beantwoord

ZONNET account. Kan emails verzenden maar nog niet ontvangen. (Update 13 mei 2019)

Afgelopen weekend kon ik mijn ZONNET account niet gebruiken. Vandaag ipv outlook in Thunderbird mijn Zonnet account opnieuw ingesteld. Per vandaag kan ik emails verzenden vanuit mijn zonnet account. Echter niet ontvangen.
Instellingen staan als volgt:
pop3.zonnet.nl poort 110
smtp.zonnet.nl poort 25
Authentificatiecode: normaal wachtwoord
verbindingsbeveiliging : STARTTLS

Hoor graag of dat ik iets aan mijn instellingen dien te veranderen.
Indien ik pop3 verander naar pop.zonnet.nl (zoals in het verleden was) volgt een verhaal over SSL verificatie met pop3.versatel.nl certificaat en allerlei codes. Ik heb dit niet aangepast in de instellingen, weet niet of dat dit risico's met zich meebrengt, en wacht dan ook liever jullie berichten af ☺

ps. ter extra info. Via Tele2 kan ik niet inloggen op de webmail omdat daar een slotje op zit.
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 13 mei 2019, 15:00

De inkomende server moet pop3.versatel.nl zijn. Zou je tevens kunnen proberen verbindingsbeveiliging op geen kunnen zetten?

Als je probeert in te loggen op de webmail (rechtstreeks) krijg je dan een bericht dat je geblokkeerd bent?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 5
Badge +3
De inkomende server moet pop3.versatel.nl zijn. Zou je tevens kunnen proberen verbindingsbeveiliging op geen kunnen zetten?

Als je probeert in te loggen op de webmail (rechtstreeks) krijg je dan een bericht dat je geblokkeerd bent?
----PROBLEEM OPGELOST-----
Wellicht hebben andere ZONNET gebruikers hier wat aan. Het probleem bij mij is opgelost doordat ik mijn mailbox instellingen heb veranderd. Ik kan iedereen aanraden om Thunderbird als mailbox te gebruiken voor het ontvangen en versturen van berichten. Handig programma voor het archiveren van e-mails op onderwerp (mappen die jezelf aan kunt maken). https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-installeren-windows.

In deze app heb ik KPN als standaard e-mail account aangemaakt en als 2e account mijn zonnet mailadres toegevoegd.

ALLEREERST MIJN STANDAARDMAIL
Ikzelf maak gebruik van kpnmail.nl als STANDAARD EMAIL met de volgende 'serverinstellingen':
servernaam : imap.kpnmail.nl invullen
poort : 993
gebruikersnaam : je eigen KPN e-mail adres invullen
beveiligingsinstellingen zijn:
verbindingsbeveiliging : SSL/TLS kiezen
authentificatiemethode : normaal wachtwoord
Vervolgens linker kolom onderaan uitgaande server smtp.kpnmail.nl kiezen + bewerken..
beschrijving : kpnmail.nl
servernaam :smtp.kpnmail.nl
Poort : 587

Naar aanleiding van de tip van Jasper staan mijn ZONNET INSTELLINGEN voortaan anders ingesteld.

Mijn instellingen van het ZONNET account heb ik als volgt toegevoegd/ ingevuld. (bovenaan onder extra, accountinstellingen kiezen en i.d. linkerkolom linksonder accountacties en 'account toevoegen' kiezen).

Onder serverinstellingen servertype POP-mailserver:
Servernaam : pop3.versatel.nl !!!!!!
Poort : 110
Gebruikersnaam : je gebruikers naam invullen.

En nu komt tie !!!
Onder beveiligingsinstellingen
verbindingsbeveiliging : STARTTLS kiezen (indien deze op SSL/TLS staat werken inkomende mails niet!!)
authentificatiemethode: normaal wachtwoord kiezen !!!!

Daarna weer linkerkolom onderaan uitgaande server aanklikken en smtp.zonnet.nl kiezen + bewerken.
Instellingen daar zijn
Bij de eerste regel bij beschrijving staat niets vermeldt.
Servernaam :smtp.zonnet.nl
Poort : 25
verbindingsbeveiliging wederom STARTTLS kiezen !!!
Authentificatiemethode : normaal wachtwoord kiezen.

Ik hoop dat ik iemand hiermee heb kunnen helpen.
@ jasper

Thanks voor je tip !!! Zonnet werkt als een tierelier via Thunderbird. ☺
Heb daarna getracht om via jullie Tele2 site op de webmail te komen. Dit lukt niet.
Wanneer ik mijn zonnetaccount en wachtwoord invul dan staan daar groene linkjes achter en krijg je het idee dat alles goed gaat.

Het probleem zit hem niet in de juiste gegevens maar de knop eronder die een slotje laat zien. Zelfs voordat je gegevens invult zie je dat dichte slotje al op de knop staan. Alsof de (Tele2) doorverwijs link zelf niet werkt. Kan me voorstellen dat mensen denken dat ze geblokkeerd zijn terwijl dat niet het geval is. Desnoods wil ik jou mijn inlog gegevens geven zodat jezelf kunt zien wat ik bedoel. Hoor graag van je.
Reputatie 5
Badge +3
Fijn te horen dat het werkt.

Ik mag je inloggegevens niet weten maar de webmail zou wel moeten werken. Als je inlogt krijg je een melding te zien dat je geblokkeerd bent als je daadwerkelijk geblokkeerd bent
Reputatie 3
pop.versatel.nl == pop3.versatel.nl == pop.zonnet.nl, allemaal hetzelfde IP adres.

De voorkeur gaat uit om pop.versatel.nl of pop.zonnet.nl in te stellen.
Groene knop werkt niet. Zie slotje.
Reputatie 5
Badge +3
We hebben geen server pop.versatel.nl of pop.zonnet.nl het is pop3.versatel.nl zoals eerder aangegeven.
Reputatie 5
Badge +3
Groene knop werkt niet. Zie slotje.

Ondanks het slotje zou de knop wel moeten werken zou je het toch nog eens kunnen proberen?
Reputatie 3
We hebben geen server pop.versatel.nl of pop.zonnet.nl het is pop3.versatel.nl zoals eerder aangegeven.

wedden van wel? 😉

wedden van wel? ;)

Hmmm..... Smart guy
Reputatie 1
ik heb mijn oplossing gepost, zie : "zonnet mail werkt weer"
@Jasper Sorry voor de wat late reactie. Webmail werkt. Super !
Reputatie 5
Badge +3
Dat is nog eens fijn om te horen.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper