Zonnet account geblokkeerd

  • 30 april 2019
  • 48 reacties
  • 2702 x bekeken

Sinds vorige week donderdag is mijn Zonnet webmaccount geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt. Ik krijg de volgende melding: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit. Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren". Ik gebruik dit account al 20 jaar actief. Het is dan ook bijzonder storend dat ik momenteel per e-mail onbereikbaar ben. Graag dit account zo spoedig mogelijk debokkeren

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

48 reacties

Het zou ook prettig zijn als ze het probleem op de korte termijn oplossen. Het aantal gedupeerden lijkt steeds groter te worden. Het afsluiten van het account zonder enige voorafgaande waarschuwing of mededeling is, ook al betreft het een gratis account, juridisch gezien niet zoals het zou moeten en dus onrechtmatig. Ik ben inmiddels al ruim een week afgesloten en dus per e-mail onbereikbaar. Ik heb dit account al zo’n 20 jaar in gebruik, dus het is met alles gekoppeld. Zoals al aangekondigd, wil ik hier echt een juridische actie van maken als er door Tele2 op de korte termijn geen oplossing wordt geboden. Het lijkt mij dan goed om krachten te bundelen en hier een gezamenlijke actie van zoveel mogelijk gedupeerden van te maken.
Ik sluit niet uit dat er op het webmailaccount van Zonnet gebruiksvoorwaarden van toepassing zijn, maar ik weet niet of ik die in het verleden (1999) wel heb ontvangen en wat daarin over de beëindiging van de dienst is bepaald. Heeft iemand misschien nog de (oude of recente) gebruiksvoorwaarden van Zonnet?
Reputatie 7
Badge +4
Zonnet was van Versatel. Dat is in 2008 door Tele2 overgenomen. Sindsdien of kort daarna zijn er geen zonnet adressen meer uitgegeven. Alles is rebranded naar Tele2.
Reputatie 6
Badge +1
Versatel is in 2005 overgenomen. De naam versatel is als merk in 2006 gestopt.
Ik heb hier hetzelfde probleem.
Blokkade is er inmiddels door klanten service afgehaald maar...….
Bij nieuw wachtwoord aanvragen blijf ik een registratiefout houden
Bij gebruikersnaam opvragen word ik niet meer herkend
Heb alleen een zonnet mail adres (18 jaar) en krijg deze met geen mogelijkheid weer geactiveerd, ondanks de goede medewerking van de klantenservice
Reputatie 5
Badge
Ik heb hier hetzelfde probleem.
Blokkade is er inmiddels door klanten service afgehaald maar...….
Bij nieuw wachtwoord aanvragen blijf ik een registratiefout houden
Bij gebruikersnaam opvragen word ik niet meer herkend
Heb alleen een zonnet mail adres (18 jaar) en krijg deze met geen mogelijkheid weer geactiveerd, ondanks de goede medewerking van de klantenservice


Hi Arnovel,

Om het overzichtelijk te houden raad ik je aan om zelf even een topic aan te maken met jouw probleem. Zo kunnen de medewerkers van Tele2 je sneller helpen en blijft het forum overzichtelijk.
Done
Ik heb 3 Zonnet accounts waarvan er 1 geblokkeerd is. Dit is een bijzonder vaag verhaal.
Reputatie 7
Badge +4
Klopt, niet alle accounts hebben een probleem. Voor de accounts die nog werken zou ik adviseren, maak zo snel mogelijk een alternatief email adres aanmaken en gebruiken.
Sinds vorige week donderdag is mijn Zonnet webmaccount geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt. Ik krijg de volgende melding: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit. Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren". Ik gebruik dit account al 20 jaar actief. Het is dan ook bijzonder storend dat ik momenteel per e-mail onbereikbaar ben. Graag dit account zo spoedig mogelijk debokkerenSinds vorige week donderdag is mijn Zonnet webmaccount geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt. Ik krijg de volgende melding: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit. Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren". Ik gebruik dit account al 20 jaar actief. Het is dan ook bijzonder storend dat ik momenteel per e-mail onbereikbaar ben. Graag dit account zo spoedig mogelijk debokkeren


Doen ze hier helemaal niks aan. Heb hier belangrijke mededelingen opstaan. Kan ik hier ergens n klacht indienen.
Reputatie 7
Badge +4
Een klacht? Nee, dit is een gratis dienst en ze zullen heus wel kijken of e.e.a. te fixen valt, maar je kunt er geen rechten aan ontlenen. Het is ook best wel naïef om geen eigen data backups te maken. Data opslag moet je minimeel op 2 dragers doen en het liefst ook nog geografisch verspreid. Ik download email naar mijn PC (met outlook APP) en die maakt dagelijks een backup naar mijn NAS. Vervolgens slaat de NAS automatisch een copie op bij een cloud provider. Veiligheid van mijn data gaat boven alles. Documenten, foto's van vakanties etc, en natuurlijk email met allerlei documenten... Dus, laat dit een waarschuwing zijn, begin met een goed data beleid voor jezelf!
Tele2, gaan jullie nog iets aan dit probleem doen? Dit wordt de hoogste tijd, want het heeft wel lang genoeg geduurd. Ik heb inmiddels al 2 weken geen toegang tot mijn e-mailaccount.
Heb inmiddels het account weerkunnen activeren door wachtwoord vergeten nogmaals in te geven, krijg nu weer een tijdelijk wachtwoord via sms zonder foutmeldingen.
Ww gewijzigd > kan weer bij de mail.
Wanneer het mobiele nummer niet meer klopt dan kun je Tele 2 vragen dit te wijzigen, vreemd genoeg mogen ze dit wel binnen de wazige AVG procedures.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo mensen,

