beantwoord

Aansluitkosten glasvezel

  • 8 April 2020
  • 52 reacties
  • 1505 x bekeken

Reputatie 4

Waarom moet ik 67 Euro aansluitkosten betalen als ik bijv. van ADSL( van Tele2) naar glasvezel over wil?

Enorm fors bedrag 😮.

Dat doet mij zelfs twijfelen om naar glasvezel van Tele2 te gaan.

Want uiteindelijk moet ik die 67 euro toch bij de maandlasten rekenen.

icon

Beste antwoord door eric 8 April 2020, 17:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

52 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 levert geen glasvezel meer. Je stapt dus over naar b.v. T-mobile. Maar je betaald vooral voor installatie / monteur kosten toch? Vroeger waren daar wel eens aanbiedingen mee, dus b.v. 50% korting.

Reputatie 4

Dank voor je reactie.

Ja naar T mobile maar Tele2 en t mobile zijn toch samen?

Ik vindt zogezegd de aansluitkosten heel fors.

Zo fors dat je in twijfel zit om de overstap te maken immers dit bedrag moet ik nog bij de maandelijkse kosten van het glasvezel Abo rekenen.

 

Weet je zeker dat dit voor de monteur is? Dan nog is het zeer prijzig want is er dan geen optie om het zelf aan te sluiten?

Als het dan de monteur is waarom zon hoge prijs want op deze manier ga ik echt niet overstappen.

Eerder verder kijken..ook naar een andere isp. En dat terwijl we al jaren bij Tele2 klant zijn.

Ik wil wel maar zulke hoge aansluitkosten vind ik onacceptabel.

Reputatie 7
Badge +12

Je zou de verkoop afdeling afdeling van t-mobile kunnen bellen, dat is echt een andere afdeling, ondanks dat ze op papier gefuseerd zijn.

Reputatie 4

Dankjewel dat zou ik dan eens kunnen proberen.

Je ziet steeds meer in waarom zon Ziggo veel succes heeft .

In onze gemeente heeft KPN liggen knoeien met het glasvezel project. 

Hetgeen hierin heeft geresulteerd dat de ene straat glasvezel heeft en de overkant niet. Ook alle flats hebben geen optie tot glasvezel.

Frustrerend is ook dat kon deze gemeente aanmerkt als , voorzien van glasvezel, wat feitelijk onjuist is.

Nu weigeren ze deze klanten ook het koper te upgraden dus wil je sneller internet zit er voor hen enkel Ziggo op.

Tsja mijn ouders hebben ook nog altijd ADSL wat bij sommige diensten al problemen op kan leveren.

Als ze nu naar glasvezel overstappen moeten ze kennelijk deze zeer forse aansluitkosten betalen...dan komt de optie Ziggo weer voorbij..

Zo wordt het ook nooit wat met gedegen concurrentie .

De coax zit nu ook pottedicht..het acm heeft het weer eens geprobeerd _na eerst in de praatjes van KPN te geloven_dus dat houdt ook helemaal op.

Concurrentie..ja op papier dat wel ..ach de consument heeft het maar weer te nemen en zelfs het Acm vangt wederom bot.

In en in triest

Helemaal mee eens, we hebben maar te slikken wat de monopolisten ons voorschotelen.

En van concurrentie is al helemaal geen sprake meer, dus kan bv Ziggo vragen wat ze willen.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat de service wel een stuk beter is vergeleken met de prijsvechters.

Ik kan ook niet kiezen want adsl gaat mij te langzaam, en glasvezel leggen ze hier niet.

Dan blijft er maar een over en is de keuze snel gemaakt, de keuze die er niet is.

Dus idd, erg triest allemaal.

Maar je doet er niets tegen.

Reputatie 4

Hoi Cypher,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik ben het volledig met je eens.

Ik heb ook geen optie tot VDSL en glasvezel.

Dat is al jaren onveranderd en ik woon zeer zeker niet in een buitengebied.

 

KPN doet er helemaal niets aan. Dat gaan ze nu al helemaal niet meer doen nu de coax potdicht zit.

Ze vinden het prima zo.

Zelfs het ACM ...waar je toch zou verwachten dat ze iets kunnen veranderen vangen keer op keer bot.

Ook onbegrijpelijk hoe die klungelaars van het CBb dit vonnis hebben kunnen vellen om wederom Ziggo in het gelijk te stellen.

Totaal onbegrijpelijk en volledig met de klungelaars van het CBb oneens...maarja zoals jij ook al zegt.. veranderen kunnen we aan de situatie toch niets .

De consument heeft het maar te pikken ..in en in triest.

 

Concurrentie noemt men dat..laat me niet lachen.

ACM had nooit in de praatjes .

van KPN moeten geloven ,maar wat maakt het nog uit dat de praktijk iets heel anders is zoals het op papier staat.

