beantwoord

Comtrend2 modem geen internet

  • 31 August 2021
  • 1 reactie
  • 74 x bekeken

Beste Tele2/forumleden,

Ik heb jarenlang een Comtrend2 modem die goed heeft gewerkt zowel bedraad LAN als wifi als vast telefoon, maar sinds een week krijg ik geen verbinding meer met ADSL/Internet (DSL lampje knippert en Internet lampje is daardoor donker). Ik heb volgende geprobeerd:

  • Modem heel dicht bij ADSL aansluitpunt in meterkast gezet met kort rond kabel → Niet geholpen
  • Tele2 klantservice heeft lijnmetingen gedaan → Blijkt dat modem niet goed is
  • Vervangende Comtrend2 modem ontvangen→ Werkte eventjes maar toen viel DSL weg. Werkt ook niet heel dicht bij ADSL aansluitpunt met kort rond kabel.
  • Oude Davolink DV-201AMR model aangesloten → DSL/Internet werkt gelukkig nog steeds prima zelfs met lange DSL kabel van meterkast, hoewel telefoon niet werkt en hij regelmatig gereset moet worden.

Het lijkt erop dat beide Comtrend2 modems kapot zijn. Wat kan ik doen?

Bij voorbaat bedankt voor uw/jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

dhr. S. Pramm

icon

Beste antwoord door Floor109 31 August 2021, 16:06

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Skule,

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Aangezien klantenservice je modem al heeft vervangen naar aanleiding van eerdere metingen, kunnen we dit het beste laten oppakken door de 2e lijn (monteursafdeling), het kan zijn dat er een configuratie probleempje is waardoor jouw lijn is blijven hangen op het davolink modem's instellingen.

Kan natuurlijk ook zijn dat je 2x een slecht refurbished modem hebt ontvangen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik stuur je even een privebericht met het nummer van de monteursafdeling, zij kunnen dan met je meekijken naar de juiste oplossing.