beantwoord

extra kosten buitenland terwijl er nog bundel over is

  • 26 July 2021
  • 10 reacties
  • 444 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties

Hallo,

ik ben rond de 12de op vakantie vertrokken richting Kroatië. Ik heb de duurste abbonement van tele2 dus alles onbeperkt en 18 gb internet in EU. Ik heb nu volgens tele2 ± €50 extra kosten gemaakt aan data terwijl ik nog 4/5 gb over hen en ik snap niet hoe dit kan. De 4,913 gb is dus de overgebleven internet die ik over heb. Hoe kan dit ?

icon

Beste antwoord door naim 26 July 2021, 12:33

Bekijk origineel bericht

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Aan roam like home zijn gewoon wettelijke beperkingen die opgelegd mogen worden. De kosten die de Home provider in rekening gebracht krijgt door de buitenlandse provider zijn anders niet kostendekkend. Er zijn algemene voorwaarden om dat soort zaken uit te leggen voordat je abonnement afsluit. Tele2 biedt inderdaad ook maandelijks opzegbare abonnementen. Als je die aan het begin hebt gekozen kun je met 1 maand opzegtermijn het abonnement stoppen.

@eric jaa dat zal wel zo zijn. Ik had de duurste abonnement gepakt met onbeperkt internet en 18 gb voor buitenland omdat ik wist dat ik veel in het buitenland zal zijn een tijdje en dan krijg je uiteindelijk facturen van tegen de €100. 18gb voor buitenland en dan zeggen dat je de algemene voorwaarden moest lezen voor de misleiding.. Volgende maand toestel afbetalen en abonnement stopzetten per direct. 

Reputatie 7
Badge +12

Als je een abonnement afsluit teken je voor de algemene voorwaarden. Daar zijn in een heel hoofdstuk 4 de voorwaarden van roam like home beschreven.

Dit soort 'beperkingen van EU gebruik' zijn trouwens bij elke provider terug te vinden. Als je veel of lang in het buitenland zit kun je een lokale (prepaid) simkaart aanschaffen.

@eric ja, maar dat wordt niet verteld als je de abonnement aansluit… 

Reputatie 7
Badge +12

@Row111 , nee ze zeiden dat ik meer internet gebruik in het buitenland dan in nederland en dus extra moet betalen. 

Aan roam like home zitten inderdaad een aantal wettelijke beperkingen. Als d e verhouding van gebruik in NL en binnen de EU scheef is, dan mag de provider inderdaad wat extra kosten per mb in rekening brengen.

@Row111 , nee ze zeiden dat ik meer internet gebruik in het buitenland dan in nederland en dus extra moet betalen. 

@naim heb je die kosten al teruggestort gekregen? Ik wacht al een maand 6

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @naim,
Welkom op de Community! Bedankt voor de duidelijke uitleg en de afbeeldingen.

Er zijn wat problemen met het gebruik van de bundel en de kosten. Ik heb het gecheckt voor jou en je hebt inderdaad nog data in jouw EU bundel en er worden onterecht kosten gerekend voor data verbruik. Hiervoor heb ik intern een melding gemaakt en we gaan dit oplossen. 

Als je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!


nee, het zijn echt data kosten. 

Reputatie 7
Badge +12

De extra kosten kunnen ook andere buiten de bundel kosten zijn dan data. Denk aan bellen naar 09xx nummers of naar internationale bestemmingen vanuit Nederland. Krijg je nog een iets verdere specificatie als je op die tegel drukt met extra kosten? Uiteindelijk zul je op de factuur een exacte specificatie zien.

Reageer