beantwoord

zonnet in mail van Windows 10 werkt niet

• 18 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 5273 x bekeken

Ik wil e-mail van Zonnet ontvangen via het mail programma van Windows 10.
De benodigde instellingen had ik gevonden op website van Tele2:
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-laptop-of-pc/
Ontvangen van mail lukte wel (automatisch wissen van mail na downloaden niet), verzenden lukte niet.
Ik probeerde instellingen te wijzigen, maar dat lukte niet.
Vervolgens heb ik het account verwijderd en wilde ik het opnieuw instellen.
Het menu in Windows was inmiddels wat gewijzigd ten opzichte van vorige week, wellicht door een update van de software. De vakjes voor het type server ontbreken nu. Invullen van de wel beschikbare vakjes levert niet het gewenste resultaat. Het ontvangen van mail lukt nu ook niet meer. Ik krijg de foutmelding dat de instellingen voor mijn account Zonnet zijn verouderd. Als ik klik op herstellen dan vult het programma nieuwe gegevens in voor de server voor inkomende en uitgaande mail:
mx10.se.isp-net.nl:993:1
mx10.se.isp-net.nl:465:1
Deze instellingen werken echter ook niet.
Klantenservice van Tele2 is weinig behulpzaam en herkent bovengenoemde gegevens niet.
Iemand enig idee hoe ik de email van Zonnet kan ontvangen in het mail programma van Windows 10?
icon

Beste antwoord door marcelzonnet 21 oktober 2017, 00:39

Ik heb inmiddels het juiste menu gevonden. Moest ver naar beneden scrollen om 'geavanceerde configuratie' te vinden bij maken van nieuw account.

Verzenden lukt nu ook. Voor uitgaande server moest ik geen 'smtp.versatel.nl' te moeten invullen, maar de instellingen van mijn huidige internet provider.

Ik heb nog niet kunnen vinden of ik de mails bij Zonnet ook automatisch kan wissen na het downloaden op mijn computer. In een vorig mailprogramma kon ik dat wel instellen.

Dank voor meedenken!

Groet,

Marcel
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Badge +1
Goedemorgen marcelzonnet,

Welkom op het forum 😃

Heb je specifiek de instellingen voor Windows 10 gebruikt aangeklikt op onze website? Welk vakje uit deze instructie ontbreekt bij jou?

Groetjes,
Bianca
Goedemorgen Bianca,

Dank voor je reactie. Ja, ik heb de instellingen voor Windows 10 aangeklikt op jullie website.
Er wordt in het menu wel om een emailadres, maar niet om een gebruikersnaam gevraagd.
Als extra kun je nu synchronisatieopties aan- of uitzetten.
Verder ziet het menu er qua lay-out nu iets anders uit dan in jullie beschrijving van Windows 10 op de website.

Als ik pop3.versatel.nl en smtp.versatel.nl invul voor de inkomende en uitgaande e-mail krijg ik als waarschuwing dat de instellingen voor het account zijn verouderd. Als ik dan klik op het vakje 'account herstellen', dan worden de namen van de servers vanzelf gewijzigd in:
mx10.se.isp-net.nl:993:1
mx10.se.isp-net.nl:465:1
Blijkbaar verwacht het programma zo'n soort aanduiding. Kan het zijn dat die nummers 993 en 465 de poortnummers zijn? Of zijn dit de poortnummers van Versatel of Tele2, in plaats van die van Zonnet?

Als ik het kruisje bij het bovenste vakje over authentificatie weghaal. wordt de volgende regel over 'zelfde gegevens gebruiken voor uitgaande mail' vaag. De onderste twee kruisjes had ik ook weggehaald.

Groet,
Marcel
Ik heb inmiddels het juiste menu gevonden. Moest ver naar beneden scrollen om 'geavanceerde configuratie' te vinden bij maken van nieuw account.
Verzenden lukt nu ook. Voor uitgaande server moest ik geen 'smtp.versatel.nl' te moeten invullen, maar de instellingen van mijn huidige internet provider.
Ik heb nog niet kunnen vinden of ik de mails bij Zonnet ook automatisch kan wissen na het downloaden op mijn computer. In een vorig mailprogramma kon ik dat wel instellen.

Dank voor meedenken!
Groet,
Marcel
Badge +1
Hi Marcel,

Goed om te horen dat het is gelukt! :)

Het automatisch wissen is per programma anders, helaas kan ik je daar geen informatie over geven.

Kan ik je misschien nog ergens anders mee van dienst zijn?

Groetjes,
Bianca
Reputatie 1
Vraag Klopt het dat de zonnet accounts problemen ondervinden met he binnenhalen van email via outlook op de laptop?? Op mijn ipad en telefoon lukt dit maar sinds 4 weken op mijn laptop niet meer Vandaag Tele2 gebeld en zij vertelde dat zomer mee bezig zijn maar hoelang gaat dit nog duren, Ik weet dat ik mijn email op webmail kan uitlezen maar ik wil gewoon op mijn laptop outlook gebruiken
Hoelang gaat dit duren dat dit bij Tele2 is opgelost ?..
Reputatie 2
Ik heb ook problemen met het lezen van email van Tele2 via de Windows10 mail app.
Ik krijg een berichtje via mijn gmail-account dat er een factuur voor me klaar staat.
Log ik direct in op mijn gmail via Firefox, dan krijg ik de factuur netjes te zien...

Maar onlangs heb ik gmail-account toegevoegd aan de Windows10 Mail op mijn laptop.
Daar krijg ik de factuur heel gebrekkig te zien: het rechter deel met de bedragen valt weg.
Het maakt daarbij niet uit of Edge of Firefox de standaard browser is.
Als ik het Tele2 bericht van gmail doorstuur naar mijn outlook-account dan is het op de telefoon wél correct te lezen, maar nog steeds niet goed op Windows10 Mail op de laptop.

Het lijkt er op dat voor Windows10-Mail het verstuurde bericht van Tele2 niet helemaal aan de juiste coderingsvoorschriften voldoet.
Reputatie 1
Ik lees mijn mail uit via outlook en dat geeft problemen Tele2 schijnt op de hoogte te zijn dat dit op laptops en computers niet werkt
Wel werkt mijn mail op de ipad en Android telefoon