beantwoord

Annulering abonnement niet doorgevoerd

  • 27 September 2021
  • 10 reacties
  • 186 x bekeken

Hoi,

ik heb op 07/08/2021 mijn internet abonnement wegens verhuizing telefonisch opgezegd. Vervolgens heb ik geen retourdoos ontvangen of enige andere correspondentie omtrent de opzegging. Vandaag 27/09/2021 belde ik met de klantenservice om hierover te informeren en daar werd mij medegedeeld dat mijn abo nooit is opgezegd, en geïmpliceerd dat ik lieg over mijn opzegging (dat ik deze niet eerder heb opgezegd), en dat het abonnement nu alleen met een maand opzegtermijn (eind oktober) kan worden stopgezet. Ik zou hierover een e-mail ontvangen, die ik  net zoals bij het vorige gesprek (07/08/2021) niet gekregen heb.

Mijn wens:

een nette afwikkeling van mijn opzegging.

Groetjes,

Buys

 

 

icon

Beste antwoord door Floor109 11 October 2021, 20:50

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Heb nogmaals gebeld om nu echt 100% zeker te zijn dat het abonnement stopt aangezien ik geen confirmatie email gekregen heb. Blijkbaar is het wel gelukt, en stopt het abonnement. Dus gelukkig stopt het wel, maar ik moet dus een maand extra betalen omdat een medewerker van tele2 mijn eerste annulering niet heeft doorgevoerd.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Buys, allereerst welkom op de Community!

Goed dat je je profiel hebt ingevuld, ik heb ook nog even in het systeem gezocht of ik een eerder contact moment heb kunnen vinden rond 07-08-2021. Echter kon ik ook niets vinden. 

Fijn om te horen dat de opzegging van je abonnement nu wel goed is doorgevoerd. Goed dat je dit nog extra hebt gecontroleerd. Is alles inmiddels duidelijk en goed geregeld?

Is er ook al een doos naar je opgestuurd om de hardware te kunnen retourneren? Zo niet, dan kan ik er ook een naar je opsturen. Laat je het me weten of je er een nodig hebt? Het is verder een simpele doos hoor, om de hardware te retourneren kun je gewoon een doos gebruiken, mocht je die hebben liggen.

Je kunt de doos opsturen naar het volgende adres:

  • Tele2 Return Service
  • Antwoordnummer 10020
  • 5140VB Waalwijk

Voeg in de doos een brief of notitie toe met de volgende informatie:

  • Je volledige naam
  • Je adres (straatnaam, huisnummer en woonplaats)
  • De reden van terugsturen (in jouw geval is dat verhuizing)

Je kunt het adres simpelweg op de doos schrijven. Je hebt geen stikker nodig en je hoeft hier niet voor te betalen, omdat je het naar een retour-adres stuurt.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. De Community staat voor je klaar! :smile:

Hey Buys, allereerst welkom op de Community!

Goed dat je je profiel hebt ingevuld, ik heb ook nog even in het systeem gezocht of ik een eerder contact moment heb kunnen vinden rond 07-08-2021. Echter kon ik ook niets vinden. 

Fijn om te horen dat de opzegging van je abonnement nu wel goed is doorgevoerd. Goed dat je dit nog extra hebt gecontroleerd. Is alles inmiddels duidelijk en goed geregeld?

Is er ook al een doos naar je opgestuurd om de hardware te kunnen retourneren? Zo niet, dan kan ik er ook een naar je opsturen. Laat je het me weten of je er een nodig hebt? Het is verder een simpele doos hoor, om de hardware te retourneren kun je gewoon een doos gebruiken, mocht je die hebben liggen.

Je kunt de doos opsturen naar het volgende adres:

  • Tele2 Return Service
  • Antwoordnummer 10020
  • 5140VB Waalwijk

Voeg in de doos een brief of notitie toe met de volgende informatie:

  • Je volledige naam
  • Je adres (straatnaam, huisnummer en woonplaats)
  • De reden van terugsturen (in jouw geval is dat verhuizing)

Je kunt het adres simpelweg op de doos schrijven. Je hebt geen stikker nodig en je hoeft hier niet voor te betalen, omdat je het naar een retour-adres stuurt.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. De Community staat voor je klaar! :smile:

Hoi Marciano, bedankt voor je reactie. Echt heel raar dat het niet in jullie systeem staat. Ik heb op 7 augustus, om 12:52  met 020-7544465 gebeld, een medewerker gesproken mijn abonnement opgezegd.

