Zonnet account geblokkeerd

• 30 april 2019
  • 48 reacties
  • 2702 x bekeken

Sinds vorige week donderdag is mijn Zonnet webmaccount geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt. Ik krijg de volgende melding: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit. Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren". Ik gebruik dit account al 20 jaar actief. Het is dan ook bijzonder storend dat ik momenteel per e-mail onbereikbaar ben. Graag dit account zo spoedig mogelijk debokkeren

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

48 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo mensen,

Mijn excuses dat jullie niets van me hebben gehoord. Ik was even een tijdje aanwezig. Inmiddels is ons protocol aangescherpt en kunnen we weer iets meer dan eerst. Mochten jullie nog problemen hebben dan adviseer ik om met ons contact op te nemen.

Ik sluit bij deze het topic.

Groeten Anton
Heb inmiddels het account weerkunnen activeren door wachtwoord vergeten nogmaals in te geven, krijg nu weer een tijdelijk wachtwoord via sms zonder foutmeldingen.
Ww gewijzigd > kan weer bij de mail.
Wanneer het mobiele nummer niet meer klopt dan kun je Tele 2 vragen dit te wijzigen, vreemd genoeg mogen ze dit wel binnen de wazige AVG procedures.
Tele2, gaan jullie nog iets aan dit probleem doen? Dit wordt de hoogste tijd, want het heeft wel lang genoeg geduurd. Ik heb inmiddels al 2 weken geen toegang tot mijn e-mailaccount.
Reputatie 7
Badge +4
Een klacht? Nee, dit is een gratis dienst en ze zullen heus wel kijken of e.e.a. te fixen valt, maar je kunt er geen rechten aan ontlenen. Het is ook best wel naïef om geen eigen data backups te maken. Data opslag moet je minimeel op 2 dragers doen en het liefst ook nog geografisch verspreid. Ik download email naar mijn PC (met outlook APP) en die maakt dagelijks een backup naar mijn NAS. Vervolgens slaat de NAS automatisch een copie op bij een cloud provider. Veiligheid van mijn data gaat boven alles. Documenten, foto's van vakanties etc, en natuurlijk email met allerlei documenten... Dus, laat dit een waarschuwing zijn, begin met een goed data beleid voor jezelf!
Sinds vorige week donderdag is mijn Zonnet webmaccount geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt. Ik krijg de volgende melding: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit. Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren". Ik gebruik dit account al 20 jaar actief. Het is dan ook bijzonder storend dat ik momenteel per e-mail onbereikbaar ben. Graag dit account zo spoedig mogelijk debokkerenSinds vorige week donderdag is mijn Zonnet webmaccount geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt. Ik krijg de volgende melding: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit. Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren". Ik gebruik dit account al 20 jaar actief. Het is dan ook bijzonder storend dat ik momenteel per e-mail onbereikbaar ben. Graag dit account zo spoedig mogelijk debokkeren

Doen ze hier helemaal niks aan. Heb hier belangrijke mededelingen opstaan. Kan ik hier ergens n klacht indienen.
Reputatie 7
Badge +4
Klopt, niet alle accounts hebben een probleem. Voor de accounts die nog werken zou ik adviseren, maak zo snel mogelijk een alternatief email adres aanmaken en gebruiken.
Ik heb 3 Zonnet accounts waarvan er 1 geblokkeerd is. Dit is een bijzonder vaag verhaal.
Done
Reputatie 5
Badge
Ik heb hier hetzelfde probleem.
Blokkade is er inmiddels door klanten service afgehaald maar...….
Bij nieuw wachtwoord aanvragen blijf ik een registratiefout houden
Bij gebruikersnaam opvragen word ik niet meer herkend
Heb alleen een zonnet mail adres (18 jaar) en krijg deze met geen mogelijkheid weer geactiveerd, ondanks de goede medewerking van de klantenservice

