Zonnet webmail werkt niet meer

• Snapt hoe het werkt
  • 11 reacties
Sinds het middaguur is mijn zonnet webmail account geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt niet.
Ik krijg deze melding:
"Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.
Neem contact op met de helpdesk als u uw webmail toegang wilt laten reactiveren".

De chatbot snapt er niks van, de 'live-chat' linkt naar dezelfde chatbot 🤔

Ik zie dat er heel veel van deze reacties zijn. Bij enkelen staat dat iemand maar een eigen topic aan moet maken. Dus bij deze.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

50 reacties

Kan ik nog een paar dagen toegang krijgen?

Ik heb meer dan 30 website accounts gekoppelt aan mijn zonnet email. Webshops, forums, werk spul, bank, ov-kaart etc. Bij die accounts van websites kun je het gekoppelde mailadres alleen wijzigen met het bevestigings-emailtje dat gestuurd wordt naar het zonnet-account. En daar kan ik dus niet bij.

Ik gebruikte zonnet dagelijks de afgelopen 20 jaar. (geimporteerd in gmail).
Ik kan ook niet meer bij mijn Webmail van Tele2, ik heb Zonnet. Krijg al de hele dag die klote melding van dat mijn account geblokkeerd is terwijl ik niks fout gedaan heb. Ik kan niet meer mailen. Baal hier gigantisch van. Ik kan ook mijn werk niet meer doen, daarmee ben ik ook afhankelijk van de mail.
Wie oh wie weet wat ik hieraan moet doen, want ik KAN NIET ZONDER MIJN WEBMAIL.
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor je bericht carst,

Omdat er de afgelopen dagen veel meldingen binnen gekomen zijn over e-mail problemen zou ik je graag willen vragen om mij een privébericht te sturen met meer informatie zodat we dit verder voor je kunnen onderzoeken:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

- E-mail adres waar je problemen op ervaart
- Welk e-mail programma je gebruikt (webmail van tele2/outlook/windows mail/thunderbird/apple mail)
- Werkt de webmail wel?
- Wat er fout gaat en/of welke exacte foutmelding je krijgt

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Wat is de stand van zaken? Ik loop echt tegen enorme problemen aan, ik moet echt snel bij die mails kunnen.
Wat is de stand van zaken? Ik loop echt tegen enorme problemen aan, ik moet echt snel bij die mails kunnen.

carst probeer het via de versatel kant van Tele2, die werkt bij mij nog wel.
https://webmail.versatel.nl
werkt helaas niet bij mij. Zelfde melding.
ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet aan mijn oude mails komen; niet aan mijn adressenbestand. Wordt tijd dat Tele2 hiervoor de verantwoordelijkheid neemt. Doet zij/hij dit niet dan maakt men zich schuldig aan het achterhouden van gegevens.
Was Tele2 niet de beste provider in 2018? Die waardering krijgt Tele2 vermoedelijk dit jaar niet.
Reputatie 1
Bij mij precies hetzelfde, dit is pas inbreuk op de privacy, zeker geen AVG.
Wanneer kan ik weer inloggen, ik kan nu niks meer. Schande.
Reputatie 7
Badge +4
Er wordt aan gewerkt, maar er is geen SLA op deze gratis dienst. Ze hebben ook geen voorspelling gedaan. Dus uiteraard kun je wachten, maar een ander adres aanmaken en je contactpersonen gaan informeren is ook al een goed idee. Dat zal niet overal direct kunnen, maar als een gekoppeld account geen email wijziging toestaat is dat ook niet echt goed ontworpen.
SLA?
Reputatie 7
Badge +4
SLA?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Service_level_agreement

