beantwoord

2 Cent extra kosten?

  • 21 August 2021
  • 6 reacties
  • 172 x bekeken

Reputatie 5

Beste Tele2,

 

Vreemd genoeg zie ik in de app dat ik 2 cent extra kosten heb. Hoe kan dit? Ik heb de Tele2 simkaart als 2e simkaart nu in mijn duo simkaart telefoon en een andere simkaart van het land waar ik in verblijf als hoofdsimkaar ingesteld voor data (wat ook zo werkt).

Vreemd genoeg heb ik op 1 en 2 augustus precies 94kb verbruikt? Het gaat me niet om de 2 cent maar om de reden dat het niet klopt. Graag hoor ik van jullie!

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 3 September 2021, 10:13

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 5

Hoi, thanks voor de screenshots! Wat apart dat er twee keer 94KB wordt laten zien. Ik zie nu dat er in die week wat problemen waren met data in het buitenland. Ik weet het niet zeker, maar wellicht dat dit er op een of andere manier mee te maken had. Ik heb in ieder geval een vergoeding van 1,- euro voor je ingevoerd voor het ongemak. Mocht je dit nog een keer tegenkomen, dan zullen we het verder onderzoeken. Wat goed dat je dit allemaal zo bijhoudt trouwens! :smile:

Hartelijk bedankt!:grin:

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, thanks voor de screenshots! Wat apart dat er twee keer 94KB wordt laten zien. Ik zie nu dat er in die week wat problemen waren met data in het buitenland. Ik weet het niet zeker, maar wellicht dat dit er op een of andere manier mee te maken had. Ik heb in ieder geval een vergoeding van 1,- euro voor je ingevoerd voor het ongemak. Mocht je dit nog een keer tegenkomen, dan zullen we het verder onderzoeken. Wat goed dat je dit allemaal zo bijhoudt trouwens! :smile:

Reputatie 5

@Marciano van Tele2 

Zoals je ziet op beide dagen 0 MB of zelfs Kb. Ik heb hem als 2e simkaart gebruikt en de andere simkaart ingesteld als enige simkaart. Heb zelfs roaming uitgezet zo dat ik sowieso wist dat er geen data gebruikt ging worden. 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Simnlru, goed dat je je gegevens hebt ingevuld! Ik heb gelijk een kijkje genomen via je MijnTele2-account en ik zie inderdaad twee keer dataverbruik van 94KB op 1-08-2021 en 2-08-2021. Waar dit precies aan is verbruikt, dat kan ik niet achterhalen. Zou je al je roaming instellingen nog eens willen controleren? Ik zie de dagen erna namelijk wel hele kleine beetjes data verbruik, waar geen kosten aan zitten. Just to be sure, want dat willen we natuurlijk graag zo houden!

Laat je het me weten of je er toevallig achter bent gekomen waar toch de kleine beetjes data vandaan komen? Ik kan uiteraard de 2 cent vergoeden! :smile:

 

Reputatie 5

Tele2 systemen verzinnen natuurlijk niet zomaar data. Je hebt de sim actief in een telefoon die misschien zelfs als 2e sim toch even wat data stuurt voor aanmeldingen o.i.d.? Klantenservice van providers kunnen niet zien waaraan de data is verbruikt. Als je dit dieper wil uitzoeken zou je een watchdog achtige applicatie kunnen gebruiken.

Als ik kijk wat mijn telefoon verbruikt heeft op de 2e sim (Tele2) is dat voor deze maand 0,0. Heb roaming uitstaan zodat als internet ingeschakeld wordt er niks aangaat en simkaart nummer 1 staat al sinds dat ik in het buitenland ben ingesteld als datadrager. Op simkaart 2 (Tele2) staat dit gewoon uitgeschakeld. Vanuit mijn kant heb ik geen internet gebruikt in het buitenland met de Tele2 simkaart, ook staan alle instellingen zo ingesteld dat dit ook echt daadwerkelijk uit staat.

 

Het gaat met niet om het bedrag, want 2 cent is niks. Het gaat me om het principe dat het gewoon niet klopt, ook toevallig 2 keer 94kb. 

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 systemen verzinnen natuurlijk niet zomaar data. Je hebt de sim actief in een telefoon die misschien zelfs als 2e sim toch even wat data stuurt voor aanmeldingen o.i.d.? Klantenservice van providers kunnen niet zien waaraan de data is verbruikt. Als je dit dieper wil uitzoeken zou je een watchdog achtige applicatie kunnen gebruiken.