Hi Arnovel,

Om het overzichtelijk te houden raad ik je aan om zelf even een topic aan te maken met jouw probleem. Zo kunnen de medewerkers van Tele2 je sneller helpen en blijft het forum overzichtelijk.
Ik heb hier hetzelfde probleem.
Blokkade is er inmiddels door klanten service afgehaald maar...….
Bij nieuw wachtwoord aanvragen blijf ik een registratiefout houden
Bij gebruikersnaam opvragen word ik niet meer herkend
Heb alleen een zonnet mail adres (18 jaar) en krijg deze met geen mogelijkheid weer geactiveerd, ondanks de goede medewerking van de klantenservice
Reputatie 6
Badge +1
Versatel is in 2005 overgenomen. De naam versatel is als merk in 2006 gestopt.
Reputatie 7
Badge +4
Zonnet was van Versatel. Dat is in 2008 door Tele2 overgenomen. Sindsdien of kort daarna zijn er geen zonnet adressen meer uitgegeven. Alles is rebranded naar Tele2.
Ik sluit niet uit dat er op het webmailaccount van Zonnet gebruiksvoorwaarden van toepassing zijn, maar ik weet niet of ik die in het verleden (1999) wel heb ontvangen en wat daarin over de beëindiging van de dienst is bepaald. Heeft iemand misschien nog de (oude of recente) gebruiksvoorwaarden van Zonnet?
Ik heb precies hetzelfde probleem, zwaar frustrerend. Al een jaartje of 15 werkt het prima zo alleen af en toe de mailbox opschonen. Ik wil het account gewoon weer kunnen gebruiken!
Reputatie 7
Badge +4
Bij een gratis dienst zonder nadrukkelijke overeenkomst is het toch lastig om iemand aansprakelijk te stellen. Bij claim clubs zie je vaak dat de organisator het er nog het beste van afkomt door de juridische bijdrage gelden te incasseren. Hoeveel geld denk je nodig te hebben en is het dat veel mensen waard voor een email adres? Niet alle adressen zijn onbereikbaar. Er zijn mensen waar het echt nog werkt, inclusief die van mij. Dus laat Tele2 eerst maar eens kijken of ze dit op termijn kunnen oplossen. In de tussentijd kun je gewoon ergens anders nog een gratis email adres aanmaken.
Ik ben het helemaal met je eens!! Ik ben vanmiddag gebeld nav 1 van mijn ingediende klachten. En alleen maar om te zeggen mijn excuses maar ik heb slecht nieuws en vrees dat we niks voor je kunnen doen!! Ook hier al zo lang heb ik dat adres gebruikt. Baal heel erg en hoop ook dat er snel eens iets gaat gebeuren. Te gek voor woorden dat ze er zo mee om, kunnen, gaan.
Het zou ook prettig zijn als ze het probleem op de korte termijn oplossen. Het aantal gedupeerden lijkt steeds groter te worden. Het afsluiten van het account zonder enige voorafgaande waarschuwing of mededeling is, ook al betreft het een gratis account, juridisch gezien niet zoals het zou moeten en dus onrechtmatig. Ik ben inmiddels al ruim een week afgesloten en dus per e-mail onbereikbaar. Ik heb dit account al zo’n 20 jaar in gebruik, dus het is met alles gekoppeld. Zoals al aangekondigd, wil ik hier echt een juridische actie van maken als er door Tele2 op de korte termijn geen oplossing wordt geboden. Het lijkt mij dan goed om krachten te bundelen en hier een gezamenlijke actie van zoveel mogelijk gedupeerden van te maken.
Ik hoop ook zsm op een oplossing. Van alles geprobeerd. Al jaren dit adres in gebruik en alles kwijt door dit... Maar het rare is als ik via mijn telefoon een mail verstuur dan komt die wel aan terwijl gezegd word dat ik geblokkeerd ben... Vaag heel vaag dus hoop dat ze het gaan oplossen voor een ieder!
alle zonnet mailadressen liggen eruit.
ze worden overspoeld met belletjes en mailtjes en doen er alles aan om het op te lossen (denk ik).
ik heb in ieder geval al een ander email adres bij Gmail.
als de kans er is verplaats ik alles naar dit adres.
lijkt of ze van zonnet af willen en dat lukt ze aardig, ik ben zowizo weg.
Precies, in al die 25 jaar, dat ik zonnet gebruik nog nooit een storing gehad (of gemerkt). Een storing kan gebeuren, daar zul je mij niet zo snel over horen zeuren. Dat gmail en anderen op advertenties werken heeft hier helemaal niks mee te maken. tele2 heeft een ander verdienmodel. Als gmail morgen de gratis accounts zonder waarschuwing zou afsluiten breekt ook de pl..... uit.
Maar dit is geen storing. Het hele gebeuren is echter wel simpel op te lossen.
Laat iedereen bij een eerstvolgende inlog poging een aantal extra gegevens invullen, zodat de legaliteit van het e-mailadres vastgesteld kan worden. Dan zijn wij als klant weer blij, tele2 van ons gezeur af, en is de acm ook tevree.