Er is dus geen oplos termijn afgesproken. Sterker nog, er is helemaal geen overeenkomst voor de email dienst. Je betaald er ook niet voor. Dus is het best effort dienstverlening. Gelukkig hebben ze uitgesproken het te willen oplossen, maar er zal niet 24/7 aan trouble shooting plaatsvinden ben ik bang.
dank voor de toelichting
eric, dat is geen correct antwoord. Het is domweg niet toegestaan om een e-mail service zonder aankondiging te blokkeren.
Ik zou als bedrijf uit gaan zoeken wat er fout is gegaan voordat er allerlei consumenten organisaties voor de deur staan die tele2's reputatie nog verder de grond in stampen. Deze actie gaat klanten (lees: geld) kosten.
En ik geloof nooit dat dit de bedoeling is van het bedrijf. Honderden mensen maken nog dagelijks gebruik van zonnet. Ik begrijp best dat tele2 niet staat te springen om snel actie te ondernemen voor een gratis service die al zolang ze hem overgenomen hebben een blok aan het been is omdat het feitelijk niks oplevert. Maar een berichtje zodat mensen zich voor kunnen bereiden op het opheffen van een dienst zou wel netjes zijn.
Ik maak zelf al dik 20 jaar tevreden gebruik van deze e-mail service. Het is te makkelijk om het AVG de schuld te geven. Onze verificatie gegevens staan in de gegevens van zonnet.nl die jullie overgenomen hebben. Toon wat goede wil aub.
Dat zal niet overal direct kunnen, maar als een gekoppeld account geen email wijziging toestaat is dat ook niet echt goed ontworpen.
Nee. Bij zowat elk online account bij een website, als je je email adres wilt wijzigen, volgt er een mailtje naar het oude adres dat je moet bevestigen, anders wordt de wijziging niet verwerkt. En dat is goed ontworpen.

Ik zit nu met ong 30 accounts waar ik niks meer mee kan. inc. ov kaart en werk-dingen.
Even de zonnet accounts stopzetten is een nachtmerrie!!!! snap dat dan. Nu al 11 dagen. Allerlei dingen lopen in de soep.

Dit kun je mensen toch niet zomaar aan doen?! Ik denk niet dat dit uberhaupt legaal is.
Was het nou zoveel moeite om even een maand geleden een maitje te sturen dat de accounts geblokkeert gaan worden?

En hoeveel moeite is het nou om even een backup terug te zetten voor deze accounts, zodat we nog even alle web-accounts kunnen overzetten naar een nieuw adres?
Blijkbaar heul veul moiete Carst. Kost geld en levert niks op. Ik vrees toch dat als mensen (financieel) gedupeerd raken door deze fout juridisch advies ingewonnen zou moeten worden en consumenten organisaties ingelicht moeten worden om het toch al niet zo smetteloze imago van deze provider nog een zetje extra de goede richting in te geven.
"freemail" heeft het ooit ook zo geflikt btw.
Ik heb zojuist via windows mail (pop3) wel mijn mail binnen kunnen halen. (na 2 uur proberen) Niet de goede weg, maar wel een optie om te proberen?
Reputatie 1
worstebrood

Gelukt???? Hoe heb je dat dan gedaan??? Misschien de oplossing???
Of naar de tele 2 winkel gaan???? Zou dat iets zijn???
Ik heb niet het gevoel dat het Tele2 iets interesseert. Maar hoe je de pop3 instellingen in moet voeren daarvoor even google raadplegen. Via windows-mail komt er nog mail binnen.
Lijkt me sterk dat als je niet de webmail in kunt, het nog wel via pop3 lukt. Bij mij met pop3 in gmail niet.
Tja, Carst. Als het mij wel lukt. Ik ga geen sterke verhalen zitten vertellen. Ik baal hier ook van. Desalniettemin is dit wel een naaistreek van Tele2.
Reputatie 1
zie mijn posting : "zonnet mail werkt weer"
Dat werkt misschien als je lid bent van Tele2, maar de klantenservice doet niks voor ongeregistreerde gebruikers omdat ze de gegevens niet kunnen verifieren en daarom ivm de AVG geen informatie mogen verstrekken. Dit is mij inmiddels al 3x verteld door verschillende Tele2 medewerkers.
Reputatie 1
Dat werkt misschien als je lid bent van Tele2, maar de klantenservice doet niks voor ongeregistreerde gebruikers omdat ze de gegevens niet kunnen verifieren en daarom ivm de AVG geen informatie mogen verstrekken. Dit is mij inmiddels al 3x verteld door verschillende Tele2 medewerkers.

Dat ze dat vertellen klopt, maar dat is de makkelijkste smoes om het probleem niet te hoeven oplossen. Maw. als ik geen 3 punt identificatie kan doen, hoef ik niks te doen. Dit klopt niet en is juridisch onjuist, omdat zij persoonsgegevens achterhouden. Net AP contact gehad. Herkennen dit niet en adviseren een klacht in te dienen, want deze werkwijze mogen ze niet hanteren. Gaan we dus doen.