beantwoord

COAX naar DSL

• 3 October 2018
  • 10 reacties
  • 7160 x bekeken

Ik heb een abonnement afgesloten bij tele 2. alleen het modem werkt via de telefoon verbinding DSL. ik woon in een woning waarbij de meterkast buiten de woning ligt. het enige wat naar mijn woning is getrokken is een COAX kabel. is mogelijk dat ik de COAX aansluit op de DSL verbinding in mijn meterkast door middel van converter/adapter. zo dat internet via de COAX loopt en dat ik dan weer in mijn woning een converter/adapter gebruik zodat ik mijn modem aan kan sluiten ?. Modem in de meterkast is geen optie aangezien hier geen stopcontact zit.
icon

Beste antwoord door theocoppes 4 October 2018, 13:49

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 6
Badge
Hi Bram,

Wat een vreemde situatie, ik weet niet of het 100% werkt maar het lijkt mij van wel. Daar zijn deze converters namelijk voor gebouwd, je kan het natuurlijk even kunnen proberen en werkt het niet, heb je gelukkig 14 dagen om je converter terug te brengen naar de winkel.

Wil je het zeker weten, bel dan morgen ochtend even met de klantenservice van Tele2
Reputatie 7
Badge +4
Nee, het modem moet op het isra punt. Daarna kun je met ethernet/coax converters de computers aansluiten.
Reputatie 6
Badge +1
En in elke meterkast kan een WCD worden bijgeplaatst. Kwestie van een T doos opnemen in een PVC pijp.
Reputatie 6
Badge
Weer wat bijgeleerd, bedankt @Raaf12!
idd rare situatie. als ik zo kijk moet een MoCa adapter hebben twee stuks. om het via Coax te laten lopen. alleen geen idee of je direct de ISRA kan aansluiten op de MoCa en deze meteen weer op de Coax. of dat hier eerst een modem tussen moet zitten. zal vanmiddag/vanavond bellen met Tele 2. Heel raar dat ik niks van een telefoon verbinding heb. ik zal wat laten weten of het werk of niet! in ieder geval bedankt voor de hulp.
Reputatie 6
Badge
Hi Bram,

Hopelijk lost de klantenservice van Tele2 het voor je op, en fijn dat je ons op de hoogte wil houden! Is voor ons allen ook weer een leer momentje die wij later kunnen gebruiken hier op het forum 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Hé Bram,

De klantenservice zal niet zoveel voor je kunnen betekenen, zij zullen je vertellen dat je het modem rechtstreeks op het ISRA punt (waar deze zich ook bevindt) moet aansluiten met het meegeleverd telefoonkabeltje.

Is het geen optie om de coax kabel die al gelegd is weg te halen en daarvoor in de plaats een telefoonkabel te trekken?
ik heb net gebeld. Ze gaven aan dat die MoCa adapter geen optie was of ze wisten in ieder geval niet zeker of het werkte. ik heb wel een afgedekt stop contact in mijn slaapkamer hopelijk kan ik hier een contact aansluiten voor de telefoon stekker met die vier punten. Anders moet ik mijnaansluitingen.nl bellen om het punt te veranderen maar hier zullen ook kosten aan verbonden zijn. maar voor de rest geen verstand er van hoe contact er uit moet zien en welke bedrading je nodig hebt om het contact aan te sluiten.
Reputatie 7
Badge +2
Bram, dat zal ook niet werken. Wandcontactdoos bijplaatsen in de meterkast dan kun je daar het modem plaatsen. Als er een plaats is waar je stroom kunt vinden voor een wandcontactdoos dan is de meterkast de aangewezen plek.
Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens gebrek aan nieuwe reacties op slot gezet