Zij jagen mij iig op deze manier wel mee weg, zij hebben mijn email geblokkeerd, adres wat ik al meer dan 15 jaar gebruik. EN altijd goed gewerkt heeft
Ik heb nog wel klein beetje hoop dat tele2 dit gaat herstellen, werd vandaag iig wel serieus genomen door klantenservice.

Dan maar opzoek naar een mail provider die nooit problemen heeft. Ook Gmail en Outlook liggen soms uit. Weliswaar met een kortere downtime.

Je hebt dus in 15 jaar geen enkele probleem gehad, je hebt nu last van een storing, tja geduld hebben.

@Vingerhoed ten eerste Outlook en Gmail werken op basis van advertenties en om de services van Microsoft en Google te promoten, je je hebt ook klanten die voor extra's betalen (zoals ik). Ten tweede als je bij Gmail je wachtwoord kwijt bent en had je de benodigde gegevens voor wachtwoord herstel niet in orde, kun je het ook vergeten.

Als het een storing is ...... Daar hoop ik maar op dan.
Maar bij de klantenservice weten ze namelijk niets van een storing. Kennelijk ben jij wel op de hoogte dat er een storing is ??

Zij jagen mij iig op deze manier wel mee weg, zij hebben mijn email geblokkeerd, adres wat ik al meer dan 15 jaar gebruik. EN altijd goed gewerkt heeft
Ik heb nog wel klein beetje hoop dat tele2 dit gaat herstellen, werd vandaag iig wel serieus genomen door klantenservice.

Dan maar opzoek naar een mail provider die nooit problemen heeft. Ook Gmail en Outlook liggen soms uit. Weliswaar met een kortere downtime.

Je hebt dus in 15 jaar geen enkele probleem gehad, je hebt nu last van een storing, tja geduld hebben.

@Vingerhoed ten eerste Outlook en Gmail werken op basis van advertenties en om de services van Microsoft en Google te promoten, je je hebt ook klanten die voor extra's betalen (zoals ik). Ten tweede als je bij Gmail je wachtwoord kwijt bent en had je de benodigde gegevens voor wachtwoord herstel niet in orde, kun je het ook vergeten.

Als het een storing is ...... Daar hoop ik maar op dan.
Maar bij de klantenservice weten ze namelijk niets van een storing. Kennelijk ben jij wel op de hoogte dat er een storing is ??
Reputatie 7
Badge +4
Bij gmail kun je een alternatief email adres opgeven om je paswoord op te vragen als je deze bent vergeten. Je kunt Google niet bellen om te vragen of ze jouw email paswoord kunnen resetten. Dat is de enigste manier bij Tele2. Als je geen klantrelatie hebt met Tele2 kunnen ze dus niet vaststellen of jij het echt bent. En dat zwakke punt is door RTL op Televisie getoond en sindsdien is dit direct gestopt. Jammer dus voor de mensen die er terecht een beroep op deden.
Reputatie 7
Badge +2

Raar eigenlijk dat een dienst als gmail wel gewoon werkt, terwijl die ook gratis is en geen adresgegevens, klantnummers e.d. nodig heeft.
Ik kan ook niet meer mailen, dit bericht krijg ik dan: Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.
Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren..

Ik ben totaal onthand, kan mijn werk ook niet meer doen hierdoor.

Super duper klotezooi!!!