beantwoord

FritzBox als modem instellen: PPP username, wachtwoord & SIP?

  • 26 June 2022
  • 8 reacties
  • 314 x bekeken

LS,

Ik wil thuis mijn FritzBox 7590 AX gebruiken als modem voor internet en telefonie. Op jullie pagina: 

staan de benodigde gegevens, behalve de PPP username & wachtwoord en de SIP inlog gegevens. Daarvoor wordt naar de Tele2 helpdesk verwezen; die weet helaas van niks & kan niet helpen. Hoe kom ik achter deze gegevens? 

Met dank & groet, Frank 

icon

Beste antwoord door kresin 27 June 2022, 19:09

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hi @kresin, ik zie dat je nieuw bent hier - welkom op de community! 💗

Het is natuurlijk wel superhandig om jouw PPP username, wachtwoord en de SIP inloggegevens te hebben. Ik zie dat je al superdruk bent geweest met van alles hierover op te zoeken, supertof om te zien! Maar deze gegevens kan je héél gemakkelijk opvragen bij onze telefonisch helpdesk van de Thuis-afdeling. Zij zijn te bereiken op het nummer 020 754 4444. Onze Thuis experts zullen je hier dan verder mee helpen en weet ik zeker dat alles helemaal goed gaat komen! 😁

Reputatie 6
Badge +7

Als de medewerker niet weet waar je het over hebt kun je altijd even vragen of die het aan de expert wilt navragen. Er zijn altijd collega's beschikbaar voor intercollegiaal overleg voor moeilijkere vraagstukken.

Beste Manouk,
 

Dankjewel voor je reactie - het punt is nu juist dat de helpdesk deze gegevens niet kon verstrekken - daarom vraag ik het hier. 
 

Hartelijke groet, Frank 

Hi @kresin, ik zie dat je nieuw bent hier - welkom op de community! 💗

Het is natuurlijk wel superhandig om jouw PPP username, wachtwoord en de SIP inloggegevens te hebben. Ik zie dat je al superdruk bent geweest met van alles hierover op te zoeken, supertof om te zien! Maar deze gegevens kan je héél gemakkelijk opvragen bij onze telefonisch helpdesk van de Thuis-afdeling. Zij zijn te bereiken op het nummer 020 754 4444. Onze Thuis experts zullen je hier dan verder mee helpen en weet ik zeker dat alles helemaal goed gaat komen! 😁

 

Inmiddels kreeg ik iemand aan de lijn die het wel wist en me meteen kon helpen, daarmee is het opgelost. Dank,

Met groet, Frank 

Internet werkt inmiddels naar behoren en stabieler dan voorheen; de volgende stap is telefonie werkend krijgen. Daarvoor nodig zijn de SIP inlog gegevens (sip account; authorization username; password) en het endpoint start channel (zie wederom

).

De klantenservice kon deze gegevens ook na lang zoeken helaas niet vinden; waar kan ik hiervoor terecht?

Hartelijke groet, Frank 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @kresin

Ik moet je echt heel eerlijk bekennen dat ik hier niet veel vanaf weet, maar in het topic dat ik heb geschreven zie ik wel onder stap 4 een aantal gegevens voor SIP staan. Kom je hier mee verder? Mocht je hier niet mee verder kunnen, hoop ik dat @Floor109  je weer meer duidelijkheid kan geven! 😊

Dag @Johrick van Tele2 , dank voor je reactie. Het gaat nu juist om de (paar) gegevens die niet in die tekst staan en waarvan in het stuk staat dat ik ze via de klantenservice moet opvragen: sip account, authorization username, password en het endpoint start channel. 

Hartelijke groet, Frank 

Reputatie 5
Badge +6

Ah, duidelijk, @kresin! Wil je mij via een privebericht je klantnummer opsturen? Dan laat ik collega’s met je meekijken. 😊

Reageer