beantwoord

Zonnet webmail werkt niet meer

Sinds vanmiddag is mijn Zonnet webmail account geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt niet.
Ik krijg de volgende melding: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.
Neem contact op met de helpdesk als u uw webmail toegang wilt laten reactiveren".

Telefonisch is de klantenservice helaas niet bereikbaar. Wat nu te doen?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 3 mei 2019, 10:04

Bedankt voor je bericht astridhakken,

Omdat er de afgelopen dagen veel meldingen binnen gekomen zijn over e-mail problemen zou ik je graag willen vragen om mij een privébericht te sturen met meer informatie zodat we dit verder voor je kunnen onderzoeken:

- Naam

- Adres

- Postcode + Woonplaats

- Klantnummer

- Geboortedatum

- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

- E-mail adres waar je problemen op ervaart

- Welk e-mail programma je gebruikt (webmail van tele2/outlook/windows mail/thunderbird/apple mail)

- Werkt de webmail wel?

- Wat er fout gaat en/of welke exacte foutmelding je krijgt

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

VERY ANGRY EARLY ADOPTER
I have the same problem. I feel betrayed for being an early adopter of zonnet webmail.
I went onto the client service chat to explain that they blocked my account which I have had for years without my permission.
They explained that access to the accounts had been changed due to the new privacy rules.
They said that my account was not linked to an house address because it was a very old zonnet account so they could not help me.
As one of the first zonnet email users (2003) I find this an high price to pay for loyalty.
This is an unbelievable situation. My account contains my private emails from years ago and now without my consent I am not even allowed to access my own emails. Surely this is illegal. The person on chat said they did not have a procedure to resolve this yet.
If they had notified us beforehand then we could have retrieved and backed up our old emails. This could have financial consequences for me.
I intend to find a person at the top of the company who can take responsibility for this one sided decision and correct it ASAP including financial compensation.
Reputatie 7
Badge +4
If you are still a paying customer for a Tele2 internet line, than they have records from you. With these records, they can do an identification of you. If you are not a paying customer anymore, and use only a free email account, there is no obligation and for sure no financial compensation. Even when you do pay for an internet access line, email is a free service and not part of the contract of an internet access line. Best advice is to use a new email adres with one of the larger email companies, f.e. Outlook or Gmail.
If you are still a paying customer for a Tele2 internet line, than they have records from you. With these records, they can do an identification of you. If you are not a paying customer anymore, and use only a free email account, there is no obligation and for sure no financial compensation. Even when you do pay for an internet access line, email is a free service and not part of the contract of an internet access line. Best advice is to use a new email adres with one of the larger email companies, f.e. Outlook or Gmail.

I've always used this account. Zonnet was taken over by Tele2 after I had this account. Why should that impact my rights to have access to my own emails? I am a paying customer with T-Mobile who have just taken over Tele2 so it is not exactly a great advert for them if Tele2 treats its customers like this.
Bottom line is that they should have notified customers beforehand like other services like Google and Microsoft do when they are closing down services. Just taking a service out of the air without warning and not giving customers the right to access their own private emails is ANTI-CUSTOMER and not appropriate in 2019.
I totally agree. If tele2 want us to stop using their free email, just send a notification a month or so prior, then we can download our emails and change all the website account connected to zonnet email.
Now I can not change those accounts because each confirmation-email for a new email adress needs to be confirmed by the old zonnet account, which we can not enter. I got 30+ website accounts connected with my zonnet account, which are now useless.

tele2 do iets!
Reputatie 7
Badge +4
Something broke down and as this is a free service, the SLa is very low.. maybe they even have no maintenance contract etc...

Maar het is en blijft een gratis dienst. Helaas kun je er daarom geen rechten aan ontlenen. Advies is om zo snel mogelijk een ander adres gaan gebruiken zoals een outlook of gmail.
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor je bericht astridhakken,

Omdat er de afgelopen dagen veel meldingen binnen gekomen zijn over e-mail problemen zou ik je graag willen vragen om mij een privébericht te sturen met meer informatie zodat we dit verder voor je kunnen onderzoeken:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

- E-mail adres waar je problemen op ervaart
- Welk e-mail programma je gebruikt (webmail van tele2/outlook/windows mail/thunderbird/apple mail)
- Werkt de webmail wel?
- Wat er fout gaat en/of welke exacte foutmelding je krijgt

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Hier helaas hetzelfde probleem,
Account geblokkeerd vanuit het niets.

Zeer frustrerend en omdat ik geen tele 2 klant ben maar dit mailadres al wel heel lang gebruik zit ik redelijk met de handen in het haar.
Reputatie 5
Badge +2
Hé Derk73,

Bedankt voor het melden, jammer dat jij ook niet meer kunt inloggen. Zou je wel een eigen topic willen aanmaken via deze link? Dit zodat het overzicht in de topics bewaard blijft en we iedereen kunnen voorzien van een persoonlijk antwoord.

