wacht alleen nog op de uitslag van profs

die het boeltje even nameten zodat ik het zwart op wit heb.

Nadien meld ik mij bij T-Mobile,mocht dat ook geen zoden aan de dijk zetten,dan moet er toch

een of andere controle commisie zijn die deze internet bedrijven controleert op de een of

andere manier?:muscle_tone5:

Goed en goedkoop is vaak contradictio in terminis, en we hebben daar een mooi Nederlands gezegde voor.

Goedkoop is vaak duurkoop of een miskoop.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb ook internet basis. Bij mij is dat 60 Mbps / 30 Mbps. Via het KPN draadje. 

Reputatie 7

Zekers gezien! en bovenaan aangevinkt...vind antwoorden op uw vragen...toch?

Ik wacht wel even op Anton,Anton zou dat dan ook uitzoeken...toch?.:slight_smile:

Klopt helemaal! Wachten op Anton is één van de keuzes. Hij kan je helpen om duidelijkheid te scheppen en antwoord op je vraag te krijgen. 

@bramsat maak je niet te sappel, pipo voelt zichzelf nogal snel aangevallen als hij tegengas krijgt.

Daar kan jij niets aan doen hoor, dat is de aard van het beestje.

 

Maar als ze bij mij de abo vorm eenzijdig veranderen zonder je op de hoogte te stellen en dan meer betalen, ja dat had ik ook niet gepikt.

Ik zou zeggen communiceer met een Tele2 medewerker, dat bespaart je frustratie.

 

Succes ermee.

 

Zekers gezien! en bovenaan aangevinkt...vind antwoorden op uw vragen...toch?

Ik wacht wel even op Anton,Anton zou dat dan ook uitzoeken...toch?.:slight_smile:

Reputatie 7

Misschien heeft Anton wel een paar dagen vrij, zoals alle mensen wel eens hebben. Waar het ‘Tele2 Community” forum voor dient, staat onder andere bovenaan als je op de hoofdpagina van het forum bent, zie afbeelding hieronder.

Of je wil informeren bij T-Mobile is aan jezelf. Het alternatief is bellen voor directe reactie of anders wachten op Anton, zoals aangegeven. Het is aan jou.

Aanvallen? op jouw? de simpelle vraag is welk abbo heb ik? Anton gaat dat uitzoeken.

Dat is inmiddels 8 dagen geleden,ja toch?.Je bent dan niet werkzaam voor tele2…?

Dus een vrijwiligers job zeg maar,vermeld dat dan hiero dan weet ik teminste waar ik en 

meerdere tele2 klanten kan verwachten.

Ben al 8 jaar klant hiero,en in het begin had ik 20 mb ben de laatste jaren overgegaan op 50 mb

dus ik ken en weet het verschil tussen deze snelheden,ik betaal nu 30 euro en er staat op de

laatste factuur INTERNET BASIS en op het nieuwe modem waar ik niet om gevraagd heb staat

met vette letters GOED en GOEDKOOP INTERNET en beide verwijzen naar een 20mb abbo.

En dat zijn de feiten en daar krijg ik geen antwoord op,want PIPO vind dat ik hem persoonlijk

aanval….waar dan PIPO?

Reputatie 7

Allereerst, ik ben niet van Tele2 en ook gewoon klant, dus er is geen “Anton en jij”. Verder begrijp ik je aanvallende reactie niet, want ik vroeg me gewoon af welk abonnement (Type) je voorheen had (los van de werkelijk behaalde snelheid). Op je contract en/of mail bevestiging van destijds heeft dat gestaan. Als dan nu op de factuur een TOT 20 Mbit staat, dan is er dus iets gewijzigd. Echter, als je werkelijk 27Mbit haalt (je voorlaatste reactie), dan suggereert het dat je geen TOT 20Mbit abonnement hebt, omdat je 27 meer is dan de 20 die maximaal door het goedkoopste abonnement geleverd kan worden. Verder staan in de folder de abonnementen zoals deze NU worden aangeboden. Dat staat los van het abonnement dat jij kan hebben. Het blijft mij dus onduidelijk wat er voor abonnement op een factuur van bijvoorbeeld een jaar geleden staat. Er zijn meer klanten met een ander abonnement dan de TOT 20Mbit en dat is ook lang niet allemaal glasvezel. Glasvezel kan sowieso alleen geleverd worden in wijken die daarvoor gereed zijn gemaakt.

Tot slot, niet elke Tele2 moderator (waaronder Anton) is elke dag op het forum aanwezig. Direct contact is er alleen telefonisch met de klantenservice. Maar als je Anton een privé bericht hebt gestuurd dan komt hij zeker hierop terug, zo leert de ervaring op dit forum.

Tuurlijk had ik 50mb voor 30 euro en dat al 2 jr...maar je ziet bij de overname dat ik al ging

klagen pipo,en langzaam had ik de verdenking tele2 heeft de aanvoer naar beneden geschroefd

vandaar dat ik een langzame YouTube en marktplaats heb.

En pipo je vraagt naar de bekende weg want ik betaal al jaar en dag 30 euro voor 50 mb.

Alleen ik kan sinds deze week op mijn factuur zien dat ik internet basis heb,en dat is 20mb.