Mijn excuses dat jullie niets van me hebben gehoord. Ik was even een tijdje aanwezig. Inmiddels is ons protocol aangescherpt en kunnen we weer iets meer dan eerst. Mochten jullie nog problemen hebben dan adviseer ik om met ons contact op te nemen.

Ik sluit bij deze het topic.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +1
Wanneer je het zonnet account zo vaak gebruikt dan kan ik begrijpen dat je het snel wilt laten de-blokkeren. Ik zou graag voor je willen kijken wat ik voor je kan doen.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
- E-mailadres waar het over gaat.

Deze link kun je gebruiken om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Anton.

Ik zie het bericht graag tegemoet komen. Alvast bedankt.

Groeten Anton,
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor de gegevens. Ik heb alles even nagekeken en het lijkt vanuit hier nu allemaal weer goed te staan. Kun je weer eens proberen in te loggen? Ik hoor graag of het weer lukt.

Groeten Anton
Ik krijg nog steeds dezelfde melding. Inloggen lukt niet en de mail wordt ook niet opgehaald via het emailprogramma op mijn mobiele telefoon.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zag dat je net weer geblokkeerd was. Ik heb de blokkade er af gehaald, maar het gaat dan wel erg snel met het opnieuw blokkeren. Hieronder heb ik even de punten gezet waardoor een e-mailadres bij ons geblokkeerd wordt. Kan het zijn dat één van deze punten bij jou het geval is. Kun je nog eens inloggen?

Groeten Anton


Ik heb geprobeerd om in te loggen, maar dat is niet gelukt. Ik krijg nu de melding: Aanmelding mislukt. Vreemd! Ik ben niet bekend met één van de genoemde punten. Wellicht dat ik zo'n foute mail heb gekregen, maar dat kan ik nu niet meer zien.
Reputatie 3
Badge +1
Dan is het in ieder geval niet meer geblokkeerd. Heb je het goede wachtwoord ingevuld? Kun je anders via 'wachtwoord vergeten' kijken of je een nieuw wachtwoord aan kan vragen en daarmee kan inloggen.

Groeten Anton
ok, volgende probleem: als ik bij wachtwoord vergeten mijn gebruikersnaam invul kom ik in het volgende scherm waar mijn telefoonnummer (met * tjes) vermeld staat. Als ik dat selecteer en doorklik krijg ik de melding: Registratie fout voor gebruiker
Reputatie 3
Badge +1
Dat zou inderdaad kunnen kloppen. Ik vind het vreemd dat hij nu aangeeft: 'Aanmelding mislukt'. Volgens het systeem ben je niet meer geblokkeerd en zou je weer in moeten kunnen loggen met je normale wachtwoord. Een oplossing zou dan zijn om het wachtwoord te veranderen, maar daar loop je tegen het probleem aan: 'registratiefout door gebruiker.

Dit betekent dat er een e-mailadres van ons geregistreerd staat als contactadres. Dat moet gewijzigd worden, maar dat kan ik alleen doen door een tweestapsverificatie te doen. Dat kan helaas niet, omdat dit e-mailadres niet gekoppeld is aan een abonnement. Ik kan alleen maar aangeven dat je het beste nogmaals kunt proberen.

We zijn bezig om ons privacy protocol aan te scherpen en te verbeteren, maar tot die tijd kan ik geen wachtwoorden resetten. Excuses hiervoor.

Groeten Anton
Mijn account is ook geblokkeerd.
De Klantenservice kan het niet deblokkeren omdat ik geen klantnummer heb.
De website stuurt me door naar de Klantenservice, die zegt dat ik de site in de gaten moet houden.
Help!
Reputatie 7
Badge +4
Als je geen actieve internet klant meer bent kunnen ze je identiteit niet meer vaststellen en worden er geen paswoorden gereset.
Enigste alternatief is een ander email adres te gaan gebruiken van b.v. outlook of gmail en daar je relaties van op de hoogte te stellen.
Ik ben nog nooit actieve klant geweest en gebruik het mailadres dagelijks al 18 jaar actief.
Een klachtenformulier kan ik ook niet insturen omdat er geen klantnummer is.
Wachtwoord wijzigen via de website is ook niet mogelijk.