Er komt een retourdoos naar ons nieuwe adres, dus dat is hopelijk wel goed geregeld :fingers_crossed: .

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Buys, geen dank! Ja dat is erg apart, als ik iets van het contactmoment had gezien, had ik er uiteraard alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat het abonnement toch eerder gestopt kon worden, echter mag ik dit nu dus niet.

Ik ben wel blij om te horen dat er een retourdoos naar je toe komt. Laat je het ons weten als het allemaal is gelukt met de retourzending? We horen het graag! :grin:

Reputatie 6
Badge +7

Ik ga me hier toch nog even mee bemoeien want dit gaat nog steeds niet goed ben ik bang.. Klopt het dat je nog steeds geen bevestiging hebt gekregen van de opzegging?

Ik ga me hier toch nog even mee bemoeien want dit gaat nog steeds niet goed ben ik bang.. Klopt het dat je nog steeds geen bevestiging hebt gekregen van de opzegging?

Dat klopt inderdaad, ik heb geen bevestiging gekregen van de opzegging. Maar telefonisch is me wel verteld dat de opzegging is verwerkt.

Reputatie 6
Badge +7

Ik ga me hier toch nog even mee bemoeien want dit gaat nog steeds niet goed ben ik bang.. Klopt het dat je nog steeds geen bevestiging hebt gekregen van de opzegging?

Dat klopt inderdaad, ik heb geen bevestiging gekregen van de opzegging. Maar telefonisch is me wel verteld dat de opzegging is verwerkt.

Vind je het goed dat ik je gegevens erbij pak? Ik ben geen officiele forum moderator dus heb eerst toestemming nodig :)

Ik ga me hier toch nog even mee bemoeien want dit gaat nog steeds niet goed ben ik bang.. Klopt het dat je nog steeds geen bevestiging hebt gekregen van de opzegging?

Dat klopt inderdaad, ik heb geen bevestiging gekregen van de opzegging. Maar telefonisch is me wel verteld dat de opzegging is verwerkt.

Vind je het goed dat ik je gegevens erbij pak? Ik ben geen officiele forum moderator dus heb eerst toestemming nodig :)

Ja natuurlijk

Reputatie 6
Badge +7

Top, ik zie dus helaas dat je abonnement nog niet is opgezegd… Ik heb het zsm opgezegd, dit kan met 5 dagen in de toekomst, dus per de 16e.

Ik ga je vertrouwen op je woord dat je op 7 augustus hebt gebeld voor de opzegging, met een maand opzegtermijn in het achterhoofd zou 7 september dus de daadwerkelijke opzegdatum zijn.

Als het goed is krijg je nu wel een bevestiging via de mail van de opzegging, ook heb ik een vergoeding van 42,05 euro ingevoerd, dit is voor de periode 7 september t/m 16 oktober. Dit zal eerst verrekend worden met de laatste factuur, eventueel restant zal teruggestort worden op je rekening.

 

Edit: Omdat de oktober factuur al klaar stond, zal er boven op de vergoeding van 42,05 euro ook nog een vergoeding voor 17-31 oktober worden gemaakt, dit gaat automatisch en zal zo'n 20 euro zijn. Je zou dus ongeveer 29 euro terug moeten krijgen na de verrekening.

Top, ik zie dus helaas dat je abonnement nog niet is opgezegd… Ik heb het zsm opgezegd, dit kan met 5 dagen in de toekomst, dus per de 16e.

Ik ga je vertrouwen op je woord dat je op 7 augustus hebt gebeld voor de opzegging, met een maand opzegtermijn in het achterhoofd zou 7 september dus de daadwerkelijke opzegdatum zijn.

Als het goed is krijg je nu wel een bevestiging via de mail van de opzegging, ook heb ik een vergoeding van 42,05 euro ingevoerd, dit is voor de periode 7 september t/m 16 oktober. Dit zal eerst verrekend worden met de laatste factuur, eventueel restant zal teruggestort worden op je rekening.

 

Edit: Omdat de oktober factuur al klaar stond, zal er boven op de vergoeding van 42,05 euro ook nog een vergoeding voor 17-31 oktober worden gemaakt, dit gaat automatisch en zal zo'n 20 euro zijn. Je zou dus ongeveer 29 euro terug moeten krijgen na de verrekening.

Wow. Ik had echt niet verwacht dat het wéér niet goed aan het lopen was. Heel hartelijk dank voor het controleren en het rechtzetten!