beantwoord

Factuur Thuis-abonnement

  • 31 July 2022
  • 6 reacties
  • 117 x bekeken

Beste dame, heer,

Onlangs hebben jullie ons geüpgraded naar T-Mobile glasvezel en zou Tele2 automatisch worden beëindigd.

Helaas is nu zowel voor Tele2 als ook voor T-Mobile geïncasseerd. Tele2 heb ik gestorneerd en uiteraard kreeg ik een herinneringsmail van jullie.

Graag zie ik dat jullie Tele2 intern beëindigen en mijn automatische incasso's voor Tele2 stopzetten. Tevens graag een bevestiging hiervan naar ons emailadres.

(Zie hieronder nog even een kopie van de mail welke wij hadden ontvangen.)

Met vriendelijke groet,
Jessica Noordijk-Stipdonk

AFSCHRIJVING
= NIET GELUKT

Kenmerk: TD11/B0008095208

refComId:_a5I6N000006QqKlUAK:refComId

Beste mevrouw/meneer Jessica Stipdonk,

Elke maand rond de 25ste wordt je factuur automatisch afgeschreven. Helaas hebben we je betaling nog niet ontvangen. Het gaat om:
 
Factuurdatum  Factuurnummer       Te betalen
 
12 juli 2022 NL2201894440  € 28,70  
     
Totaal openstaand bedrag     € 28,70
icon

Beste antwoord door eric 1 August 2022, 09:59

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Kijk even naar de factuur periode. Als deze een deel van de maand bedekt waarop de Tele2 verbinding nog actief was wordt die maand gewoon gefactureert. De volgende factuur is dan de eindfactuur met het creditbedrag wat PRO RATO wordt berekend voor de dagen dat je abonnement niet meer actief was.

Hallo Eric,

Bedankt voor de tip, daar zal ik even op letten.

Dit speelde allemaal tijdens onze vakantie en inmiddels zijn we afgelopen weekend thuis gekomen en heb ik ontdekt dat beide internetverbindingen het niet goed meer doen (de continuiteit hapert). Dus eerst dacht ik: logisch we moeten nu inloggen op het netwerk van T-Mobile. Maar die doet het nu ook niet en ben ik maar weer terug op Tele2 en die doet het nu wel. Dus dit begrijp ik ook niet. 🤷🏻

Reputatie 7
Badge +12

Tja, in iedergeval is het storneren van betalingen niet zo'n goed idee. Kijk in mijn.tele2 of er al een einddatum staat en wacht de eindfactuur af. Het teveel betaalde wordt dan teruggestort. 

In de tussentijd kun je de gestorneerde factuur handmatig betalen.

Reputatie 3
Badge +1

Hi @JessicaNS!

Ik zie dat @eric je al een geweldige uitleg heeft gegeven! Het is inderdaad zo dat je bij Tele2 altijd achteraf betaald, hierdoor kan het zijn dat je nog facturen van ons krijgt. Maar dit kan je natuurlijk zelf héél gemakkelijk inzien in jouw eigen MijnTele2 omgeving. Alles is op deze facturen zichtbaar, zo ook de data waarvoor je precies betaalt.

Het klopt dat de data's van de abonnementen gewoon zullen aansluiten aan elkaar, je betaalt dus absoluut niet teveel. Doe je dit wel? Geen zorgen, je zal dan een eindafrekening krijgen en de kosten die je teveel het betaalt krijg je netjes teruggestort. Dus maak je hier absoluut geen zorgen over, je betaalt echt niets teveel en de abonnement zullen netjes in elkaar overlopen!

Mocht je nog vragen hebben, let me know - ik help je graag!

Groetjes,
Manouk

Hallo Manouk,

Dank voor je reactie. Fijn om te weten dat het allemaal goed komt. Nu heb ik nog 2 vragen:

  • Mijn betaallink voor Ideal doet het niet meer. Kunnen jullie het opnieuw incasseren? Of kun je mij een nieuwe betaallink sturen?
  • Mijn internet verloopt momenteel nog het best via de ‘oude’ aansluiting via Tele2 terwijl nu dus eigenlijk T-Mobile in gebruik zou moeten zijn. Klopt dat? Echter, mijn T-Mobile aansluiting werkt niet-tot slecht. 

Met vriendelijke groet,
Jessica Noordijk-Stipdonk

 

Reputatie 6
Badge +7

Als je Tele2 verbinding het nog doet is die nog niet opgezegd, bij een opzegging hoor je tevens altijd een bevestiging te krijgen per e-mail met een einddatum. Ik begrijp dat je die nog niet hebt gehad.

Ik zou even de klantenservice bellen op 020-754 4444, dan kunnen ze het opzeggen en de dubbele kosten crediteren. De moderators hebben namelijk geen toegang tot de thuis-systemen, alleen mobiel.

Reageer