Inloggen
Webmail

Eenvoudig je webmail bekijken.

Inloggen
MijnTele2

Kies eerst het product waarvoor je wilt inloggen op MijnTele2.

Welkom op het Tele2 Forum

Home

Beantwoord: email account instellen werkt niet

Trefwoorden:
outlook express,
12 reacties
  • dina69

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten dina69 heeft ontvangen van andere leden.

Junior
    Reacties: 17
    Allrounder

Allrounder

31 mei 2012, 10:51

Hallo,
    ik heb sinds vorige week de samsung note. en wil graag mijn email account van tele 2 invoeren.ik krijg telkens de melding dat wachtw of gebruikersn niet juist is. of ik krijg een melding dat er geen verbinding met de server is. weet zeker dat ik wel verbinding heb en ook zeker dat ik ww en gebr.naam juist heb ingevuld.
    tele2 helpdesk kon me ook niet helpen hiermee. heb even wat rondgesurfd, en lees dat dit een veel voorkomend probleem is, maar helaas nog geen oplossing gevonden.
    kan het misschien zo zijn dat mijn email account nog op mijn vorige tel staat? hoe verwijder ik deze?
    kan iemand me hier helpen. please... :-)
    Gemarkeerd als antwoord: Zonnet(je) op 04 Jun 2012, 18:57

<div class="threadQuote"><p>Bedankt voor je antwoord.heb het geprobeerd en krijg nu de melding: server ondersteund geen verificatie.<br />weet jij hoe dit kan?<br /></p></div><br /> Bij een versatel-account moet smtp-verificatie ook<b> uit </b>staan, dus <b>geen vinkje </b>bij plaatsen

Bekijk origineel bericht
  • dina69

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten dina69 heeft ontvangen van andere leden.

Junior
    Allrounder

Allrounder

1 juni 2012, 07:54

na gisteren weer gebeld te hebben met helpdesk tele2, bleek dat ik idd het gebruikersnaam niet goed had ingevuld. een mnl medewerker had me daar opgewezen. vorige week wel 5x gebeld met vrwl medewerksters, deze geven je verkeerde adviezen! ben mijn hele contactenbestand ook al kwijt na een gesprek met een helpdesk dame. ze hebben er geen verstand van.( net als ik :-) )
    het staat nu dus eindelijk goed ingesteld, maar krijg nu de melding dat het mijn account niet wil verifieren. wie kan me helpen???
  • wavanwijk

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten wavanwijk heeft ontvangen van andere leden.

Starter
    Reacties: 2

2 juni 2012, 17:05

na gisteren weer gebeld te hebben met helpdesk tele2, bleek dat ik idd het gebruikersnaam niet goed had ingevuld. een mnl medewerker had me daar opgewezen. vorige week wel 5x gebeld met vrwl medewerksters, deze geven je verkeerde adviezen! ben mijn hele contactenbestand ook al kwijt na een gesprek met een helpdesk dame. ze hebben er geen verstand van.( net als ik :-) ) het staat nu dus eindelijk goed ingesteld, maar krijg nu de melding dat het mijn account niet wil verifieren. wie kan me helpen???

Je moet bij de uitgaande mailserver de poort op 587 zetten en kiezen "voor de uitgaande mailserver is verificatie vereist" en dan de optie kiezen voor dezelfde gegevens gebruiken als voor de inkomende mailserver.

WT2
  • dina69

Junior
    Allrounder

Allrounder

2 juni 2012, 17:48

Dank je voor je antwoord.ik heb poort 587gebruikt,ik snap echt niet wat ik verkeerd doe.kan nu mijn mails ook niet meer op de site ophalen via mn mobiel. De invoer van pop3 lijkt wel goed te gaan,maar de smtp krijg ik niet voor elkaar.krijg telkens andere foutmelding.had ook de helpdesk gisteren weer gebeld.zij had er ook geen verstand van.kan iemand me stap voor stap de smtp invoer uitleggen? Ik heb een Samsung note.
  • dina69

Junior
    Allrounder

Allrounder

3 juni 2012, 20:34

Het lukt nog steeds niet, heb al een paar x met de helpdesk gesproken. Ze verwijzen me door naar de samsung helpdesk, deze heb ik ook gebeld, het enige wat me hier heeft opgeleverd is dat ik nu een klantnr. heb!!

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Dit is wat ik invoer om een email account aanmaak;

emailadres: naam@versatel.nl

wachtwoord:wachtwoord

handm instellen

pop3-account

gebruikersnaam: mijn gebr.naam

wachtwoord: ww

pop3-server: pop3.versatel.nl

beveiligingstype: geen

poort: 110

smtp-server: smtp.versatel.nl

beveilingstype: geen

poort: 587

aanmelden verplicht: is aangevinkt

gebruikersnaam: mijn gebruikersn

wachtwoord: ww

nu krijg ik de melding : kan niet verbinden met server.

