beantwoord

geen internet

  • 8 January 2022
  • 23 reacties
  • 422 x bekeken

Hallo

Waarom valt het internet elke keer uit? Vorige week had ik het vier keer in een uur tijd nu heeft het er twee keer uitgelegen

icon

Beste antwoord door Floor109 20 January 2022, 15:24

Bekijk origineel bericht

23 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @cozypoppy eind vorige week waren er wat problemen met internet, deze zijn inmiddels opgelost. Werkt het voor jou nu ook weer helemaal?

Mocht het nog niet helemaal goed werken, volg dan even de volgende topics:

 

Mocht dit niet helpen, laat ons dan vooral weten wat er precies gebeurd en waar je op vastloopt. 

Hey @cozypoppy eind vorige week waren er wat problemen met internet, deze zijn inmiddels opgelost. Werkt het voor jou nu ook weer helemaal?

Mocht het nog niet helemaal goed werken, volg dan even de volgende topics:

 

Mocht dit niet helpen, laat ons dan vooral weten wat er precies gebeurd en waar je op vastloopt. 

Hallo 

Ik heb al vanaf 30 december 2021 problemen met me internet verbinding ik heb vorige week nog contact gezocht met tele2 maar om eerlijk te zijn heb ik niet echt het gevoel dat ik serieus wordt genomen ik heb alle adviezen die werden gegeven opgevolgd maar nogmaals het werkt nog steeds niet naar behoren dus aub kijk er nog een keer naar 

Dank

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, dat je je niet serieus genomen voelt is niet leuk om te horen en hier op de Community gaan we ervoor zorgen dat dit niet meer het geval is. Als het al even speelt, dan zal er iets anders aan de hand zijn. Wellicht dat er een monteur langs moet komen of dat de hardware vervangen moet worden. 

@Floor109 Kun jij hierbij helpen? 

Het heeft er net ongeveer 10 minuten eruit gelegen ik snap dat jullie geen ijzer kunnen breken met handen maar dit komt echt enorm slecht uit mijn vriend woont in Canada en het gaat niet goed met hem hij heeft het nodig dat ik in contact kan blijven met hem 

Het heeft er net ongeveer 10 minuten eruit gelegen ik snap dat jullie geen ijzer kunnen breken met handen maar dit komt echt enorm slecht uit mijn vriend woont in Canada en het gaat niet goed met hem hij heeft het nodig dat ik in contact kan blijven met hem 

en weer heeft het 10 minuten uitgelegen had de modem nog een restart gegeven maar dat helpt ook niet

Het heeft er net een minuut uitgelegen

Het heeft ondertussen al een keer of vier eruit gelegen ik weet niet wat ik nog meer moet doen

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, dat is niet fijn om te horen en ik wil ervoor zorgen dat je z.s.m. weer een stabiele verbinding hebt! Ik heb Floor getagged, maar hij zit hier op vrijwillige basis, dus het kan even duren voordat hij tijd heeft om het op te pakken.

Aangezien dit haast heeft, wil ik je toch vragen contact op te nemen met mijn collega's van de klantenservice op 020-7544444. Zij kunnen namelijk iets meer dan ik; monteurs aansturen en hardware vervangen.

Laat het me absoluut weten als je ze gesproken hebt en wat er gaat gebeuren!

Reputatie 6
Badge +7

Hi, zou je je klantnummer in je profiel willen zetten zodat ik kan kijken welke stappen al zijn ondernomen en wat ik verder voor je kan betekenen

Hi

Ik heb het zojuist gedaan

Groeten

Nelly

Hallo

Ik verwacht niet dat iemand meteen klaar staat er zijn meerdere mensen die klant zijn die ook hun aandacht verdienen en ik bedoel die niet op een verkeerde manier ik ben ook vaak druk met mijn zoon en zoals ik al zei met mijn vriend gaat het ook niet goed 

ik dank jullie voor jullie hulp 

Groeten Nelly

Hallo hebben jullie al een idee wat er met het Internet is het is zeggen en schrijven 2 dagen vrij goed gegaan maar nu ligt het er weer elke keer eruit 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Cozypoppy,

Ik zie dat er veel te weinig snelheid binnen komt op dit moment (Slecht's 22Mb van de 60Mb). Lage snelheid en instabiliteit gaat vaak hand in hand. Ik zie dat het modem om 00:00 weer verbinding heeft verloren, heb je dit toen zelf gereset?

Het lijkt me in ieder geval het beste om nogmaals de klantenservice te bellen en om te vragen of ze een lijnmeting kunnen doen, dan moet dit probleem direct naar voren springen. We moeten een aantal dingen checken en dat gaat het makkelijkste telefonisch.

Hoi Cozypoppy,

Ik zie dat er veel te weinig snelheid binnen komt op dit moment (Slecht's 22Mb van de 60Mb). Lage snelheid en instabiliteit gaat vaak hand in hand. Ik zie dat het modem om 00:00 weer verbinding heeft verloren, heb je dit toen zelf gereset?

Het lijkt me in ieder geval het beste om nogmaals de klantenservice te bellen en om te vragen of ze een lijnmeting kunnen doen, dan moet dit probleem direct naar voren springen. We moeten een aantal dingen checken en dat gaat het makkelijkste telefonisch.

Hallo

Dank je voor je antwoord ik probeer al enige tijd uit te leggen dat bellen moeilijk gaat want dit gaat via dezelfde modem de mobielen van mij en mijn zoon zijn alle twee prepaid met meer geen beltegoed we zijn afgelopen september verhuisd en de kosten zijn nog steeds vrij hoog dus bellen is niet echt een optie anders had ik dit al gedaan 

Ik heb een vraag maakt het nog iets uit waar de modem staat? 

Reputatie 6
Badge +7

Okay check, ja de plaatsing van het modem kan zeker uitmaken. Wij willen het modem direct op het hoofd aansluitpunt aangesloten hebben, dit is vaak in de meterkast. Veel huizen hebben nog een (oude) binnengeleiding waarbij een kabeltje van de meterkast naar de woonkamer is doorgetrokken. In zo’n geval moeten we altijd uitsluiten of het daardoor komt, oftewel het moet daar aangesloten en getest worden.

Verder willen we dat er een korte ronde DSL kabel word gebruikt van max 2 meter, direct op het aansluitpunt zonder splitters o.i.d.

Hoe is het bij jou aangesloten? Je zou eventueel foto’s hier kunnen plaatsen van het modem/aansluitpunt, dan kunnen we beoordelen of dit in orde is.

 

Dit is zoals de aansluiting eruit ziet alle kabels zaten erbij toen de modem werd geleverd 

Reputatie 6
Badge +7

Meestal is zo’n 4 punt stekker niet het hoofd aansluitpunt, heb je ergens nog een ander aansluitpunt waarop je zou kunnen testen?

Nee niet dat ik weet

Reputatie 6
Badge +7

De lijnmeting geeft namelijk aan dat er een slecht contactpunt is bij jou lokaal, dit kan het aansluitpunt zijn, maar ook de telefoonkabel tussen het modem en het aansluitpunt, of de binnenbekabeling.

Ik kan een nieuwe telefoonkabel opsturen, maar aangezien je al een tijdje hiermee zit kunnen we ook gratis een storingsmonteur aansturen die alles lokaal controleert, ik weet alleen niet hoe druk het is bij de planning. Dit kan soms een week duren.

Hallo

Het aansluitpunt zit los daar zijn we gisteren achter gekomen dus zeg maar het aansluitpunt van die vier punt stekker ik ga er zelf niks aan doen omdat ik niet weet hoe het werkt ook mijn zoon weet het niet 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo

Het aansluitpunt zit los daar zijn we gisteren achter gekomen dus zeg maar het aansluitpunt van die vier punt stekker ik ga er zelf niks aan doen omdat ik niet weet hoe het werkt ook mijn zoon weet het niet 

Dan kunnen we een monteur sturen om te kijken of die het aansluitpunt kan herstellen. Wij werken samen met guidion (monteursbedrijf), dus dan zullen zij een email/sms sturen om de afspraak gratis in te plannen. Zou je mij een contact email én 06 nummer willen sturen via een privébericht? (klik op mijn naam en dan de groene knop: stuur bericht) Dan kan ik de afspraak aanvragen, het inplannen moet je dus zelf doen.

Reageer