beantwoord

Afwerking overstap van Tele2 naar Ziggo

  • 29 September 2021
  • 13 reacties
  • 728 x bekeken

Goedemiddag,
Per 6 september 2021 j.l. zou mijn abo bij Tele2 door de overstapdienst van Ziggo stoppen en verder door Ziggo naadloos worden overgenomen. Afgezien van (nog) mislukt nummerbehoud vaste telefoon, werkt mijn Ziggo internet en gebruik ik dus geen Tele2 diensten meer.
Echter, Tele2 laat niets van zich horen: niet de aangekondigde doos voor retourneren modem en stuurt gewoon een factuur alsof er niets gewijzigd is.

Ik betaal nu dus twee providers. Ik kom maar niet (telefonisch of on-line) bij iemand van Tele2 terecht, die mij kan helpen.
Graag uw hulp.

icon

Beste antwoord door carbear 29 September 2021, 16:58

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Balen zeg dat je opzegging niet goed is gegaan, dat hoor je wel vaker. Volgens mij krijg je als je je tele2 internet opgezegd hebt nog een eindfactuur van de laatste maand.  Je kan de modem in een eigen doos terugsturen, hoeft niet per se een doosje te zijn van tele2. 

 

meer info op de website hier over je laatste factuur https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/factuur-na-opzegging 

Je kan Tele2 bereiken ook via Facebook of Twitter DM, chat op de website (via chatbot en dan typen medewerker spreken). Succes met de opzegging

Ok thanks! Wat dat opsturen betreft: vrees dat het dan in het (zwarte)Tele2-gat verdwijnt...Wil dus eerst proberen dat ‘officieel’ via Tele2 te doen.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Jan, wat @carbear zegt klopt helemaal! 

Je kunt de doos opsturen naar het volgende adres:

  • Tele2 Return Service
  • Antwoordnummer 10020
  • 5140VB Waalwijk

Voeg in de doos een brief of notitie toe met de volgende informatie:

  • Je volledige naam
  • Je adres (straatnaam, huisnummer en woonplaats)
  • De reden van terugsturen (in jouw geval is dat verhuizing)

Je kunt het adres simpelweg op de doos schrijven. Je hebt geen stikker nodig en je hoeft hier niet voor te betalen, omdat je het naar een retour-adres stuurt.

Kan ik je nog ergens bij helpen? Laat het me gerust weten, ik sta voor je klaar! :smile:

Thanks Marciano: doe ik! En dan maar hopen dat het daarmee afgehandeld is. Zou een ‘teken’ van Tele2 ter bevestiging wel erg fijn vinden….

Klantnummer [Verwijderd door moderator]

vr gr

Jan

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Jan, super, geen dank!

Als het goed is ontvang je een mail, zodra de hardware door ons is ontvangen. Mocht je deze niet ontvangen, stuur me dan, laat ik zeggen na een week, even een berichtje. Dan kijk ik voor je in het systeem en dan geef ik je persoonlijk de bevestiging geven dat we het hebben ontvangen. Is dat goed? :smile:

Ik heb het klantnummer uit je bericht gehaald en in je profiel zetten, zodat deze alleen voor mij zichtbaar is!

Thanks Marciano!

Groeten

van

Jan

Reputatie 6
Badge +7

Het retour sturen van de apparatuur ziet het systeem niet als opzegging, vind je het goed als ik je gegevens erbij pak en de opzegging controleer? Kom de laatste tijd wel vaker probleempjes met overstapservice tegen, maar die kunnen we gelukkig handmatig oplossen.

Graag Floor, fijn dat je dat wilt doen en mijn goedkeuring om in mijn gegevens te duiken geef ik je hierbij!

Alvast bedankt!

Jan dV

Reputatie 6
Badge +7

Het was inderdaad niet goed opgezegd, ik heb dit zo snel mogelijk gedaan per 16 oktober.

Ik heb een vergoeding ingevoerd voor de periode 6 september t/m 16 oktober, dit is 37,47 euro.

Er zal ook nog een kleine vergoeding komen voor de periode 17-31 oktober, dit zal zo'n 13 euro zijn, samen dus ongeveer 50 euro. Dit zal eerst verrekend worden met een eventueel openstaande factuur, restant zal teruggestort worden op je rekening

Wow geweldig en hartelijk dank!

Jan dV

Hallo, daar ben ik (helaas) weer!

De hoop dat ik mn oude (vaste) telefoonnummer ooit weer terugkrijg heb ik al bijna opgegeven: Tele2 wijst naar Ziggo (waar ik nu zit) en viceversa…...

Heb nu wel een ‘officiele’ mail van Tele2 gekregen dat mn abonnement is stopgezet.

Daarin staat ondermeer dat ik nog een modem heb 🤷‍♂️….

Ook wordt mn oude mailaccount kennelijk 'dicht gegooid'. Laat de berichten sowieso doorsturen naar mn huidige mailadres: stopt dat dan of gaat dat gewoon door?

Na afloop van je Thuis abonnement kun je het e-mailadres *********@versatel.nl nog zes maanden gebruiken. Daarna gooien wij 'm automatisch dicht. Hoef je niks voor te doen. Scheelt weer. Maar... denk er wel aan dat je dan geen toegang meer hebt tot oude e-mails en contacten.

Heeft iemand een suggestie?

Groeten

van

Jan

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Jan,

Ziggo zou het nummer gewoon kunnen overnemen, Tele2 blokkeert dit niet. Staat alles bij ziggo op dezelfde naam? Hier geeft hij soms een blokkade op.

Modem stond al afgemeld, dat staat standaard in de opzegbevestiging, maar dat mag je dus negeren. Ik heb voor je gecontroleerd en er staat niks meer open.

Als het emailaccount eenmaal is verwijderd, is het ook niet meer mogelijk om dit door te laten sturen. Mijn advies is om je email niet bij de provider te leggen, bijna iedereen verwijdert die emailadressen als je overstapt. Het is verstandiger om dit bij een andere partij zoals gmail af te nemen.

Fijn Floor, ja mn huidige emailadres is ook bij google, dus zal ik dat veranderen bij evt nog bestaande versatel contacten. Wederom bedankt voor je hulp!

Vr groeten

Jan