beantwoord

DSL lampje brandt niet, internet werkt niet

• 23 October 2017
  • 11 reacties
  • 6353 x bekeken

Wij hebben begin oktober een nieuw kastje voor het internet gekregen. Na een bericht gekregen te hebben dat we hem eerder konder gebruiken dan 16 oktober sloten we hem aan, maar werkte die jammer genoeg niet. We dachten misschien moeten we toch tot 16 oktober wachten maar hij deed het nog steeds niet. Na hem op z'n minst 10 keer opnieuw aangesloten te hebben brand het DSL lampje nog steeds niet, iets wat volgens het boekje wel zou moeten. Het tv lichtje knippert af en toe op groen net als het wifi knopje, maar die laatste is meestal uit. Je kan ook verbinden met de wifi maar je krijgt uiteindelijk een melding dat er geen internettoegang is via de wifi. Nu hebben we hem zover we weten goed aangesloten. Wat is er mis met ons kastje? Hoe lossen we dit op?
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 October 2017, 18:55

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Je hebt geen verbinding met Tele2, daarom brand hij rood.
Ik ga er van uit dat het kabeltje van je ISRA punt naar het Modem goed is aangesloten, want hij deed het met je vorige Modem wel?

Zie het rode rondje, stop eens een pinnetje in dat gaatje.
Daarachter zit het reset knopje verstopt, deze 30 seconden inhouden en dan het pinnetje eruit nemen.
Nu gaat hij zich resetten, en is hij weer zoals hij het eerst aangezet werd.
Het resetten duurt wel even, de status lampjes gaan dan knipperen etc.

Dat gaat natuurlijk niet werken als je Modem/Router defect is.
En is je Modem wel geactiveerd?
Tele2 kan dit op afstand uitlezen, wel eerst resetten.

Wat gebeurt er trouwens als je je oude Modem weer aansluit?
Of was deze defect?
Ik zie trouwens een telefoonplug liggen.

Succes ermee.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Ik kan even met je meekijken wat er gaande is maar dan heb ik wel een klantnummer nodig.

Zou je het klantnummer dat op je factuur staat kunnen toevoegen aan je profiel?
Ik heb hem gereset maar dat werkte niet. De oude modem werkt ook niet jammer genoeg. De telefoonplug is van de vorige modem. Maar hij blijft rood branden jammer genoeg.
Alsnog heel erg bedankt voor het antwoord en uw hulp!
Jammer en geen dank, even je klantnummer in je profiel zetten dan kan Tele2 op afstand het een en ander diagnostiseren.
Hallo,

Ik kan even met je meekijken wat er gaande is maar dan heb ik wel een klantnummer nodig.

Zou je het klantnummer dat op je factuur staat kunnen toevoegen aan je profiel?

Heb ik gedaan!
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Ik heb even naar je verbinding gekeken en ik denk dat we een monteur aan moeten sturen.

ik heb je een nummer gestuurd in een privebericht zodat dit opgepakt kan worden met mijn collegas van de monteursafdeling
Goedenavond,

Helaas heb ik hetzelfde probleem. Ik heb alles aangesloten maar geen DSL signaal.

Mijn vorige modem was Ziggo en toen had ik een andere aansluiting (volgens mij een coax(achtige) aansluiting). Ik kan dus niet zeggen of de verbinding/aansluiting ok is.

Zouden jullie op afstand kunnen kijken wat er aan de hand is? Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

Grt,
Goedenavond,

Helaas heb ik hetzelfde probleem. Ik heb alles aangesloten maar geen DSL signaal.

Mijn vorige modem was van Ziggo en toen had ik een andere aansluiting (volgens mij een coax(achtige) aansluiting). Ik kan dus niet zeggen of de verbinding/aansluiting ok is.

Zouden jullie op afstand kunnen kijken wat er aan de hand is? Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

Grt,

Mijn vorige modem was Ziggo en toen had ik een andere aansluiting (volgens mij een coax(achtige) aansluiting). Ik kan dus niet zeggen of de verbinding/aansluiting ok is.

Grt,

Grt,
Reputatie 5
Badge +2
@RutgerT

Maak aub even een eigen topic aan op het forum of bel even met de klantenservice op 020 - 754 4444. Door het aanmaken van een eigen topic blijft het overzichtelijk voor iedereen hier op het forum en wordt je sneller geholpen. Je reactie in het topic van een andere persoon wordt namelijk niet opgepakt.