Het duopolie is een feit en helaas kan niemand daar wat aan veranderen.

Reputatie 4

Als je nu tv wilt erbij betaal ik bij Ziggo geen aansluitkosten en krijg 12 maanden movies en series erbij.

En nu rekent T mobile 67 euro aansluitkosten? 

Veel te hoog...nu moet je dus ook nog eens gaan gissen waarvoor?

Dat Ziggo succesvol is tov van de Ftth optie snap ik wel

Reputatie 7

Bij T-Mobile krijg je nu 6 maanden korting op je tv abonnement.

Reputatie 4

Hoi Pipo de clown,

Dank ook voor jouw inbreng.

Tv optie ben ik niet naar op zoek ik wil graag een internet only Abo.

Maar als de aansluitkosten zo hoog zijn daar kan ik me absoluut niet invinden .

Zit al geruime tijd bij Tele2 nu willen we wel naar glasvezel maar moet ik daar nu echt 67  Euro aansluitkosten voor betalen terwijl t mobile nu samen is met Tele2.

Als ze dat echt zo willen doen stappen we nog liever over op Ziggo dan maar met tv erbij.

 

Op deze manier moet ik nu de samenwerking zien? Door over de stappen op glasvezel 67 euro te vragen? Waanzin..en ga ik niet mee akkoord.

Geef de vaste klanten dan de Ftth optie als die er is zet de ADSL klanten voor een zacht prijsje over..dit gaat mij op deze manier te ver.

 

Laat men voor vooruitgang kiezen en dat koper loslaten..niet meer liggen leuren daarmee.

Maarja de klunzen van KPN lagen te rotzooien met glasvezel toen ze opeens weer naar het koper moesten.

Had men kpn  de rmaar nooit regie over de uitrol gegeven. Helaas..

Nu zitten er weer mooi mee en grijpt men nog terug naar de verouderde techniek.

 

 

Reputatie 7

Tja de politiek heeft nu eenmaal zaken besloten. Tele2 en T-Mobile zijn juridisch gefuseerd maar de systemen nog niet. Daarnaast is glasvezel een heel ander product dan DSL. Als je overstapt dan zijn er nog steeds handelingen voor registratie, verzenden apparatuur, aansluiten, etc. Indien de glasvezel niet van T-Mobile zelf is (dat zijn nog maar enkele plaatsen in NL) dan moet T-Mobile ook eenmalige kosten betalen aan KPN.

Concurrentie op de kabel lukt inderdaad helaas al jaren niet. Internet-only biedt Ziggo trouwens niet aan, dus dan betaal je voor diensten die je er verplicht bij moet afnemen (online tv, Ziggo sport).

Reputatie 4

@pipodeclown 

Dank voor je reactie.

Dan vraagt KPN wel fors veel wat mensen ook weer de beslissing kan doen nemen om voor coax te kiezen zeker als je er ook tv bij wilt.

KPN die zet zijn klanten wel over naar glasvezel daar waar beschikbaar als ik het goed heb.

Toch zou je zeggen dat t mobile hierin iets beters zou kunnen aanbieden dan deze forse kosten voor het aansluiten.

Uiteraard gaat de klant dan ook kijken of andere glasvezel isp,s deze bedragen ook vragen .

Zo niet wordt het helemaal een vreemde zaak.

Ik ga eens zoeken..

Reputatie 4

Net even gaan vergelijken..

Heel gedoe met het ingeven van je adres en dergelijke.

Bij online zie ik bijv een Abo voor 100 MB down en 30 up voor 34 Euro.

Geen aansluitkosten.

Vraag me wel af hoe ze die 100 MB dan leveren.

Is dat over glasvezel ?

Best wel onduidelijk.

Ik ga er straks eens achteraan bellen.

 

Edit. Ik zie net dat ze dat over koper willen leveren.

Vreemde zaak want kpn heeft het koper hier niet geüpgraded.

Ik woon vlak bij mijn ouders en kan geen VDSl afnemen.

Doe ik de postcode check dan is er bij Tele2 geen optie tot VDSl.

Laatst naar Tele2 gebeld en die vertelden mij dat VDSL wel beschikbaar was.

Ik vroeg deze persoon nog eens te kijken en toen zei de helpdesk medewerker dat hij het toch niet helemaal goed had gezien en dat de lijn dan niet stabiel zou zijn.

Zou Tele2 dan op de site niet aangegeven dat er VDSl beschikbaar is terwijl dat in feite wel zo is? Immers men werkt samen met t mobile en men wil glasvezel verkopen.

Op de fourstack site van KPN staat dat mijn ouders maximaal 12 MB kunnen krijgen.

Hoe is het dan mogelijk dat online 100 MB over koper levert?

 

Mmm vreemde zaak allemaal ik wil hier neer van weten en houdt jullie op de hoogte.

