beantwoord

Terugbetaling nog niet ontvangen

  • 4 January 2023
  • 5 reacties
  • 147 x bekeken

Goedemorgen,er is door een tussenpersoon handmatig een betaling gedaan van 667,76 euro.

Dit was voor afbetaling toestelkrediet.

Ik.heb dit opgelost door zelf 663 euro via ideal te betalen,en dan had ik dat krediet tenminste afbetaald.

Nu heb ik 3 weken geleden bericht gehad dat de betaling van 676 euro terug zou komen op mijn eigen bank.

Na meerdere telefoontjes is het volgens tele 2 al uitbetaald maar dat is dus niet zo.

Ik wil graag mijn geld zsm terug.Het is spaargeld dus ik heb dit voor noodgevallen.

Wie kan me daarmee helpen?

Met vriendelijke groet Dennis 

icon

Beste antwoord door Dennisrosema78 6 January 2023, 20:35

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Ik heb de terugbetaling zojuist voor je aangevraagd. Hier ontvang je zo ook een bevestigingsmail over. Ik verwacht dat je het binnen twee weken (rond 19 januari) op je rekening hebt. Excuses voor de vertraging, maar ik hoop je hiermee goed te hebben geholpen! Laat je het me weten als het zover is? Ik hoor het graag van je! 😊

 

Hoi ,Marciano..

Dank voor je reactie.

Ik wacht het nog wel even af dan.

Heb nog geen mail gehad.

Groetjes Dennis

Reputatie 7
Badge +12

Hey Dennis, bedankt voor je uitleg. Ik snap dat je het geld snel terug wil hebben, dus ik help je hier direct bij! Ik heb je account er meteen bij gepakt en ik zie inderdaad dat je nog een bedrag van € 676.67 terugkrijgt. Volgens mij is er iets niet helemaal goed gegaan, want ik zie dit bedrag nog steeds staan. Ik heb de terugbetaling zojuist voor je aangevraagd. Hier ontvang je zo ook een bevestigingsmail over. Ik verwacht dat je het binnen twee weken (rond 19 januari) op je rekening hebt. Excuses voor de vertraging, maar ik hoop je hiermee goed te hebben geholpen! Laat je het me weten als het zover is? Ik hoor het graag van je! 😊

Groetjes,

Marciano

Reputatie 7
Badge +12

Hi Dennis, geen dank! Dat is helemaal goed, houd me op de hoogte. Ik zal rond de 19e je account er ook weer bij pakken om te zien of er een update is! 😄

Hoi Marciano,,

Ik.heb bericht gehad dat het bedrag is verrekend met een toestelkrediet waar ik al 663 euro voor had betaald.

Hiervan stond nog 605 euro in mijn account,em zonder reden is dat bedrag teruggestort,hier was niet omgevraagd en was ook geen verzoek voor ingediend.

Nu is het bedrag van 676 euro gebruikt zonder toestemming,om het toestelkrediet af te betalen en overige kosten voor Januari.

Ik wil.die 605 euro terugstorten maar niet eerder dan dat het hele process teruggedraaid is en ik mijn geld terug heb.

Ik.ben de dupe nu van fouten hogerop,en ben het overzicht zo langzamerhand kwijt.

En ik vraag me af hoe jij dan een terugbetaalverzoek hebt ingediend,terwijl het bedrag al verrekend is?

Ik hoor graag van je..

Groet Dennis

Reputatie 7
Badge +12

Hi Dennis, het was even wat uitzoekwerk, maar het is me inmiddels duidelijk wat er is gebeurd en ik leg het je graag uit.

Je had twee betalingen gedaan, namelijk die van € 676,67 en € 663,19. Er zijn twee verrekeningen omgewisseld, waardoor er denk ik verwarring is ontstaan. Ik liep hier namelijk ook tegenaan. De € 663,19 is verrekend met de factuur van december (€ 58,00) en daardoor had je € 605,19 ‘over’ en heb je deze teruggestort gekregen.

De € 676,76 is verrekend met je nieuwe factuur van januari - met toestelkrediet van € 663,19 en bundelkosten (totale factuur van € 759,23) en daarvan staat er nu nog € 82,56 open. De terugstorting die ik voor je had aangevraagd was die van € 676,67. Echter werd dit bedrag volledig verrekend met je nieuwe factuur, waardoor het andere ‘overgebleven’ bedrag van € 605,19 is teruggestort.

Het is dus niet helemaal goed gegaan, omdat de twee betalingen door elkaar zijn gehaald, maar uiteindelijk heeft het systeem het weer rechtgetrokken met de twee verrekeningen en de terugstorting, en klopt alles weer. Mijn excuses voor de verwarring, en ik hoop dat ik je hiermee meer duidelijkheid heb gegeven. 😊

Groetjes,

Marciano

Reageer