Zonnet adres dan toch echt weg?

  • 8 March 2021
  • 3 reacties
  • 304 x bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Ere-member
  • 7056 reacties

Vorig jaar ben ik overgestapt naar glasvezel. Dat kon ik niet meer bij Tele2 afnemen en daarom ben ik naar T-Mobile gegaan. Ik dacht dat mijn gratis zonnet adres, wat aan mijn Tele2 DSL abonnement was gekoppeld al per 1 januari 2021 zou vervallen. Maar ik krijg nu een bericht dat het per 1 april wordt. Is dit omdat het oude email adres nog 6 maanden na de overstap gratis in de lucht wordt gehouden?

Natuurlijk heb ik allang mijn voorzorg maatregelen genomen en een provider onafhankelijk adres genomen. Een mail account met mijn eigen achternaam is best wel cool!


3 reacties

Overigens is er ook goed nieuws voor de betalende klanten met een zonnet /versatel/tele2 account!

De informatie waar eerst stond dat het provider adres (datgene dat aan een betaald product gekoppeld zat) na 180 dagen inactiviteit komt te vervallen is aangepast! Uw account komt nu niet langer meer te vervallen, ook niet als u van provider wisselt! De pagina's van tele2 zijn recentelijk aangepast met deze informatie:

Ik weet dat ik hier niet meer zou posten, maar mede dank zij mijn inspanningen voor mailbehoud via de officiële kanalen werd ik op de hoogte gesteld van deze aanpassing en kon het toch niet laten om deze informatie te vermelden, ook om misinformatie naar de klanten in de toekomst te voorkomen! Is dat nu niet eens goed nieuws als je inspanningen vruchten afwerpen! Goed bezig tele2!

 

Bron van afbeelding: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-laptop-of-pc/

 

P.S. @eric  : Als jouw zonnet account echt aan je betaalde DSL gekoppeld heeft gezeten zou wat jij post dus niet moeten gebeuren, dat zou alleen maar moeten gelden voor gratis uitgegeven zonnet/versatel adressen, niet voor de mails gekoppeld aan betaalde producten. Er lijkt in jouw geval iets fout te gaan als dit echt een e-mail adres betreft wat aan een betaald product gekoppeld gezeten heeft en wat je nog echt gebruikt. Dan zou je e-mail adres namelijk helemaal geen directe mailings van zonnet moeten ontvangen.

 

Groetjes, Shilka!

Reputatie 7
Badge +12

Ik had een mail adres, gekoppeld aan mijn DSL lijn en ook nog een “willikeurige” zonnet email.

Voor beide ontving ik dezelfde mail. Maar mijn DSL is dan 180 dagen geleden opgezegt, dus klopt het volgens de wettelijke voorwaarden.

Ah dan zal dat de reden zijn, dit is pas een recentelijke wijziging. Ik neem aan dat je toen die 180 dagen ook inactief geweest bent op het bewuste e-mail adres? Dan klopt dat inderdaad volgens de regeling zoals die er toen was. Toch weer attent dat je dan alsnog de mogelijkheid tot betaald behoud krijgt aangeboden! Als zonnet nu ook nog eens bereikbaar zou zijn voor haar directe klanten dan komen we er nog wel eens! :thumbsup_tone2:

 

Edit; maar goed, ik verdwijn weer in de schaduwen van het internet! Groeten!

Reageer