beantwoord

DSL lampje brandt niet, internet werkt niet

  • 4 January 2018
  • 1 reactie
  • 684 x bekeken

Goedenavond,

Ik heb het modem aangesloten zoals in de gebruiksaanwijzing. Alleen gaan het power & DSL lampje niet groen branden.

Mijn vorige modem was van Ziggo en toen had ik een andere aansluiting (volgens mij een coax(achtige) aansluiting). Ik kan dus niet zeggen of de verbinding/aansluiting ok is.

Zouden jullie op afstand kunnen kijken wat er aan de hand is? Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

Grt,
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 5 January 2018, 10:05

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Als ik een lijn meting doe lijkt het signaal wel aan te komen.

Om een oorzaak van het probleem te vinden is het voor ons belangrijk om te weten hoe je alles hebt aangesloten.
Waar staat je modem, is dat bijvoorbeeld in de woonkamer of de meterkast?
Vanaf het aansluitpunt gaat als het goed is een kabel naar de DSL poort van je modem. Om er voor te zorgen dat de verbinding sterk genoeg aankomt mag de kabel niet langer dan 2 meter zijn en moet de kabel rond zijn.
Zit de kabel wel in de DSL poort?
Hoe lang is deze kabel?
Is de kabel rond?

Mocht je twijfelen over hoe je modem aangesloten is dan kun je de stappen op deze pagina nog even rustig doorlezen. Ook kan het mij heel erg helpen als je een foto maakt van de manier waarop je het modem hebt aangesloten.

^Jeroen