Weet iemand wat ik verkeerd invoer?

helpie
  • Robin van Tele2

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Robin van Tele2 heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    Reacties: 236
    Internet expert

Internet expert

Telefonie expert

Telefonie expert

Klankborder

Klankborder

Allrounder

Allrounder

4 juni 2012, 11:31

Beste dina69,

Welkom op het forum van Tele2. Ik heb je topic verplaatst naar het forumgedeelte 'Internet', zodat het forum overzichtelijk blijft en je vragen beter beantwoord kunnen worden.

E-mailinstellingen op een smartphone zijn vrijwel hetzelfde als op een computer. De tip van wavanwijk (dankjewel!) klopt voor @tele2-adressen. Voor het instellen van een Versatelaccount gebruik je de volgende instellingen:

Inkomende mailserver: pop3.versatel.nl
    Poort inkomende mailserver: 110
    Uitgaande mailserver: smtp.versatel.nl
    Poort uitgaande mailserver: 25

Aanmelden verplicht: nee

Ik zie dat je bijna alle instellingen goed hebt ingesteld. De poort voor de uitgaande server is echter 25 in plaats van 587. Laatstgenoemde geldt alleen voor @tele2.nl. Zou je kunnen laten of het aanpassen van de instellingen het probleem hebben opgelost?

Groet,
    Robin

EDIT: Voor gedetailleerde hulp bij het instellen van je mobiele telefoon is ook de Tele2 Toestelhulp beschikbaar. Hier wordt voor veel bekende merken en modellen instructies gegeven voor het instellen van mailaccounts, smsdiensten en nog veel meer.
  • dina69

Junior
    Allrounder

Allrounder

4 juni 2012, 14:22

Bedankt voor je antwoord.heb het geprobeerd en krijg nu de melding: server ondersteund geen verificatie.
    weet jij hoe dit kan?
  • Zonnet(je)

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zonnet(je) heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 2705

4 juni 2012, 18:57

Bedankt voor je antwoord.heb het geprobeerd en krijg nu de melding: server ondersteund geen verificatie.
    weet jij hoe dit kan?

Bij een versatel-account moet smtp-verificatie ook uit staan, dus geen vinkje bij plaatsen
  • dina69

Junior
    Allrounder

Allrounder

5 juni 2012, 07:58

:D super, super bedankt! het is gelukt! WOW!
    DANK JULLIE WEL!
    :D:D:D

weet jij hoe dit kan?

Bij een versatel-account moet smtp-verificatie ook uit staan, dus geen vinkje bij plaatsen

• Zonnet(je)

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zonnet(je) heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 2705

5 juni 2012, 09:10

Graag gedaan.
  • Robin van Tele2

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Robin van Tele2 heeft ontvangen van andere leden.

Moderator
    Reacties: 236
    Internet expert

Internet expert

Telefonie expert

Telefonie expert

Klankborder

Klankborder

Allrounder

Allrounder

5 juni 2012, 09:47

Beste dina69,

Goed om te horen dat het gelukt is om je mailaccount in te stellen op je mobiele telefoon. Zonnet(je) heeft de juiste oplossing gegeven, waarvoor bedankt! Dat zal ik in mijn vorige bericht aanpassen. Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen we het graag.

Groet,
    Robin
  • dina69

Junior
    Allrounder

Allrounder

5 juni 2012, 10:25

dank jullie wel allemaal
  • DeTom

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten DeTom heeft ontvangen van andere leden.

Junior
    Reacties: 19

21 oktober 2012, 02:02

21 oktober 2012

Samsung Galaxy S3 (Android) maar zal op iPhone en Windows Mobile zeker ook werken.

SMTP is makkelijker dan het lijkt!

Geen webmail-account nodig (die ook niet beschikbaar is voor mobiele bellers/internetters).
    Je moet wel een Tele2 of Versatel SIM in gebruik hebben.

Inkomende mail (pop3):
    - Je eigen gegevens van de mail / provider die je wilt gebruiken

Uitgaande mail (SMTP server):
    - Gebruikersnaam:  leeg
    - Wachtwoord:  leeg
    - Server:  smtp.tele2.nl  of  smtp.versatel.nl  (hangt er van af bij wie je zit)
    - Beveiligde verbinding (TLS/SSL):  niet aanvinken (uit laten)
    - poort:  25

Nu kan er mobiel met 2G of 3G verstuurd worden (wel eerst WiFi uitzetten bij versturen!).

De afzender blijft intact; het antwoord-adres is dus niet Tele2, maar het adres wat je gebruikt bij 'Inkomende mail'.

Gr Tom

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)