Connectieproblemen met 2.4Ghz (ZTE H369A)

  • 2 January 2018
  • 5 reacties
  • 377 x bekeken

Sinds een maand hebben wij het probleem dat het 2.4Ghz Wifi netwerk niet werkt.
Wanneer we het modem aan en uit zetten doet alles het wel, maar de dag erna moeten we weer opnieuw het modem resetten voordat we gebruik kunnen maken van 2.4Ghz.
Het 5Ghz netwerk doet het verder wel gewoon.

Iemand enig idee hoe we dit kunnen verhelpen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Badge +2
Welkom op het forum, EmmaK!

Ik wil graag voor je nakijken of hier iets over bekend is. Zou je daarom je klantnummer in je profiel willen vermelden?
Sinds een maand hebben wij het probleem dat het 2.4Ghz Wifi netwerk niet werkt.
Wanneer we het modem aan en uit zetten doet alles het wel, maar de dag erna moeten we weer opnieuw het modem resetten voordat we gebruik kunnen maken van 2.4Ghz.
Het 5Ghz netwerk doet het verder wel gewoon.

Iemand enig idee hoe we dit kunnen verhelpen?


Beste Tele2,

Ik ondervind hetzelfde probleem als Emmak beschrijft.
5Ghz werkt prima. Internet via een Cat5e kabel werkt ook prima.
Echter 2.4 Ghz wifi valt spontaan weg. Dit keer 2 keer in de afgelopen 2 dagen.

Daarvoor kwam het ongeveer 1 keer per 2 weken voor in de afgelopen 2 maanden.
Voor november kan ik mij niet herinneren dat het probleem toen zich voor deed.
Het modem heb ik sinds april 2017 in bezit.

Ik hoop dat jullie hier binnenkort onderzoek naar kunnen doen bij Tele2.

Alvast bedankt,
Robert
Sinds een maand hebben wij het probleem dat het 2.4Ghz Wifi netwerk niet werkt.
Wanneer we het modem aan en uit zetten doet alles het wel, maar de dag erna moeten we weer opnieuw het modem resetten voordat we gebruik kunnen maken van 2.4Ghz.
Het 5Ghz netwerk doet het verder wel gewoon.

Iemand enig idee hoe we dit kunnen verhelpen?


Beste Tele2,

Ik ondervind hetzelfde probleem als Emmak beschrijft.
5Ghz werkt prima. Internet via een Cat5e kabel werkt ook prima.
Echter 2.4 Ghz wifi valt spontaan weg. Dit keer 2 keer in de afgelopen 2 dagen.

Daarvoor kwam het ongeveer 1 keer per 2 weken voor in de afgelopen 2 maanden.
Voor november kan ik mij niet herinneren dat het probleem toen zich voor deed.
Het modem heb ik sinds april 2017 in bezit.

Ik hoop dat jullie hier binnenkort onderzoek naar kunnen doen bij Tele2.

Alvast bedankt,
Robert


Een toevoeging hierop is dat het SSID voor 2.4Ghz wel broadcast echter verbinding maken er mee werkt niet.
Mijn telefoon ondersteund gelukkig beide (2.4 en 5Ghz). Die schakelt wel automatisch over op 5Ghz.
Echter de Chromcast 1 die ik heb ondersteund alleen 2.4Ghz. Hieraan merk ik het eerst dat 2.4Ghz niet werkt.
@Robert100 Je kan beter een eigen topic openen, je wordt dan sneller geholpen. Staat je klantnummer in je profiel?
@Robert100 Je kan beter een eigen topic openen, je wordt dan sneller geholpen. Staat je klantnummer in je profiel?

@WhTurner Dank voor uw reactie. Ik zal er gelijk een openen. Klantnummer staat inderdaad al in mijn profiel.