Online.nl vraagt voor het maximaal internet Abo ook geen aansluitkosten.

 

 

Reputatie 4

Ik zie dat kon de klanten mits beschikbaar wel van koper naar glasvezel omzet en opeens kosten de aansluitkosten daar 25 euro.

 

Op mijn adres kan kpn dus wel 34 MB leveren en 4 up terwijl Tele2 maar maximaal 12 aan geeft..zeer vreemde zaak.

Dat is effe wat anders dan 67..veel te duur ik blijf erbij.

Bij KPN zijn mijn ouders voor 50/50 407 per jaar kwijt bij T mobile 427.

Waanzin KPN goedkoper dan t mobile en dat door deze waanzinnig hoge aansluitkosten van t mobile

Reputatie 7

Hangt van de techniek af, die haal je nu door elkaar. Kijk eens bij Online op de site of na de postcode check nog steeds 100Mbit geleverd kan worden. Tele2 levert alleen nog internet light, voor sneller moet je sowieso al bij T-Mobile zijn. Alleen bij T-Mobile kan je kiezen tussen DSL en glasvezel (indien beschikbaar). Daarnaast is er dan nog verschil dat glasvezel via KPN netwerk geleverd kan worden of via T-Mobile netwerk zelf, afhankelijk van beschikbaarheid. Kijk niet alleen naar de aansluitkosten, maar ook naar de maandelijkse kosten. Maar vergelijk dan wel glas met glas en niet glas met DSL. Ook is nog van belang of je meerdere diensten bij één partij afneemt. Je ouders hebben mogelijk al mobiel of tv bij KPN waardoor het glasvezel abo wat goedkoper is. Vergelijk in dat geval met de situatie dat al deze diensten bij T-Mobile worden afgenomen.

De providers weten heel goed gebruik te maken van de minimale concurrentie op de abonnementen met hogere snelheden (glas/kabel). Internet over DSL is inmiddels wat transparanter geworden, maar is nog erg afhankelijk van de op jouw locatie beschikbare (KPN) techniek of je fatsoenlijke snelheden kan krijgen.

Reputatie 4

Hartelijk dank weer voor jouw inbreng.

 

Moet je eerlijk zeggen dat ik het allemaal helemaal niet eerlijker en doorzichtiger op vindt geworden.

Online geeft toch echt aan dat die 100 over DSL geleverd kan worden.

Op fourstack van KPN staat maximaal 12.

Ga je bij KPN op de site zelf kijken kunnen ze mij over ADSL wel 34 MB geven.

En nu verpakt t mobile een tot 50mb tot een maximale 18 MB?

Ook hier ben ik het niet mee eens 

Die 18 MB levert men dan over ADSL en geen VDSl wat al apart is omdat Tele2 duidelijk is dat er maximaal 12 geleverd kan worden .

 

Ja ze moeten eerlijk zijn maar als ze dat niet zijn ben jij al over en moet jij maar zien dat je contract ontbonden wordt?

Een Abo verkopen onder het mom van, damage Control doet de isp wel achteraf,?

Ik kan in deze wel begrijpen dat die Jeff gefrustreerd is.

 

Reputatie 7

Hartelijk dank weer voor jouw inbreng.

 

Moet je eerlijk zeggen dat ik het allemaal helemaal niet eerlijker en doorzichtiger op vindt geworden.

Online geeft toch echt aan dat die 100 over DSL geleverd kan worden.

Op fourstack van KPN staat maximaal 12.

Ga je bij KPN op de site zelf kijken kunnen ze mij over ADSL wel 34 MB geven.

En nu verpakt t mobile een tot 50mb tot een maximale 18 MB?

Ook hier ben ik het niet mee eens 

Die 18 MB levert men dan over ADSL en geen VDSl wat al apart is omdat Tele2 duidelijk is dat er maximaal 12 geleverd kan worden .

 

Ja ze moeten eerlijk zijn maar als ze dat niet zijn ben jij al over en moet jij maar zien dat je contract ontbonden wordt?

Een Abo verkopen onder het mom van, damage Control doet de isp wel achteraf,?

Ik kan in deze wel begrijpen dat die Jeff gefrustreerd is.

 

Geeft Online dat ook aan NA de postcode check?

Daarnaast kan het best dat T-Mobile 18Mbit kan leveren en Tele2 een lagere snelheid. Tele2 levert alleen nog light internet (over "light” techniek).

En nogmaals, T-Mobile verpakt geen 18Mbit als 50Mbit, dit is hoe alle providers het op hun wensite zetten. Kijk ook maar eens op de site van KPN (“kies je hussel internet”), daar gebeurt precies hetzelfde.

Reputatie 4

Ja online doet dit ook via de postcode check.

Ik vindt het totaal onterecht dat t mobile een DSL basic Abo probeert te verkopen van 50 Mbps en dan maar 18 op zijn max daarvan levert. 

