Zonnet webmail werkt niet meer

• Snapt hoe het werkt
  • 11 reacties
Sinds het middaguur is mijn zonnet webmail account geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt niet.
Ik krijg deze melding:
"Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.
Neem contact op met de helpdesk als u uw webmail toegang wilt laten reactiveren".

De chatbot snapt er niks van, de 'live-chat' linkt naar dezelfde chatbot 🤔

Ik zie dat er heel veel van deze reacties zijn. Bij enkelen staat dat iemand maar een eigen topic aan moet maken. Dus bij deze.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

50 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens inactiviteit gesloten.

Kijk hier voor meer info: https://forum.tele2.nl/e-mail-314/e-mail-adres-geblokkeerd-76835

De accounts die "ineens" geblokkeerd zijn, zijn accounts welke spam versturen.

Dat is niet de reden die tele2 communiceert. Waar haal je die informatie vandaan?

Denk niet dat dat klopt. Opeens zijn er zoveel mensen die na 20 jaar toevallig allemaal tegelijkertijd een gehackt account hebben? Als dat zo is, dan is er iets heel anders aan de hand: Dan is tele2 gehackt.

adviseer ik om te te loggen met dit account bij mijn.tele2.nl -> "TV, Internet, Telefoon", daar je persoonlijke gegevens correct in te stellen

Dat werkt niet tenzij je NU een klant van tele2 bent.
Reputatie 3
eric, dat is geen correct antwoord. Het is domweg niet toegestaan om een e-mail service zonder aankondiging te blokkeren.
Ik dacht het wel, deze accounts misbruiken de dienst en mogen direct geblokkeerd worden. De accounts die "ineens" geblokkeerd zijn, zijn accounts welke spam versturen. Ben je dat zelf niet, dan zal je wachtwoord wel op straat liggen en doet een spammer het voor je, met jouw account, onder jouw naam. Deze accounts worden dichtgezet. Dat is vervelend, maar doen ze dat niet, dan blokkeren partijen als hotmail/gmail de mailservers wel ivm spam senders en dan kan niemand meer mailen. lesser of two evils.

Ik zou als bedrijf uit gaan zoeken wat er fout is gegaan voordat er allerlei consumenten organisaties voor de deur staan die tele2's reputatie nog verder de grond in stampen. Deze actie gaat klanten (lees: geld) kosten.
Men weet wat er aan de hand is. De geblokkeerde accounts verstuurde spam.

En ik geloof nooit dat dit de bedoeling is van het bedrijf. Honderden mensen maken nog dagelijks gebruik van zonnet. Ik begrijp best dat tele2 niet staat te springen om snel actie te ondernemen voor een gratis service die al zolang ze hem overgenomen hebben een blok aan het been is omdat het feitelijk niks oplevert. Maar een berichtje zodat mensen zich voor kunnen bereiden op het opheffen van een dienst zou wel netjes zijn.
Ik maak zelf al dik 20 jaar tevreden gebruik van deze e-mail service. Het is te makkelijk om het AVG de schuld te geven. Onze verificatie gegevens staan in de gegevens van zonnet.nl die jullie overgenomen hebben. Toon wat goede wil aub.

Dat is zeker niet de bedoeling! Het is heel erg vervelend voor deze mensen. De mensen die hun wachtwoord nog weten adviseer ik om te te loggen met dit account bij mijn.tele2.nl -> "TV, Internet, Telefoon", daar je persoonlijke gegevens correct in te stellen, je wachtwoord te wijzigen en dan de helpdesk bellen, vertellen welke voorzorgsmaatregelen je hebt genomen en je account te laten deblokkeren.
Reputatie 5
Badge +2
Voor degenen die nog een antwoord/oplossing willen wil ik vragen even op deze link te klikken om een nieuw topic aan te maken zodat we individueel kunnen kijken naar een oplossing en het topic van carst overzichtelijk blijft voor het geval hij nog vragen heeft.

Met topic aanmaker carst ben ik inmiddels in gesprek via privéberichten.

Groet, Kevin
Reputatie 1
Paul, kan wel, ik heb via inloggen mobiele klant, een klacht ingediend, ben 1 dag later teruggebeld en is opgelost
Reputatie 1
Als je klant bent bij Tele 2 kunnen ze ook niks voor je doen, er wordt gezegd afwachten maar.
Duss... Kevin vraagt om hem een privé bericht te sturen met je gegevens om te kijken of er wat voor je gedaan kan worden. Na 5 dagen krijg je een antwoord dat het niet toegestaan is (met een opsomming van huisregels erbij) om een moderator een privé mail te sturen.
Ik lees dus: [negative mode] Ik ga je niet helpen, bekijk het maar met je zonnet.[/negative mode]
Ik heb bij diverse consumenten organisaties klachten ingediend over Tele2 en hoe ze niet bereid zijn service te leveren aan gratis klanten. Let wel, wij hebben er nooit voor gekozen om zonnet over te laten nemen, en als je een bedrijf overneemt dan neem je ook de service over.
Maar ik ga Tele2 hun zin geven, ik ben mijn complete e-mail shit aan het omgooien. Ik heb geen zin in het oeverloze gezeik om service van een bedrijf die blijkbaar hun klanten als lastposten zien. Jammer.
Ik heb een klacht ingediend bij klachtenkompas en de autoriteit persoonsgegevens.
Klacht indienen over een gratis dienst waar je geen overeenkomst voor hebt is kansloos. Je kunt je energie beter stoppen in het aanmaken van een nieuw email adres en dat je contactpersonen doorgeven. Maar voor de meeste webaccount is het gewoon niet mogelijk om je email adres te wijzigen zonder op een link te klikken in het bevestigingsmailtje in je oude zonnet email waar niemand dus bij kan. grrrrr.

