beantwoord

Buitenland kosten met onbeperkt internet zonder waarschuwing!

  • 17 December 2022
  • 1 reactie
  • 159 x bekeken

Op 1 dag 54€ extra internet kosten in de UK zonder dat er enige waarschuwing is. Ik heb onbeperkt internet en voor een jaar geen enkel probleem (ik ga al een jaar veel naar de UK). Dit is niet acceptabel. 
Mevrouw aan de telefoon zei dat het ergens op de website staat, maar dit is mij nooit verteld of er is geen waarschuwing gegeven.
als ik dit wist had ik uiteraard geen extra gebruik gemaakt van het internet! 
ik ben momenteel in de UK en nu staat er; wilt u extra internet dan zijn er extra kosten, maar op 7 november stond dit niet aangegeven. 

Ik ben al jarenlang member bij jullie en verwacht dat dit wordt kwijtgescholden. 
mevrouw aan de telefoon zei dat ik hier bij Community dit moest aanvragen, bij deze.

 

dankuwel voor uw hulp.

icon

Beste antwoord door eric 17 December 2022, 17:05

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Onbeperkt internet geldt alleen in Nederland.  In de EU is inderdaad ook data uit je NL bundel te gebruiken, maar daar zijn wel restricties aan. 

Zo geldt er, afhankelijk van de kosten van je abonnement  in Nederland, een maximum aantal GB's per maand wat je in de EU zonder toeslag mag gebruiken. Dat wordt wettelijk zelfs elk jaar meer. Daarnaast geldt het principe dat je maximaal 4 maanden de sim buiten NL en in de EU kunt gebruiken zonder toeslag en dat de verhouding dan zo is dat er meer data in NL dan buiten NL wordt verstookt.

Deze wettelijke regels zijn bij de introductie van roam like home ter bescherming van de operators bepaald. Deze bepalingen staan ook in de voorwaarden toen je het abonnement afsloot.

Reageer