Inloggen
Webmail

Eenvoudig je webmail bekijken.

Inloggen
MijnTele2

Kies eerst het product waarvoor je wilt inloggen op MijnTele2.

Welkom op het Tele2 Forum

Home

Beantwoord: 20 of 50 Mb/s?

6 reacties
  • imoan1

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten imoan1 heeft ontvangen van andere leden.

Starter
    Reacties: 2

30 juli 2012, 17:37

Ik heb momenteel een 50 MB/s internetaansluiting bij Tele2. Ik haal echter 14,5 Mb/s downloadsnelheid (Rotterdam centrum). Is het niet beter om dan over te stappen naar 20 MB/s? Ik weet niet hoe dit werkt, maar 14,5 van de 20 MB vind ik acceptabel. 14,5 van de 50 MB wat minder! Of ga ik met een 20 MB aansluiting dan naar 5 MB of zo? 
    Gemarkeerd als antwoord: Zonnet(je) op 30 Jul 2012, 18:18

<div class="threadQuote"><p>Ik heb momenteel een 50 MB/s internetaansluiting bij Tele2. Ik haal echter 14,5 Mb/s downloadsnelheid (Rotterdam centrum). Is het niet beter om dan over te stappen naar 20 MB/s? Ik weet niet hoe dit werkt, maar 14,5 van de 20 MB vind ik acceptabel. 14,5 van de 50 MB wat minder! Of ga ik met een 20 MB aansluiting dan naar 5 MB of zo? <br /></p></div><br /> <br /> Hoe heb je de snelheid getest, met het tooltje van tele2 en bedraad? Draadloos testen is zinloos.<br /> Heb je het modem al eens opnieuw opgestart, dwz stroom er af aan de modemzijde, ongeveer 30 seconden wachten en dan weer inschakelen.<br /> Mocht het (nog) geen verbetering geven even met de klantenservice bellen want je betaalt ook voor een snelle verbinding.

Bekijk origineel bericht
  • Zonnet(je)

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zonnet(je) heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 2705

30 juli 2012, 18:18

Ik heb momenteel een 50 MB/s internetaansluiting bij Tele2. Ik haal echter 14,5 Mb/s downloadsnelheid (Rotterdam centrum). Is het niet beter om dan over te stappen naar 20 MB/s? Ik weet niet hoe dit werkt, maar 14,5 van de 20 MB vind ik acceptabel. 14,5 van de 50 MB wat minder! Of ga ik met een 20 MB aansluiting dan naar 5 MB of zo? 

Hoe heb je de snelheid getest, met het tooltje van tele2 en bedraad? Draadloos testen is zinloos.
    Heb je het modem al eens opnieuw opgestart, dwz stroom er af aan de modemzijde, ongeveer 30 seconden wachten en dan weer inschakelen.
    Mocht het (nog) geen verbetering geven even met de klantenservice bellen want je betaalt ook voor een snelle verbinding.
  • imoan1

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten imoan1 heeft ontvangen van andere leden.

Starter
    Reacties: 2

30 juli 2012, 19:13

Hoe heb je de snelheid getest, met het tooltje van tele2 en bedraad? Draadloos testen is zinloos.
    Heb je het modem al eens opnieuw opgestart, dwz stroom er af aan de modemzijde, ongeveer 30 seconden wachten en dan weer inschakelen.
    Mocht het (nog) geen verbetering geven even met de klantenservice bellen want je betaalt ook voor een snelle verbinding.
    [/quote]

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Tele2, er blijkt een slechte kabel te liggen tussen mijn woning en de wijkcentrale. Ik mag van mijn contract af en stap over op een 20 MB-aansluiting. Nog bedankt voor je snelle reactie!
  • Zonnet(je)

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zonnet(je) heeft ontvangen van andere leden.

30 juli 2012, 20:50

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Tele2, er blijkt een slechte kabel te liggen tussen mijn woning en de wijkcentrale. Ik mag van mijn contract af en stap over op een 20 MB-aansluiting. Nog bedankt voor je snelle reactie!
    [/quote]
    Graag gedaan en succes.
  • Aragorn

Reacties: 9638

30 juli 2012, 22:30

Hopelijk werkt 20 Mb dan wel goed. Het kabelnet van KPN is er beroerd aan toe. Tele2 is afhankelijk van KPN maar het contract is dusdanig dat zodra er kosten gemaakt moeten worden, niemand wil betalen met "gratis opzegging" tot gevolg. Slecht van KPN en slecht van Tele2. Maar KPN bezit dit beroerde kabelnet, en eerlijk gezegd, het is een tijdbom.

Gelukkig is glasvezel nu zeer snel in opkomst en lost het probleem zich vanzelf op. Hopelijk laat Tele2 die kans niet liggen want nog altijd is Reggefiber hard bezig de touwtjes in handen te krijgen, en aast KPN op het meerderheidsbelang. Hoezo monopolie?
  • Zonnet(je)

31 juli 2012, 08:49

Hopelijk werkt 20 Mb dan wel goed. Het kabelnet van KPN is er beroerd aan toe. Tele2 is afhankelijk van KPN maar het contract is dusdanig dat zodra er kosten gemaakt moeten worden, niemand wil betalen met "gratis opzegging" tot gevolg. Slecht van KPN en slecht van Tele2. Maar KPN bezit dit beroerde kabelnet, en eerlijk gezegd, het is een tijdbom.

Gelukkig is glasvezel nu zeer snel in opkomst en lost het probleem zich vanzelf op. Hopelijk laat Tele2 die kans niet liggen want nog altijd is Reggefiber hard bezig de touwtjes in handen te krijgen, en aast KPN op het meerderheidsbelang. Hoezo monopolie?

Reggefiber zorgt alleen voor de infrastructuur en daar kun je als particulieer geen abo's bij afsluiten. Telecompartijen zoals o.a. tele2 e.d. kunnen capaciteit inkopen of inhuren en dan weer abo;s aan bedrijven en/of particulieren slijten.
    KPN is een van de aandeelhouders van Reggfiber.
    Ben onlangs naar een bijeenkomst van reggefiber geweest, omdat in mijn woonplaats een nieuwe wijk beglaast wordt, zodoende weet ik nu hoe het in elkaar steekt.
  • Aragorn

Reacties: 9638

31 juli 2012, 12:18

Dat weet ik ook Zonnet(je) ik heb me op zo'n avond al aangemeld bij een provider. Bij ons wordt binnenkort de huisaansluiting gerealiseerd.

Echter Reggefiber zorgt ook voor de providers, en heeft me letterlijk vertelt dat Tele2 ook welkom is, maar dan moeten ze zich wel melden! Reggefiber zal waarschijnlijk het overgrote gedeelte van Nederland met zijn glasnetwerk in handen hebben als ze zo doorgaan.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)