Als je deze DSL lijn op krikt kan dat bovendien ook nog eens tot meer storingen leiden.

Afgezien daarvan vind ik dit niet kunnen het percentage om dit als een 50 Mbps of tot 50 Mbps Abo aan te bieden gaat veel te ver.

Dat Kpn dit ook doet wil niet zeggen dat het niet minder onjuist is en dat t mobile zich ook met KPN praktijken bezig moet houden.

Ze doen die paar mbtjes er bij om je over te krijgen. 

Slaat helemaal nergens op.

 

 

 

Reputatie 7

In het online bestelproces wordt de klant bij alle providers op eenzelfde wijze geïnformeerd over de (verwachte) werkelijke snelheid op een manier die de ACM goed vindt. Dat de te verwachte snelheid bij providers kunnen verschillen, ligt aan de beschikbare technieken. Niet elke provider maakt gebruik van alle beschikbare technieken op hetzelfde adres, dus de verwachte snelheid kan tussen providers verschillen. Maar dan nog is de klant tijdens het online bestelproces hierover wel geïnformeerd. Eén van de redenen dat ik nooit telefonisch bestel, maar online.

Reputatie 4

Dat men een tot 50 of een basic DSL 50 verkoopt en dan maar 18 MB biedt dat klopt van geen meter .

 

Reputatie 7

Dat men een tot 50 of een basic DSL 50 verkoopt en dan maar 18 MB biedt dat klopt van geen meter .

 

Dat klopt dus wel in de ogen van de ACM. Als je naast de centrale woont, dan haal je die 50Mbit, woon je verder weg dan haal je lagere snelheid. Om die verwachting duidelijk te maken bij de klant is de postcode check met verwachte snelheid ingevoerd. Dit om te voorkomen dat klanten blijven roepen dat ze 50Mbit verwachten en minder krijgen. Je kunt hierover een klacht indienen bij de ACM maar ik ben bang dat die het niet met je eens zijn.

Reputatie 4

Ik denk het in deze wel want 18 MB is in mijn optiek nog altijd tot 20 MB en een ADSL light Abo .

Adsl basic is tot 50 duurder dan ADSL light en men moet dan ook  een bepaald percentage halen om een klant een tot 50 Mbps te verkopen .

Dank voor jouw visie maar als Tele2 dit niet veranderd ga ik dit melden bij het ACM

Reputatie 7

Elke techniek heeft zijn eigen snelheden. Als je bij een ‘tot 50Mbit’ abonnement een verwachte snelheid van 18Mbit ziet staan dan bestel je die toch gewoon niet? Of juist wel als je ziet dat het ADSL light abonnement nóg lager uitkomt. Als je een werkelijke snelheid van 18Mbit hebt, dan wil dat niet zeggen dat dit ook via ADSL light is te leveren.

Hartelijk dank weer voor jouw inbreng.

 

Moet je eerlijk zeggen dat ik het allemaal helemaal niet eerlijker en doorzichtiger op vindt geworden.

Online geeft toch echt aan dat die 100 over DSL geleverd kan worden.

Op fourstack van KPN staat maximaal 12.

Ga je bij KPN op de site zelf kijken kunnen ze mij over ADSL wel 34 MB geven.

En nu verpakt t mobile een tot 50mb tot een maximale 18 MB?

Ook hier ben ik het niet mee eens 

Die 18 MB levert men dan over ADSL en geen VDSl wat al apart is omdat Tele2 duidelijk is dat er maximaal 12 geleverd kan worden .

 

Ja ze moeten eerlijk zijn maar als ze dat niet zijn ben jij al over en moet jij maar zien dat je contract ontbonden wordt?

Een Abo verkopen onder het mom van, damage Control doet de isp wel achteraf,?

Ik kan in deze wel begrijpen dat die Jeff gefrustreerd is.

 


dat bij kpn heb ik over gebeld ooit dan gaan ze kabels samenvoegen ( pair bonding) maar word de verbinding minder stabiel en gevoeliger voor storing

Reputatie 4

Dank voor jullie reacties.

Ik vindt echt dat je het niet kan maken om 18 MB als tot 50 te verkopen.

Ik ga dit ook bij het ACM melden.

Die 18 MB is geen pair bonding..

Ook wel erg kleine winst immers haal ik met ADSL light 11Mb

Dank voor jullie reacties.

Ik vindt echt dat je het niet kan maken om 18 MB als tot 50 te verkopen.

Ik ga dit ook bij het ACM melden.

Die 18 MB is geen pair bonding..

Ook wel erg kleine winst immers haal ik met ADSL light 11Mb


nee met pair bonding kan kpn als je een kpn aansluiting neemt zorgen dat het dan ongeveer dubbele snelheid krijgt maar google er maar op pair bonding maakt zeer onstabiel dus heb ik er ook vanaf gezien