Zonder waarschuwing iemands emailadres afsluiten is een overtreding. Daar kun je over klagen bij de autoriteit persoonsgegevens.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl

Als je verder een contract met tele2 heb kun je met je klantnummer klagen bij klantenservice.

en anders klacht over tele2 indienen via
https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond.
Reputatie 7
Badge +4
Klacht indienen over een gratis dienst waar je geen overeenkomst voor hebt is kansloos. Je kunt je energie beter stoppen in het aanmaken van een nieuw email adres en dat je contactpersonen doorgeven.
Waar kan ik die klacht indienen? Of hoe kom ik daar?
Reputatie 1
Jaap 1953

Nog altijd niet gelukt, ze doen er helemaal niks mee, en ik krijg geen nieuw emailadres ingesteld via mijn tele 2.
Net wel een officiele klacht ingediend.

bij tele2 of bij Autoriteit Persoonsgegevens?

Beiden
@Eric: Maar gezien je commentaren kan ik dan concluderen dat het er op neer dat komt wij (de zonnet gebruikers) volgens Tele2 een een stel "Leechers" zijn die geen recht hebben op service?
volgens Tele 2 heb ik wel een klantnummer, staat ook in mijn gegevens.
Reputatie 7
Badge +4
Klacht indienen bij Tele2 lukte mij niet. Klantnummer onbekend... wtf?

Als je geen klant bent, dan kun je geen klacht indienen. Email is een gratis dienst, zonder overeenkomst en dus ook zonder garanties. Dit heet "best effort".
Klacht indienen bij Tele2 lukte mij niet. Klantnummer onbekend... wtf?
Jaap 1953

Nog altijd niet gelukt, ze doen er helemaal niks mee, en ik krijg geen nieuw emailadres ingesteld via mijn tele 2.

bij tele2 of bij Autoriteit Persoonsgegevens?
Reputatie 1
Jaap 1953

Ik heb geen tele2 account, denk dat ik daarom de optie om een klacht in te dienen niet kan zien.
Bart, zie mijn posting "zonnet werkt weer"
Je kan beter de link plaatsen:
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/zonnet-mail-werkt-weer-76547
Reputatie 1
Bart, zie mijn posting "zonnet werkt weer"
Reputatie 1
Dat werkt misschien als je lid bent van Tele2, maar de klantenservice doet niks voor ongeregistreerde gebruikers omdat ze de gegevens niet kunnen verifieren en daarom ivm de AVG geen informatie mogen verstrekken. Dit is mij inmiddels al 3x verteld door verschillende Tele2 medewerkers.

onjuist, ik ben geen lid (wat dat ook mag zijn) van Tele2, heb wel een mobiel abo bij Tele2. En de helpdesk mag altijd een nieuw tijdelijk wachtwoord naar je sturen (heb je wel een ander dan tele2/versatel/zonnet email adres nodig, om je oude (gehackte) wachtwoord te veranderen (want dat blijkt de oorzaak te zijn van alle ellende)

Weet je dat zeker? Hoe moet je dat dan aanpakken, want voor mij geldt precies hetzelfde als voor jou. BVD.
Reputatie 1
Dit is de AVG waakhond, Autoriteit Persoonsgegevens. Tele 2 `s kastje naar de muur firma. Daar waar continu naar verwezen wordt als reden. Waar ze zelf dus niks van weten en verbaasd over zijn.
Reputatie 1
Dat werkt misschien als je lid bent van Tele2, maar de klantenservice doet niks voor ongeregistreerde gebruikers omdat ze de gegevens niet kunnen verifieren en daarom ivm de AVG geen informatie mogen verstrekken. Dit is mij inmiddels al 3x verteld door verschillende Tele2 medewerkers.

onjuist, ik ben geen lid (wat dat ook mag zijn) van Tele2, heb wel een mobiel abo bij Tele2. En de helpdesk mag altijd een nieuw tijdelijk wachtwoord naar je sturen (heb je wel een ander dan tele2/versatel/zonnet email adres nodig, om je oude (gehackte) wachtwoord te veranderen (want dat blijkt de oorzaak te zijn van alle ellende)
Hoe kun je een klacht indienen bij een bedrijf waar je (blijkbaar) geen klant bent?