Tele2 levert nu geen 50 mb,en tele2 schiet hierin te kort.

Dus wat eerlijkewijze overblijft is mij overdoen naar Tmobile en de aansluitkosten niet in 

rekening te brengen….want zo ga je niet met jouw klanten om...toch?

Dus of ik krijg 50mb of ik val onder de 20mb en dat is dan geen 30 euro maar 20 euro.

Natuurlijk kijk ik op het dak van de KPN? centrale vandaar dat ik een aardige aanvoer heb

alleen ik heb geen 50mb meer sinds een maand of zo.

Anderzijds blijven Anton en jij Pipo tekortschieten om hier openlijk te zeggen ja bram je hebt

50 mb,of nee bram je hebt geen 50 mb...kijk daar kan ik wat mee,dat heeft handen en voeten!

Reputatie 7

Dus je had geen 50 maar 20Mb? Als je T-Mobile belt dan zetten ze je waarschijnlijk graag over naar een snellere variant en krijg je die aansluitkosten er wel af.

Krijg net mijn factuur binnen en daar heet het INTERNET BASIS en dat is 20 mb.

Anton geeft ook niet thuis dus even zelf zoeken wat mijn ups en downs zijn.

Nu zit ik exact 80 mtr van de centrale dus een betere plek is er welhaast niet.

Download 27mbps upload 6.27…….

Tele2 ga niet flauw doen en verhuis mijn naar Tmobile 50 mb voor 30 euro en betaal de

37 euro aansluitkosten uit eigen zak,en doe recht wat recht is.

Nu weer met Chromecast ultra aan de gang...doodziek word je ervan!…..ben eruit.

Samsung eiste ook nog inloggen wilden onder valse voorwensellen mijn acount

hebben denk ik maar.dus met Chromecast ultra alles goed.

Heb de ultra verbonden met de lijn 5 g,Beeld idem, de audioweergave is beter vermoed ik.

En ja ik weet YouTube levert maar 160 bittrate maar bij mij heb ik welhaast cd kwaliteit.

volgende week laatste klusje oplossen….20mb of 50 mb??

Reputatie 7
Badge +8

In mijn tuin met de WiFi van het ZTE modem.

Op 5 Ghz op dit moment.

De ping met 26 ms is misschien wat te lang, maar ik merk niets negatiefs. 

Reputatie 7
Badge +8

 

Reputatie 7
Badge +8

Het ligt eraan sinds wanneer je dit contract hebt. Ik ben enkele jaren geleden van 20 Mbps ADSL naar 60 Mbps VDSL2 basic abonnement gegaan. Dat blijft ook Tele2. Tenminste nog steeds. Dit gaat ook via de telefoon kabel van KPN. Ik geloof dat het kastje van de KPN aangesloten is op glasvezel. Is op 80 meter, dus prima. Zeer tevreden. 

Eindelijks de oplossing gevonden via you tube.Ik druk de toets WPS om te zenden naar de

tv en dat is dus fout,je moet het knopje recht ernaast gebruiken dan zit je pas goed.

Dus nu de verbinding tv internet weer als vanouds.

De vraag aan Anton of ik 20mb heb of 50mb is nog niet beantwoord,dus daar ga ik achteraan

bij mij is het altijd zoekt en gij zult vinden!...want goed en goedkoop internet is altijd nog 20mb

en 50mb word alleen geleverd via glasvesel volgens tele2/T-Mobile...toch?

Reputatie 7
Badge +8

Ik vind het ZTE modem prima. Ik heb ook satelliet. Is inderdaad een stuk beter dan Tele2 tv. Tele2 TV wordt soms gebruikt voor Nederlandse zenders. 90% staat Duitsland via de satelliet erop. ZTE WiFi gaat van de tuin tot de zolder met super ontvangst. 5G is voor de mobiele handy, heeft niets met TV ontvangst te maken. Maar met 5 Ghz heeft de TV ook via internet, Youtube prima beeld. 

De techniek staat niet stil,het modem ZTE is inmiddels ook 5 jr oud,mijn tv lg oled 65 inch is 6 mnd

oud.De techniek in deze tv is super.hij laat gewoon zien dat satelliet het iets betere beeldje

weergeeft in vergelijk met kabel(Ziggo).

Kijk, krijg ik problemen met internet tv, ben ik het kijken ook kwijt,dus tv en internet moet je gewoon

scheiden kun je teminste nog tv kijken.

Om mijn tv draadloos te bereiken moet het signaal door een betonnen muur van 12 cm dik en dat

flikt geen andere tv..toch?

Maar dat 5 g levert toch niemand nog?

Reputatie 7
Badge +8

LG? Op Android gebruik ik TC Cast (LG) en LG TV Plus.

Ik heb ook een kabel naar de TV. Maar dan gaat hij niet meer automatisch draadloos. 

 


Heb ik exact zoals jij,het enigste wat anders is ssid hide die heb ik op off.

morgen is de oled lg aan de beurt want op internetsnelheid is die razendsnel en dat draadloos

dus wifi.hij is nog sneller op YouTube dan mijn dell xps met i7 teminste op mijn oude modem.

alsnog bedankt Theo voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +8

 

Reageer