Groet, Kevin
Gedaan, zou wel fijn zijn als ik dan ook een reactie krijg. Ik kan nu helemaal niets en dat is echt enorm frustrerend.

Mvg
Derk
Hier helaas hetzelfde probleem,
Account geblokkeerd vanuit het niets.

Zeer frustrerend en omdat ik geen tele 2 klant ben maar dit mailadres al wel heel lang gebruik zit ik redelijk met de handen in het haar.
Hier t zelfde probleem. Heb bij klantenservice nr ingetoets alsof ik klant wilde worden dan krijg je iemand aan de lijn. Maar helaas die helpen je ook niet verder. Vroeg wel of ik klant wilde worden. Ik zei nee hoor als dit al niet opgelost kan worden hoezo klant worden.
Hé Derk73,

Bedankt voor het melden, jammer dat jij ook niet meer kunt inloggen. Zou je wel een eigen topic willen aanmaken via deze link? Dit zodat het overzicht in de topics bewaard blijft en we iedereen kunnen voorzien van een persoonlijk antwoord.

Groet, Kevin
Heb je dus niks aan. Mij werd gezegd Maak n nieuw mailadres aan. Hoogst irritant deze situatie en jullie doen er helemaal niks aan.
Beste Kevin,
Hetzelfde problem hier ontdek ik zojuist; ik kan niet meer inloggen in mijn Zonnet webmail account.
Melding: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.
Neem contact op met de helpdesk als u uw webmail toegang wilt laten reactiveren".

Ik hoop niet dat het klopt wat hierboven staat, dat het zonder aankondiging gewoon is veriwjderd omdat ik geen Tele2 klant ben. Ook ik gebruik dit mailadres dagelijks sinds 2003.
Ik vertek zo meteen voor een weekendje weg maar mijn concertkaarten en hotelvoucher zijn naar deze mailbox verstuurd.
Mvrgr. Angelique van Oorsouw
Reputatie 7
Badge +4
Dat valt op dit korte termijn niet op te lossen. Je zult even een ander email adres moeten maken en bij de verzenders van die vouchers dit nieuwe adres kenbaar maken. Meestal kun je daar in je account opnieuw de vouchers downloaden. Email in de cloud laten is net zo onveilig als elk ander digitale opslag waar je geen backup van maakt. Dus download voortaan ook email naar je eigen computer. Dan staat het op 2 plaatsen opgeslagen.
Ik heb hetzelfde probleem, EN ik ben een tele2 klant. Ik hoop dat het snel op te lossen is! Ik kan echt niet zonder mijn email!
Ik heb hetzelfde probleem, EN ik ben een tele2 klant. Ik hoop dat het snel op te lossen is! Ik kan echt niet zonder mijn email!

Daarom hebben ze het voor je op kunnen lossen, ze hebben je kunnen verifiëren binnen hun systeem.
Het wordt pas moeilijk als je geen klant meer bij ze bent.
Reputatie 5
Badge +2
@astridhakken Je hebt een nieuw privébericht

Voor degenen die ook een oplossing willen hebben voor dit probleem wil ik vragen een eigen topic aan te maken via deze link, dit zodat de de topics voor iedereen overzichtelijk blijven
Sinds vanmiddag is mijn Zonnet webmail account geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt niet.
Ik krijg de volgende melding: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.

Telefonisch is de klantenservice helaas niet bereikbaar. Wat nu te doen?

Dat heb ik nu ook.
Heel boos!!!
Ik heb wel de helpdesk aan de lijn gehad, maar ze kunnen niets doen?!
Ze kunnen wel blokkeren, maar niet activeren.
Er moet hier toch een oplossing, mogelijkheid zijn???
Is er iemand die kan helpen?
Ik ben geen tele2 klant, dit is nog een zonnet emailadres.
Er staan wel belangrijke emails in, die wil ik terug!!
Maar ze kunnen niets doen?!
Iemand een oplossing
Reputatie 5
Badge +2
@Natascha18 Erg vervelend natuurlijk, het is natuurlijk erg onhandig om geen toegang meer te hebben tot je e-mail. Als de klantenservice het niet voor je kan oplossen zal er mogelijk weinig aan gedaan kunnen worden maar zoals eerder aangegeven:

Voor degenen die ook een oplossing willen hebben voor dit probleem wil ik vragen een eigen topic aan te maken via deze link, dit zodat de de topics voor iedereen overzichtelijk blijven

Omdat ik geen nieuwe reacties meer heb ontvangen van topic starter ga ik dit topic sluiten.

Groet, Kevin